Hallo meiden, Er zijn hier heel wat onderwerpen over IUI te vinden maar nergens heb ik een antwoord gevonden wat ik zocht. Gister hebben we te horen gekregen dat de sperma waarden dermate slecht zijn dat wij niet zo maar even natuurlijk zwanger worden. Onze gyn gaf aan weinig heil te zien in IUI maar het volgende maand toch te willen proberen. Daarna zouden we dan over stappen op IVF/ICSI. Ik ben naar huis gestuurd met een recept voor pregnyl en de opdracht om contact op te nemen op de eerste dag van mijn nieuwe cyclus. Eenmaal thuis komen de vragen want heeft het überhaupt nut om IUI te proberen als ze er al zo weinig vertrouwen in hebben? Om specifiek te zijn over de uitslag: 30 mlj.cellen waarvan 0% goed/voldoende, 16% matig/zwak en 84% geheel onbruikbaar. Heeft iemand ervaring met IUI en een soortgelijke uitslag? Andere verhalen of adviezen zijn ook meer dan welkom!
Is deze uitslag voor of na bewerking van het lab. Bij ons doen ze iui vanaf 1 miljoen zaadjes na bewerking. Ook als na bewerking blijkt dat er bij toeval minder is doen ze wel de iui, gezien alles zover is dat het zonde is om weg te gooien. Het kan altijd, maar kans is klein. Maar geen idee waarom ze het willen proberen.
Ik vind de aantallen zeker niet bemoedigend (ongeacht of het nu voor of na bewerking is). Als 0% de A/B-status heeft wat betreft beweeglijkheid, dan zou ik niet weten hoe ze bij de finish zouden moeten komen... Hoe ben je zwanger geraakt van je eerste? Misschien dat ze het daarom willen proberen?
Voor bewerking. Als ik op het internet lees zouden we volgens mij niet eens echt in aanmerking komen voor IUI, daarom vind ik het ook zo raar dat ze het ondanks de twijfels willen proberen.... Eigenlijk waren we een beetje lamgeslagen tijdens het gesprek waardoor we weinig vragen hebben gesteld. Natuurlijk zouden we heel graag willen dat het dmv IUI lukt ipv IVF maar ik wil wel reëel zijn... Hopen op iets dat misschien gewoon bijna niet mogelijk is heeft natuurlijk geen zin.
Tja hoe bizar, in de 3e ronde was het raak op de natuurlijke manier! Als antwoord daarop krijgen we dat "de wonderen de wereld nog niet uit zijn" sperma kwaliteit kan wel iets verschillen maar zo extreem verwachtten ze het niet. Omstandigheden waren toen eigenlijk slechter dan nu. (roken etc.) bizar....
Wij hadden niet zulke slechte resultaten als jullie, maar na de eerste bewerking voor iui bleek het verre van genoeg voor iui. Toch hebben ze het ingebracht aangezien ik er toch lag de maand erna (we moesten even op de IVF-intake wachten) hebben we er zelfs nog eentje mogen doen ookal waren de kansen op slagen nihil.
Wordt het traject van IVF/ICSI dan ook alvast in gang gezet of niet? Want dan kan het zijn dat ze jullie geen enkele kans willen laten mislopen en dat jullie tot dat de IVF/ICSI daadwerkelijk plaatsvindt, IUI mogen proberen. Ondanks de lage slagingskans. Wij werden na 6x mislukte IUI's destijds doorverwezen. We mochten tot aan de IVF-behandeling destijds, doorgaan met IUI. Dit hebben we ook gedaan, omdat IUI veel minder ingrijpend is dan IVF/ICSI.
Dat is idd bizar! (de zwangerschap van jullie eerste) Maar zoals gezegd is, ik zou zeker bespreken of het ICSI/IVF-traject niet alvast in gang gezet kan worden. Zolang je daar nog niet mee kunt beginnen zou ik zeker IUI proberen onder het mom van 'niet geschoten is altijd mis'. Ik snap dat je liever IUI doet dan IVF ivm de belasting. toch wil ik je mijn verhaal niet onthouden: Ik zat ook heel erg tegen IVF aan te hikken. Het was gevoelsmatig zo enorm het eindstation. als dat niet zou lukken, dan waren de kansen verkeken. We hebben 8x IUI gehad. Meer dan gemiddeld, omdat ik dus nog niet aan IVF toe was. Een zwangerschap bleef uit. Uiteindelijk toch voor IVF gegaan. De eerste terugplaatsing was gelijk raak! In 2011 werd onze dochter geboren. We hadden nog 3 cryo's in de vriezer en 4 maanden geleden hebben we de eerste terug laten plaatsen voor een broertje of zusje voor onze dochter. Ook deze eerste terugplaatsing was gelijk raak!!! Achteraf heb ik zoiets van: Waren we maar eerder met IVf begonnen! Blijkbaar was dit het juiste recept voor ons! Hoop bij jullie ook snel een lichtpuntje!
