(Te)veel ermee bezig zijn, maar toch zwanger raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Netje84, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    #1 Netje84, 2 apr 2012
    Laatst bewerkt: 2 apr 2012
    Hallo dames,

Mijn vriend en ik zitten nu in de 7e ronde en willen het allebei héél graag. Ik ben er dagelijks mee bezig en er gaat bijna geen moment voorbij dat ik er niet aan denk. Ik vind dit ontzettend irritant, want ik lees overal dat je er juist niet teveel mee bezig moet zijn, omdat het anders niet lukt. Ik kan er alleen niets aan doen! :(

Nu wil ik weten, zijn er meiden die er ook zoveel mee bezig waren en tóch zwanger raakten? (gewoon even om me gerust te stellen...) :)

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    ja hoor, ik heb 2 kindjes en dacht er toen ook steeds aan.
    Nu bezig met de 9de ronde voor kindje 3 en denk er nog steeds veel aan.
    De ene vrouw is niet de andere en dan verschillen de zwangerschappen ook nog eens.
    Bij de een duurt het nou eenmaal (helaas) langer dan bij een ander.
    1ste kindje meteen eerste ronde
    2de kindje ronde 5 .

Succes en lekker van je afschrijven hier, kan lekker opluchten.

3. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Wat fijn om te lezen! Ik hoop voor jou ook dat 't nu snel raak is, masami. Meer reacties zijn natuurlijk welkom (hoe meer, hoe beter) :D

4. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Hier ook hoor in de 9e ronde zwanger geraakt en denk zeker al vanaf de derde maand er ongelooflijk veel mee bezig. Dacht er elke dag bijna constant aan! Veel mensen die zeiden idd probeer het wat los te laten maar dit lukte mij echt niet. Ik voelde elke maand van alles! hihi.. En nu 6 weken zwanger:D

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes..

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook erg veel mee bezig geweest en nog!
    Meteen zwanger 2de maand na het stoppen van de pil.
    Helaas geëindigd in een miskraam.
    Maar we zijn nu weer volop aan de klus en ook ik denk er iedere dag aan hoor!
    Ben ook bezig met ovutesten dus ja dan ben je er sowieso al iedere dag mee bezig!

Ik geloof er ook niet in in dat "teveel mee bezig zijn"
    Ieder vrouwen lichaam is anders.
    Succes!

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat er mee bezig zijn op zich helemaal geen issue hoeft te zijn hoor! Maar als je merkt dat je er stress van ondervindt, wel. Stress is op geen enkele manier goed, waar het ook door komt.

Ik ben er ook veel mee bezig. Zeker nu de cyclus weer net even afwijkt van normaal. Ik ben normaal heel open, ook naar mijn omgeving, maar ik heb dat inmiddels wel afgeleerd.

Dat eeuwige, "laat het los" of "misschien ben je er teveel mee bezig", komt mij mijn neus uit. Je voelt dat iedereen er een mening over heeft enzo. Heel vervelend. Ik heb zelfs gemerkt dat e rin de wandelgangen van kennisen circuit over mij geluld wordt. Als ik dat geweten had, had ik gelijk mijn mond gehouden. Nou, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt, anders had ik vorige maand toch ook geen vmk gehad?

Ik merk wel, dat als het me te veel wordt, dat het mijn hoofd gaat beheersen zeg maar, dat ik het weer even los moet laten. Maar er is er maar één die dat weet en dat ben jezelf. En niet de buitenwacht die meent er een mening over te moeten hebben!

Het ergste zijn trouwens de vrouwen die zelf in een wip zwanger waren. Heel gemeen, maar ik hoop dat altijd maar dat ze de volgende keer er net nog een maandje langer over doen, dan dat ik er over ga doen. Ik had er zelfs een vriendin en die zei "ja, maar dat komt vast omdat ik er gewoon nuchter over ben". Nuchter? Ze vreet d'r kind zowat op, besteedt geen aandacht meer aan d'r uiterlijk en deed 4 dagen voor nod al een test. Ga nou niet zeggen, dat je dan nuchter bent.
    En meiden die uberhaupt geen kinderwens hebben, zijn ook niet te harden af en toe.

Goh, nu ik het terug lees schrik ik wel hihi. Zit me dus toch best hoog. :D

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik was er ook constant mee bezig, en vooral omdat iedereen zei dat het niet zou lukken als ik ermee bezig was, was ik daardoor er NOG meer mee bezig. En binnen 2 mnd was het raak. Dus maak je geen zorgen daarom, ik denk dat het pas echt van invloed kan zijn als je zwaar depressief bent o.i.d. , en dan nog..

