Klokje peugeot 106

Discussion in 'De lounge' started by Nala, Oct 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Maandag stapte ik in de auto en zag dat mijn klokje nog even op de wintertijd gezet moest worden. Dus ik aan het klooien toen ik voor het stoplicht stond, maar helaas, ik kan de logica niet vinden... De vorige keer heeft de garage hem na veel gedoe op de goeie tijd gekregen, maar hoe precies, dat konden ze me niet vertellen. En ik heb helaas geen boekje.

Wie o wie heeft er toevallig een 106 en kan mij vertellen welke magische combinatie ik moet drukken (op die twee knopjes) om dat rotding in te stellen? :confused:

2. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hoi hoi,

Je moet het knopje indrukken, voelt niet fijn want het is een scherp puntje, maar dan gaat ie lopen. Heb de mijne 4 jaar terug verkocht, dus moet wel even diep nadenken, maar volgens mij was dat het. Kan me herinneren dat ik al rijdend bleef drukken en een zere vinger kreeg :) . Hij moet wel volledig rond :( Succes!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    wij hebben ook een 106 maar de zit een druk knopje op en daar ken je gewoon op drukken hahaha en dan gaat hij in tijden 1 uur veder elke keer athans hier wel hahahahhahahahahaha

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook een peugeot 106 (van '94) en daar zit een knopje op (net als bij de dagteller van de kmstand) daar op drukken en dan loopt de klok vooruit.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    oh ja wij een peugot uit 1998 en daarbij kan je dus gewoon een n knopje indrukken en die gaat 1 uur vooruit

6. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Bij onze 106 moet je draaien..als je naar links tikt dan gaan de uren en naar rechts gaan de minuten.
    (Jaeger tellerbak, merk staat op je kilometerteller)
    Dus kijk even welke je hebt.

7. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Wat een luxe auto's hebben jullie! Ik heb ook een 106, maar geen klokje :(

8. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Indrukken en draaien :)

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Renee, tuurlijk heb je wel een klokje. Die van mij zit naast mijn kilometerteller aan de rechterkant.. (hij is net zo groot als de kilometerteller!)

10. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb een digitaal klokje. Er zijn 2 knopjes. Als je op de linker drukt (kort) dan switcht ie van kilometerstand naar dagteller. De rechter heeft een heel belangrijke functie (uhuh). Als je daar namelijk op drukt, dan kun je lichtsterkte van het dashbord regelen.

Maar het klokje verzetten, HO MAAR! Bleh.. Ik heb al jullie tips geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Ben bang dat ik het komende jaar om 9:00 begin met werken en pas om 18:30 naar huis ga haha rotding!

Nog iemand nieuwe tips?

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb even voor je gezocht en ik heb dit gevonden... Het is wel van een peugeot Partner maar het klinkt alsof dit hetzelfde werkt...

Succes!

12. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ooooo dat is de truc Nala; jij stond natuurlijk voor t stoplicht te klooien maar je motor stond aan ;) als je nou voor de brug had gestaan en je motor had uitgezet had je nu de wintertijd! hi hi!
    nou hopelijk gaat t zo lukken :D

13. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Thanx Bluesky! Je bent een heldin. Dat was inderdaad de truc.

1 nadeel, nu staat ie dus op wintertijd. Dan moet ik ook een ijskrabber kopen zeker haha.

Yeah! Ik heb wintertijd in mijn auto whiiieeeeehoooeeee!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Blij dat ik kon helpen! Veel plezier met je wintertijd! :)

Share This Page