Bevallen met moeder, tante, oma en man?

Discussie in 'De bevalling' gestart door doron, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Ik heb altijd de wens gehad om met vrouwen om me heen te bevallen, instinctief, vrouwen staan voor mij symbool voor kracht, liefde en rust. Bij mijn eerste ben ik bevallen met alleen mijn moeder en mijn ex. Nu wil ik het anders.. Wie verklaart me voor gek? Mijn man vind het allemaal prima, gezellig zegt ie steeds. Voor hem is het de eerste maar hij is ongelofelijk nuchter. Hij zegt steeds , schatje je moet doen wat jij graag wil het is jou bevalling! Zijn er nog meer aanstaande mamas die dit ook graag willen?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als jij je er prettig bij voelt moet je het doen!

Mij lijkt het persoonlijk niks al die drukte rond m'n bed.

3. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Ik vind drukte ook niet fijn maar nou zijn de vrouwen die ik hen uitgekozen ook heel er rustig, het lijktme wel fijn om wat meer afleiding te hebben.

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    mij lijkt het persoonlijk niks. Kan me hoogstens voorstellen dat ik mijn moeder de kamer in roep als ik het echt niemeer trek. Maar ga je thuis bevallen? Want bij ons in het ziekenhuis mogen er maar 2 mensen op de verloskamer. Dus partner en nog iemand.

5. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Als het mag inderdaad thuis! Hier mag het wel geloof ik zolang iedereen zich rustig houd.

6. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zijn de open verloskamers op een "gesloten" afdeling. Zelfs daar in de hal mogen dus maar 2 mensen aanwezig zijn. Mijn beste vriendin en schoonbroertje wilden op de gang wachten maar zelfs dat mag dus al niet. Wel aan de andere kant van de klapdeuren.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Persoonlijk zou ik het niet willen.

Ik wil de bevalling samen met mijn man doen. Mijn moeder zal wel aanwezig zijn in de wachtkamer, mocht ik behoeft er aan hebben dan wil ik haar er bij aanwezig hebben.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn man en moeder waren bij de bevalling, dat vond ik zeer prettig, als ik een lieve andere vrouw in mijn omgeving had zou zij er ook bij mogen zijn, ligt er wel eeg aan wat voor type mensen het zijn natuurlijk.. Vroeger werden vrouwen ook omringt soor vrouwen (en in veel culturen natuurlijk nog steeds) lijk mij iets heel natuurlijks.

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Veel mensen lijkt me niet fijn.
    Wel evt m'n moeder, naast m'n man natuurlijk.
    En ALS er nog iemand bij zou zijn, dan evt m'n zus, maar echt nie meer hoor

10. me83

me83 Niet meer actief

ik zou me ook liever willen concentreren op de bevalling en dus alleen manlief erbij willen.

goh lijkt me trouwens heerlijk dat er niet teveel mensen op de gang mogen zitten..bij mij word er al afgesproken dat er een hele horde zit.. bah!! en s moeder is aanvoeder.. pfff..(zitten er sloten op de deuren?:))

11. me83

me83 Niet meer actief

ik zou me ook liever willen concentreren op de bevalling en dus alleen manlief erbij willen.

goh lijkt me trouwens heerlijk dat er niet teveel mensen op de gang mogen zitten.(bij sommige ziekenhuizen dan).bij mij word er al afgesproken dat er een hele horde zit.. bah!! en s moeder is aanvoeder.. pfff..(zitten er sloten op de deuren?:))

12. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Grappig, vroeger beviel iedere vrouw meit een horde steun vrouwen, het is voor mij de tweede dat maakt denk ik ook wel een flink gerschil ik zie dat het bij jullie bijna allemaal de eerste is. Ik moet me ook concentreren op de bevalling natuurlijk maar ik kan me heel goed herrinneren dat ik heeel graag wat afleiding had gehad de vorige keer. Het is nu ook missvhien omdat het nr 2 is en ik een best fijne bevalling heb gehad bij. Nr1 veel meer ontspannen allemaal. Ik weet wat er komt en heb er heel veel zin in. Vooral in mijn bevalling.

13. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    nee ik wil alleen me vriend erbij.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Hebben we de zelfde schoonfamilie?!:D

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.222
    1.288
    113
    Centrum België
    Hier toch maar enkel m'n vriend erbij hoor.

Bij de eerste wisten m'n moeder en SO dat we vertrokken waren naar het ZH. Hebben daarna pas gebeld toen de kleine 2 uurtjes oud was. Eerst lekker wat tijd voor onszelf.

Nu moeten we wel iemand meteen op de hoogte brengen als we onze dochter wegbrengen, maar nog steeds enkel met vriend en we laten wel weten als ze kunnen langskomen.

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Alleen mn vriend erbij.. verder niet! Moet er niet aan denken eigenlijk..

17. Linana

Linana Niet meer actief

Eerst zei ik wel dat ik mijn moeder en schoonmoeder erbij wou en mijn vriend en de vriendinnen mochten op de gang.
    Maar nu het wel heel dichtbij komt wil ik alleen mn vent erbij. De rest gaat maar lekker thuis in spanning afwachten hoor. Kindje mogen ze zien als ik weer lekker thuis ben ;)
    Mijn lijf, mijn bevalling, ons kindje en daarmee uit

Mensen in mijn omgeving willen er ook zo graag bij zijn dat ik me soms afvraag wie nou gaat bevallen.....

18. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Haha, ja iedereen wil een plaatsje op de eerste rang! Ik xou er niet aan moeten denken om mijn SO bij mijn bevalling te hebben. Lijkt me echt ondragelijk! De mensen die er bij zijn daar heb ik een ontzettend goeie band mee. Mijn moeder en oma zijn gelijk aan elkaar en mijn tante is een echte instinctieve oermama. Met nog kleine kindjes en de bevalling in haar achterhoofd. Ieder het zijne, ik heb mijn afleiding nodig. De band met mijn moeder is iniedergeval zo ontzettend hecht dat ik me niet voor kan stellen dat ik haar er niet bij heb of haar had moeten missen de eerste keer.

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou zeggen: doe vooral wat jij fijn vindt! Je kunt altijd nog mensen wegsturen als je het toch te druk vindt.

Bij ons zal alleen mn man erbij zijn, al wil hij er liever niet bij zijn.
    Als mn schoonmoeder in NL zou zijn zou ik haar er graag bij willen i.p.v. mn man, maar ja mn man heeft nu geen keus :D

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Stel je alleen niet te veel voor van de afleiding die ze je gaan bieden hoor. De eerste periode natuurlijk wel, maar zo vanaf een centimetertje of 5, 6 had ik echt totaal niet meer door wat er om me heen gebeurde en wie er aanwezig waren. Heb me achteraf aan 3 verpleegsters voorgesteld die toen heel verbaasd zeiden 'ik was bij je bevalling hoor!' :) En ik was blij dat mijn man er was, gewoon voor het idee dat je daar samen bent, en vooral voor de eerste minuten na de geboorte, dat je zo samen helemaal in verwondering verkeert, maar die laatste fase van de bevalling ws het nou niet bepaald zo dat we nog even een gezellig gesprek aan het voeren waren, ik zat echt helemaal in mezelf gekeerd!

Deel Deze Pagina