Tandarts (angst) deel 2, afspraak

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey,

Ik had van de week een topic gestart over mijn kiespijn en dat ik een afspraak moet maken maar TE bang was.

Nou de afspraak is gemaakt, moet er straks om 14:40 zijn. Maar ben misselijk van angst. Maar de pijn is steeds minder te verdragen dus heb geen andere keuze meer. IK HOOP ZO ERG dat het meevalt.

brrr

Denk aan me:p

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meis ik denk aan je en duim voor je! Achteraf zal je zien dat het is meegevallen, dat is bij mij tenminste wel vaak zo. Succes!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik hoop het zo :( Zal of een wortelkanaal worden of een kies trekken denk ik. OMG wat ben ik bang. Straks ga ik van angst zitten janken bij die man, nou sta je dan niet voor lul.

4. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Succes voor straks. Je zult zien dat als je straks van je kiespijn af bent je blij bent dat je de afspraak hebt gemaakt ;). Nu even doorbijten! Maar ik snap je angst wel hoor, ben ook geen fan van de tandarts :)

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ohh wat dapper zeg dat je toch een afspraak heb gemaakt!! Je mag al heel trots zijn op jezelf!!

Ik denk dat je (klink erg stom) blij mag zijn dat je nu zoveel last hebt van je kies. Want nu gaat de tandarts je helpen om de pijn weg te halen!

Ik doe het zelf echt in mijn broek voor de tandarts! Snap je angst heel goed!!

Heel veel succes morgen!!

6. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben voor je aan het duimen!
    Ik ken het helemaal....je moet maar denken even doorzetten en dan ben je er van af....en als ik onder die lamp lig denk ik terug aan die heerlijk vakantie waar ik lekker onder het zonnetje op het strand ligt te bakken...ogen dicht en verder voor al het geluid afsluiten ;)

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn mama gaat mee (ja erg he, met dit soort dingen liever mams mee dan vent haha) en had al gezegd dat ze lekker veel moet lullen met me, beetje afleiden.

Me hart gaat als een idioot joh, niet normaal. Wilde dat het al voorbij was. Brrr.

8. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    er zijn heel veel mensen bang voor de TA hoor en ik denk dat hij er niet van opkijkt...Er zijn ook TA die speciaal gericht zijn op mensen met angsten voor de tandarts

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Das waar, naja al kijkt hij raar, hij doet maar.
    Nou ben nog even peukie ana het doen, dan ff me tanden poetsen en gaan met die banaan,

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heeeeeeeeeeeel veel succes meissie!
    Komt helemaal goed!!!

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik jank elke keer als ik er ben en het zweet staat in de stoel,maar het valt achteraf altijd wel mee...succes hoor!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    succes!

13. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    meid sterkte hè!!

14. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ohh ik heb het helemaal verkeerd gelezen!! Ik dacht dat je morgen een afspraak hebt.....maar het is NU!!

Succes!!

15. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat dapper van je! Ik hoop echt dat het meevalt. En ik snap je helemaal dat je liever je moeder meehebt, ik ga ook altijd met mijn moeder. Voelt toch wat veiliger dan mijn man.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    en... hoe is het gegaan??

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou ben geweest, hij dacht eerst dat het alleen een gaatje was.Toen zei ik al dat ik zeker wist van niet. Na een foto bleek het een flinke ontsteking te wezen, zo erg dat een wortelkanaal geen zin meer had dus hij moet eruit. Maar hij durfde het zelf niet aan doordat de wortels ook wat scheef zitten dus heeft me een brief mee gegeven voor de kaakchirurg. Daarbij was de kies waar ik een paar jaar terug een wortelkanaal heb gehad (2kiezen verder dan mijn verstandskies) de wortelpunt onrustig (ontstoken) en die moet dus ook bij de chirurg gedaan worden (bloederige bedoening naar het schijnt). Toen aangegeven dat ik graag onder narcose wilde, hij vond dit oke en adviseerde om aan te dringen bij de chirurg dat ze beide behandelingen tegelijk zouden doen. Voor nu heeft hij er een noodvulling ingedaan zodat ik iig minder last heb van warm/koud enzo. Ook heeft hij gelijk controle gedaan en tandsteen verwijderd.

Dus ik bellen, werd eerst al moeilijk gedaan over het feit van tegelijk doen, toen over de narcose gedoe. Conclusie ben ik zo stoer om zonder narcose te doen (alleen die verstandskies trekken want dat andere wordt dan nog later) kan het pas 8 MAART!!! en wil ik otch onder narcose en beide behandelingen tegelijk kan ik 21feb op spreekuur komen om foto's te maken en te bespreken over narcose en hoe en wat. En kan dan op nog 1,5maand wachten. Dan zou ik pas over 2MAANDEN!!! aan de beurt zijn.

Dit kan toch niet? Ik heb het nu een week en de pijn is al niet te harden. Ja zegt die assistente, jij wilt onder narcose en ook zei ze van ja waarom ben je eigenlijk bang. Nou lekkere domme botte opmerkingen dus. Maar al durf ik het zonder, 8 maart is ook veelste ver. Dus ik bel maandag de tandarts weer en dan belt die maar want zo lang wachten trek ik niet.

Heb iig even de dokter gebeld voor maagbeschermers, want me maag verdraagt niet nog weken pijnstillers. Iig niet zonder maagbeschermers. Mijn pa had nog een strip Tramadol (stuk of 15) en die heb ik meegenomen voor als ga slapen (dan is het nog erger door druk op me kaak).

Nou is dat nou ff fraai allemaal, ik baal als een gek. De uitslag van de tandarts (wat er dus moet gebeuren) is klote en de pijn nog veel meer.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    pfff das onzin zeg pijn hebben aan een kies en dan 2 maanden wachten.

Ik kan je wel zeggen dat van die wortelpunt wat ze moeten doen , valt echt reuze mee!!! ik was er zo bang voor en was echt bang voor niets, je bent alleen echt een "product" in het ziekenhuis bij de kaakchirurg, lig je daar onder ene lapje en ze praten alsof je er niet bij bent, vond ik niet erg prettig, maar op dat na stelde het niets voor.

Maar kan je geen ander ziekenhuis bellen eventueel??

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    over die wortelpunt.. Hij zei dat het via de zijkant van je tandvlees geen enzo, nou dan kan je me meteen opvegen als ik dat hoor. Maar had jij ook in die kies een wortelkanaal gehad al? Hoelang duurd zoeits? Een uur?

Ik bel morgen een ander zkh, want ik was te laat om andere zkh'en te bellen.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ze maken een klein sneetje boven die kies (aan de zijkant) en doen dan hun ding ik merkte geeneens dat ze al bezig waren, ik was aan het wachten en toen waren ze al bezig, kan me ook niet herinneren dat het nu heel lang duurde geen uur ofzo..

Ik had in die kies ook een wortelkanaalbehandeling gehad inderdaad het is een vaker voorkomend "probleem" en voor hun niets bijzonders..

Ze hechten het trouwens netjes en heb geen bloed gezien!

Deel Deze Pagina