mijn vriendin was hier gisteren en we hadden het weer eens over de zwangerschap. mijn uk ligt in stuit en ook al heeft hij nog tijd zat om te draaien, je gaat toch een beetje nadenken over een hele eventuele ks. nu had mijn vriendin weer van een andere vriendin én van haar moeder gehoord dat als de eerste met een ks geboren wordt, een tweede dus ook automatisch met een ks geboren moet worden. ik had hier nog nooit van gehoord en dacht ook dat het anders was. weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee? het lijkt me zo stug, zo zwart/wit. wat als een volgend kindje niet in stuit ligt, dan is er feitelijk toch geen reden voor een ks?
Zover ik weet hoef je niet meteen een ks bij een tweede als de eerste er ook een was. Wat wel moet is dat je dan in het ziekenhuis bevalt onder begeleiding van een gyn bij je tweede, zodat ze het litteken goed in de gaten kunnen houden en zo nodig snel in grijpen. Hoop wel dat je beeb zich nog gaat draaien. Je hebt nog wel even gelukkig.
ik sluit me aan bij wat Misoh schrijft... na een ks moet je wel in het zh bevallen maar je mag gewoon bevallen hoor Onze eerste is in een stuit geboren dat ging prima goed..maar ik hoop voor je dat ie nog draait hoor!
dat hopen wij ook. ik wil graag een badbevalling en als dat goed bevalt wil ik bij een eventuele tweede ook graag de keus hebben.
hoi claartje, Ik had bij de 1e een keizersnee, en bij de 2e heb ik een normale bevalling gehad...Dus het hoeft niet perse.. De rede voor de ks was dat ik te smal gebouwd was, zeiden hun toen, terwijl bij de 2e, die trouwens nog zwaarder was, ik een normale bevalling heb gehad.... Echt normaal was de bevalling niet, ging met moeite. Moet wel zeggen dat het in 2 verschillende ziekenhuizen was... Groetjes Fay
kijk, zo'n idee had ik ook al. vond het ook een rare beredenering. ik wist trouwens niet dat als je eerst een ks gehad hebt dat de volgende bevalling dan automatisch in het ziekenhuis plaats vind. dat vind ik wel een puntje om mee te nemen in de eventuele overwegingen.
Omdat Sam ook via ks geboren is vroeg ik me dit ook af. Maar wat ik heb kunnen vinden is dat 60% tot 70% gewoon natuurlijk bevalt bij de tweede. (maar wel in het ziekenhuis ja)
zover ze mij hebben vertelt.. als je 1 jaar wachtd an kun je bijna zeker een gewone bevaling doen.. enzij de beeb verkeer dligt ofzo.. of er complicaties komen.. dat is mij tenminste vertelt.. ik heb zelf een litteken zon 10-12 cm groot van een operatie in maart.. ze hebben 1 eierstok verwijdert.. dus mijn baarmoeder is niet open geweest.. dat scheelt natuurlijko ook wel.. maar ze hebben mij verteld dat ik nu een gewone bevalling kan doen... ben in maart uitgerekent dus precies 1 jaar later..
Mij is verteld dat ik bij de 2e bevalling niet op de natuurlijke manier ga bevallen maar weer via een ks! Ik heb dit kort geleden laten uitzoeken bij mijn gyn en hij vertelde mij dat mijn kleine bekken te smal waren! Ik heb toen gevraagd voor wat onderzoeken en daar kwam uit dat ik totaal geen smalle bekken heb en dat er makelijk een baby door heen kan! Dus achteraf gezien lag mijn kleine mannetje toch met zijn vuistje achter zijn linker oortje! (had ik al die tijd toch goed) Zo zie je maar dat niet altijd zo is dat bij een 2e direct een ks wordt toegepast, ik moet wel in het ziekenhuis bevallen vanwege het litteken!
Mijn eerste kindje is met ks op de wereld gekomen. Mijn tweede kindje is geboren op de normale manier. Dus nee,dit klopt niet.
Nee dat klopt niet. Mijn moeder heeft bij mij een ks gehad en daarna nog 4 kinderen op de natuurlijke wijze op de wereld gezet. Wel moest ze iedere keer in het zh bevallen ivm met het litteken.
Ik heb de eerste keer een keizersnee gehad en deze keer mag ik zelf kiezen. Het wordt weer een keizersnee maar als ik had gewild, kon het ook op de natuurlijke manier. Inderdaad wel in bijde gevallen in het ziekenhuis.
Bij mijn eerste heb ik ook een KS gehad,en nu zit ik te wachten op een spontane bevalling! Het ligt eraan wat de rede etc was voor het destijds krijgen van een KS,en welke complicaties er eventueel waren .. Groetjes,Alida
ik zou zelf niet eens normaal willen bevallen na de 36 uur van de vorige keer die eindigden in een ks...