Ik ben het levende bewijs. Slecht zaad en na de eerste iui zwanger ! Het kan gelukkig toch ! Succes!!
Dat weten we dus niet... Ik ga morgen even bellen voor een afspraak om eea te bespreken, alles is vrijdag zo aan ons voorbij gegaan... Als ze inderdaad IUI willen proberen in de wachttijd voor IVF willen we het natuurlijk wel, je weet nooit! Maar als de kans van slagen zo laag is willen we dit niet eerst proberen voordat we verder gaan met IVF.... @merah, wat super fijn dat het na de eerste TP direct raak was IVF lijkt me inderdaad heel heftig, echt wel iets waar we tegenop kijken. Als de kans van slagen daarbij echter veel hoger is dan gaan we toch liever direct daarvoor. Ik lees gelukkig wel veel positieve verhalen, dat geeft toch weer een boel hoop @ peetje: waren jullie waardes vergelijkbaar met die van ons of hadden jullie wel een bepaald percentage voldoende/goed? Bedankt voor de reacties meiden!
Mij is het Icsi-traject achteraf gezien meegevallen. Weinig bijwerkingen en de eerste poging raak. Ik maakte me ook veel zorgen over dit 'eindstation', ik was op het ergste voorbereid. Vandaar dat het misschien is meegevallen.
Hoe vaak is het zaad onderzocht? Want het kan best zijn dat de kwaliteit wisselend is. Heeft je vriend koorts gehad, is hij naar de sauna geweest, heeft hij strak ondergoed gedragen? Kan allemaal van invloed zijn. Ik kan me ook voorstellen dat ze willen kijken wat het zaad doet na bewerking. En het feit dat je eerder spontaan zwanger bent geworden kan ook een reden zijn om het te proberen. Wij hadden gemiddeld 35% beweeglijk (categorie A+B), concentratie rond de 3 miljoen per ml. Na bewerking zijn we de eerste keer net boven de benodigde 1 miljoen beweeglijke zaadjes gekomen, de keren daarna was het minder. IUI heeft dan eigenlijk geen nut. Daarom zouden wij na de derde mislukte IUI beginnen met IVF/ICSI. Uiteindelijk is het toch een spontane zwangerschap geworden.
Deze uitslag is bepaald adv 2 samenlevingstesten die een zelfde beeld gaven en een zaadonderzoek. Volgens ons ziekenhuis is de kwaliteit wel onderhevig aan invloeden van buitenaf maar niet zo extreem dat het beeld opeens heel anders zal zijn. Deze uitslag is wel erg slecht en we moeten daarom ook geen wonderen verwachten. Hij heeft overigens geen van de dingen die je noemt gedaan of gehad. Over 3 maanden volgt er nog een onderzoek. Ik ga morgen bellen voor een afspraak want ik wil wel graag weten waarom ze dan evt wel IUI willen proberen ondanks hun twijfels erover. Wat super dat jullie toch nog spontaan zwanger zijn geworden! Hoe bijzonder is dat
Hoi wij hebben twee weken geleden te horen gekregen dat mijn man 9miljoen zaadcellen per ml heeft en dus veelte weinig om natuurlijk zwanger te kunnen raken, nu willen ze voor de zekerheid nog twee keer zijn zaad onderzoeken en als het nog steeds hetzelfde is dan moeten we ook beginnen met iui.
Wat goed om te lezen! Je hoort toch vaak hele andere verhalen. Super dat het bij de eerste poging raak was!
Hier ook een gevalletje slecht zaad. Aantallen weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar het is niet best. Mijn man is geopereerd aan een spatader in de balzak, maar dat heeft niks geholpen. In het eerste ziekenhuis zei de gyneacoloog al direct dat het ivf zou worden. Na verhuizing zijn we in een ander ziekenhuis terecht gekomen. Weet getest, kwaliteit weer niet goed. Toch nog 6 iui's gehad (3 natuurlijk, 3 met clomid om de kansen aan mijn kant te vergroten), zonder resultaat. Nu zitten we in het ivf-traject. Achteraf gezien verlies je hiermee tijd omdat het toch niet lukt. Ook de operatie van mijn man heeft voor een jaar vertraging gezorgd. Het enige voordeel van 'toch nog iui' is dat je kan wennen aan het liggen in zo'n gyneacologenstoel en al dat gewroet tussen je benen.
O bah, wat rot zondernaam... Zoveel vertraging voor helemaal niets, dat stemt je niet echt vrolijk ik ben daar zelf ook bang voor, dat het de wachttijd enkel verlengd zonder resultaat... In de wachttijd voor IVF/ICSI is het natuurlijk een ander verhaal. Gewroet ben ik inmiddels al gewend leuk is anders maar ik heb er verder weinig moeite mee gelukkig. Veel succes met de IVF, hopelijk is het heel snel raak!