dichte neus zo benauwd!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bizzy, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Overdag is het vervelend maar te doen maar de nachten pfff alsof je als zwangere al niet genoeg klachtjes hebt in de nachten!!!
    volgens mij al liters zoutwater gedruppeld ook al eens neusspray dat helpt heel goed maar mag maar 7 dagen...
    Zo moe word je ervan...iemand tips??

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ja een ui of 2 snijden en die naast je bed zetten. Dat heb ik al weken. . houd hier ook de boel open. . vervelend he. .

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik gebruik gewone neusspray, heb deze zwangerschap al vanaf 24 weken een dichte neus, vorige zwangerschappen vanaf zo'n 30 weken, en ben er spuugzat van. Ik heb dit wel in overleg met de vk gedaan, en dus wel langer dan 7 dagen. Na de bevalling was het steeds meteen over, ik was niet 'verslaafd' aan de spray ofzo. Nu ben ik er ook nog verkouden bij, al ruim 2 maanden, echt irritant. Want waar het eerst echt alleen zwelling was (daar doet zout trouwens ook niet echt wat tegen, maar echte Otrivin dus wel), is het nu ook snot en af en aan keelpijn.

Hoog tijd voor verlof ;)

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Echt pijnlijke keel heb ik niet alleen in de nacht erg droog door het mond ademhalen.
    Dacht dat geen ene neusspray mocht langer dan 7 dagen?

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #5 merah, 6 jan 2015
    Laatst bewerkt: 6 jan 2015
    Hier wel langer dan 7 dagen gedaan, maar dan de halve dosis (kinder-dosis) en enkel voor het slapengaan. Dan houdt je neusslijmvlies het wel wat langer uit hoor!

6. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dat is zo vervelend he!
    Bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 12 tot aan de bevalling een dichte neus gehad. Ik gebruikte in overleg met de vk ook gewone neusspray. Wel alleen snachts. Na de bevalling schoot direct mijn neus open, daarna ook geen neusspray meer nodig gehad.
    Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en vanaf het begin af aan weer een verstopte neus. Gek word ik ervan. Dus ik gebruik snachts weer neusspray en overdag stomen en zoutoplossing.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Spoelen!
    Zoutoplossing maken (1 theelepeltje zout in een kopje lauw water) en opsnuiven maar! En dan niet 1 x, nee echt water erdoor laten lopen.
    Goor.. Maar je went eraan. En dan dit 2-4 x per dag.
    Later 1x bijv. voordat je naar bed gaat.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat spoelen kan je het beste met een Netipot doen. Ik vind het niet helpen als het door zwelling van het slijmvlies en niet door vastzittende meuk komt. Niet genoeg.

Ik gebruik trouwens wel kinderdosis inderdaad. Ik denk dat kunnen slapen toch belangrijker is dan het niet langer dan 7 dagen gebruiken, ik gebruik het alleen voor ik ga slapen (en als het heel erg is een keertje meer).

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Grappig hier werkt het als een tiet!:D
    Ook in de zomer als ik bv hooikoorts heb..

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik gebruik ook gewone spray een keer een spray voor het slapen. De rest vd tijd afzien...

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb gestoomd met vicks vaporub en dat hielp best aardig! Kon toen de meeste nachten wel het grootste deel door m'n neus ademen en daarna was het over.

12. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik probeer de dag door te komen met alleen die zoutoplossing spray. 's Avonds voor het slapen gaan wel Otrivin Duo zodat ik iig de helft van de nacht kan slapen.
    Een ui naast het bed werkt hier helaas niet...

13. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wat ook zou moeten helpen (maar mij hielp het niet) is voor het slapen gaan Vicks onder je voeten smeren en dan sokken aan. Sommige mensen zweren erbij!

Deel Deze Pagina