hallo allemaal, ik ben nieuw hier. wij komen in aanmerking voor kid want mijn man heeft een chromosoom afwijking waardoor hij onvruchtbaar is. nu zijn er in nederland daar ook lange wachttijden voor en willen we naar dusseldorf. nou was mijn vraag: hoe vraag je bij je verzekeraar een behandeling in Duitsland aan?? ik ben namelijk zelf bij menzis verzekerd.
Mijn man en ik gaan ook KID doen in het buitenland, maar dan Belgie. Buitenland is buitenland dus ik denk dat dat niet uit maakt Belgie of Duitsland voor de verzekering. Maar goed ik moest dus een brief/doorverwijzing van arts opsturen naar mijn Agis (ik heb het grootste pakket) en een brief met erin dat je dus naar Duitsland KID wil doen enz. Ik wacht nu nog op goedkeuring, maar ik verwacht dat dat allemaal zal lukken, ik had namelijk de Agis zelf al even gebeld, en op hun site gekeken welk pakket ik het beste kon nemen. Wel moet ik het zaad zelf betalen (200 euro ofzo) als ik het goed heb. Ik weet niet of dit een beetje een antwoord is op jou vraag, ik ben ook nog een groentje betreft KID in buitenland. Succes! Groetjes Mounia
Hoi, Wij zijn ook op KID aangewezen. Mijn vriend heeft ook een chromosoom afwijking. Wij oriënteren ons in Nederland. Ik ben wel heel benieuwd naar antwoordne op jouw vraag Succes! Lientje
hallo lientje. ik heb al naar meerdere ziekenhuizen in nederland gebeld ook voor wachttijden. die zijn erg lang meer dan een jaar en in zwolle zelfs 3 jaar. daarom willen wij naar duitsland. op de site van dusseldorf staat namelijk dat er daar helemaal geen wachttijden zijn. succes
Hoi Girl, dat klopt inderdaad, wij hebben er ook over gedacht om naar het buitenland uit te wijken, maar we willen toch liever een B-donor, en dat is in het buitenland niet. Dus..wachten we nog maar, ik vind het ook jammer, maar het is niet anders. Groetjes Lientje
Dat las ik inderdaad ergens vandaag! Typisch dat daar dan toch geen wachtlijsten zijn... Ik hou het in mijn achterhoofd, we wachten eerst even de twee intaken af. Groetjes Lientje
ja dat is best raar ja dat daar geen wachtlijsten zijn. nou ik vind het alleen maar goed nou succes met intake gesprekken. wanneer heb je die al?? en moet je dan nog lang wachten? voor je kunt beginnen. groetjes Girl
Over twee weken. In het ziekenhuis is het dan nog 8 maanden wachten, en bij Geertgen weet ik niet, kan ook meteen als ik mee kan doen aan wederkerigheid. Groetjes!
hallo lientje. ik heb vandaag een mail gedaan naar dusseldorf voor info over prijzen enzo. nu afwachten op reactie. jij al gekeken op de site van dusseldorf?? groetjes
Hoi, wel gekeken, maar wij willn geen A-donor. En ik geloof dat j in het buitenland nit alls vergoed krijgt door de zorgverzekering. Vandaar dat zij gewoon in Nederland blijven. Ben benieud wat jullie keuze wordt. Of weten jullie al dat je naar Dsseldorf wilt an? Groetjes Lientje
hoi lientje. dusseldorf mogen ze ook alleen maar b donoren gebruiken net zoals nederland. je moet misschien wel wat meer betalen maar in nederland moet je ook nog wel is voor een donor betalen en dan hebben we gewoon gekozen geen wachttijd in duitsland en dan iets meer betalen. maar dat hebben we er wel voorover. maar je moet gewoon doen wat je zelf de beste keus vind. groetjes Girl86