Goedemorgen! Ik heb een korte lf, was ook bij onze eerste al het geval. Toen varieerde het van 6-9 dagen. Na de geboorte van onze zoon ben ik weer aan de pil gegaan, een jaar. Nu ben ik ook alweer een jaar gestopt. Sinds augustus zijn we weer in behandeling bij de fertiliteitskliniek, ik krijg weer utrogestan. Omdat ik soms twijfel of mijn eisprong wel daadwerkelijk plaats vindt na de knallers op de ovulatietest, zo ook deze maand, heb ik nog even doorgetest. Er zat een bijnaknaller bij maar een tweede knaller heb ik niet meer gezien. Ik was nog niet begonnen met de utrogestan ivm ik dus al eerder meerdere pieken in mijn cyclus heb gehad. Gister spotte ik het eerste roze. Dat lijkt nu door te zetten. Het is (als ik wel een eisprong had) vandaag verdorie 6 dpo. Mijn lf lijkt dus alleen maar korter te worden. Ook slingert mijn cyclus alle kanten op. Het leek de laatste maanden beter te worden met eisprongen op cd 19,17 en 15 (daarvoor meestal rond 24/25, soms nog later) maar deze cyclus loopt het alweer op naar cd 18. We mogen ons in februari weer melden bij de kliniek, gelukkig. Maar die slingerende cyclus en steeds korter wordende lf... het zit me niet lekker. Iemand hier ervaring mee?
Ja, wel ervaring helaas. Bij mijn eerste kindje (nou ja, eigenlijk ervoor) had ik ook een late eisprong (cd 28) en lf werd ook steeds korter (7 dagen). Toen utrogestan gekregen en die maand was ik zwanger. Bij volgende zwangerschappen ook een late eisprong en korte lf. Uiteindelijk teunisbloemolie gaan slikken, toen kwam mijn eisprong eerder (dag 20 dacht ik) en ook tarwekiemolie na de eisprong gaan slikken. Daar werd mijn lf weer langer van (12 dagen). Of het toeval is, geen idee en het zal ook niet bij iedereen werken. Maar ik vond het wel opvallend.
Hier ook een korte lf. Gem 7 dgn, eisprong rond cd 27. Ik kreeg juist geen utrogestan, maar clomid. Dat zou voor een betere eisprong zorgen en dus een langere lf, aldus de arts. 50mg werkte niet, 100mg gelijk zwanger. Nu weer een korte lf van 7 dgn. Dit keer eisprong varierend tussen cd 15 en 27. Hebben ze al bloedgeprikt na de eisprong om te kijken hoe hoog het progesteron was? Of het wel een goede eisprong is?
Ik zou idd ook aan clomid denken, sneller je eisprong en langere lf ( als het goed aanslaat dan) Succes!
Ik heb toen trouwens ook clmid gehad. Eisprong kwam wel eerder (cd 18), maar lf bleef al die rondes zeer kort. Dus clomid had bij mij geen effect op lf.
Bij een korte lf zou ik geen clomid nemen maar utro gebruiken. Je zou kunnen gaan tempen zodat je zeker bent van je eisprong en dan starten met utro. Een latere eisprong is niet erg. Zolang je lf maar lang genoeg is om een eitje te kunnen laten innestelen.
Goedemorgen, dank voor jullie reacties! Er is inderdaad al eerder een cyclusmonitoring geweest, waarbij bloed is geprikt. Drie jaar geleden bij onze eerste was het progesteron goed. Ik kreeg toen utro in het kader van: baat het niet, schaadt het niet. Een reden voor de korte lf konden ze toen niet vinden. Een optie was nog dat hormoonwaarden zouden kunnen schommelen, dat kon onderzocht worden maar is niet gebeurd, ik kreeg gewoon de utro om te proberen en dat hielp. Nu is het ook weer getest, ik geloof dat het toen 6.8 was maar dat weet ik niet meer zeker. Het was iig te laag. Vind dat ook lastig interpreteren, die waardes. Hier op het forum lees ik dat dit kan betekenen dat er idd geen goede eisprong is, maar mijn gyn zegt daar eigenlijk nooit iets over. Overigens nu al twee dagen roze/bruinverlies, het zet nog niet door.
Ervaring vind ik een groot woord. Ik ben nog maar een keer ongesteld geworden na pilstop en dat was na meer dan vijf maanden. Toen ik eenmaal ongesteld was geworden had ik wel een LF van 7 dagen, dus da's ook niet echt lang te noemen, maar die cyclus was natuurlijk sowieso een grote bende!
Ik kan alleen maar utro aanraden. Ik kreeg eerst Pregnyl om de luteale fase te ondersteunen. Maar eigenlijk deed dit niet zo veel. Met utro in de eerste ronde zwanger geworden en ik gebruik het nu nog steeds. Wel 2 bollen per dag (i.p.v. 4) sinds deze week en dit blijf ik doen tot 12 weken.
Ja, ik hebje topic gevolgd Pancakes, dat duurde echt vreselijk lang! Hopelijk stabiliseert het zich vanaf nu. De utro doet bij mij ook z'n werk wel. Ik was er alleen deze ronde niet aan begonnen omdat ik nog even wilde doortesten met de ovutesten omdat het gewoon voelde alsof hij niet gesprongen was. Nu dus al sinds vrijdag spotting... ik denk dat ik vanavond voor de zekerheid toch maar weer de utro er bij pak . Of het nu nog zin heeft, geen idee, nu 7 dpo. Dus of dit is spotting voorafgaand aan menstruatie (die bij mij normaal gesproken gewoon in 1x helderrood doorbreekt), of... toch die beroemde innestelingsbloeding waar je zo veel over hoort