Het is gewoon cliché om te zeggen dat je niet zwanger raakt als je er teveel mee bezig bent, hoe kan iemand er nou niet mee bezig zijn, vooral als het even duurt.

Ik denk altijd, in oorlogssituaties worden er toch ook kinderen geboren, hoe moet een vrouw in zo'n tijd zich wel niet voelen (mocht stress dus invloed hebben op de vruchtbaarheid)

8. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    ik kreeg laatst ook zo'n opmerking naar mijn hoofd geslingerd.. En dacht dat ik het gewoon ff kwijt kon bij haar omdat het nog al een pittig week was voor mijn nod + 3 dagen overtijd. Ik was (en ben) sterk overtuigd dat er iets in mijn lijf aan het werk is geweest.. ongeacht de nega-testen. Maar ja, had ook stress in die zelfde weken. En dat kreeg ik natuurlijk ook weer te horen. Het kwam er uiteindelijk op neer dat de "klachten" die ik had waarschijnlijk puur geestelijk waren. Sorry hoor, maar weet ergens diep van binnen toch wel beter... :x

Het is gewoon afentoe frustie dat je het verder met niemand er over kan hebben.. Daarom ben ik wel blij dat ik hier mijn ei kwijt kan :). Ik praat er overigens ook over met manlief. Maar goed, het zou toch fijn zijn om het gewoon met een vriendin te kunnen delen. Deze maand sta ik er tot nu toe weer wat meer nuchter tegen over om mezelf meer te beschermen.. Maargoed.. het is nog geen volgende week woensdag/donderdag hihihi

kreeg vorige week dinsdag ook nog eens tussen neus en lippen door te horen (tijdens boodschappen doen) van moeders dat een goeie bekende zwanger was.. Het is dat ze niet weet dat manlief en ik serieus bezig zijn, maar mijn reactie was wat gematigd enthousiast. hhihi De zwangere zelf heb ik vorige week later zelf nog gesproken en ben wel super blij voor haar hoor. Gun het haar zeker, maar het was mij gewoon ff te veel na die rot week van de week ervoor ;)

Wat ik altijd probeer is toch om mijn zinnen te verzetten. Op dit moment zit ik zonder werk, maar probeer toch elke dag er ff lekker op uit te gaan en wat leuks te doen en merk dat mij dat wel veel goeds doet. het is onmogelijk om er niet mee bezig te zijn, want ja de wens is er nou eenmaal en buiten zie ik altijd mensen met baby's/kinderwagens of je ziet er weer op tv. Het hoort erbij, en kan mijzelf enerzijds wel bij voorstellen dat anderen die er niet mee bezig zijn dat die er niets mee kunnen.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik was er bij mijn dochter heeeel veel mee bezig en ik was gewoon de eerste ronde zwanger hoor. :)
    Succes en gewoon lekker mee bezig zijn!

10. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Cjb, gefeliciteerd!! :)

En wat goed om de reacties te lezen. Ik word er zeker een beetje door gerust gesteld. :)

Succes allemaal met zwanger worden!

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik was er ook heeeeeel veel mee bezig. Tot vervelens van mezelf. Het was meteen de eerste ronde raak. Ik had gehoopt dat als het niet raak was ik er minder mee bezig zou zijn elke dag... Maar gelukkig was dat niet eens meer nodig.

Heel veel succes! Ik denk dat ermee bezig zijn in je hoofd op een POSITIEVE manier geen kwaad kan maar als je heel negatief, stressig etc bent het misschien wel effect kan hebben.

12. Junat

Junat Lid

27 okt 2011
    27
    0
    0
    Limburg
    Ja hoe kun je er ook niet mee bezig zijn! Wij gaan ook weer verder met proberen!

13. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik ben zwanger geweest van mijn 2de ivf poging. Geloof me... Dan ben je er constant mee bezig! En toch was het raak. De gynaecologen vertelden me dat het een hardnekkig fabeltje is. En het geeft je nog meer druk. Dus doe wat goed voelt, het maakt echt niets uit!

14. Warishna

Warishna Lid

3 apr 2012
    19
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Eindelijk zwanger!!
    Hoii,

wij zijn ook al in ronde 5 voor ons eerste kindje... is en blijft moeilijk idd om jezelf niet daarmee bezig te houden.. Bij ons ligt de data ook in de buurt van onze relatie.. dus ja blijft zwaar maar ja doe me best om idd ook ieder x er niet aan te denken...

15. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Een goede tip: schrijf het van je af! Ik ben er af en toe ook heel veel mee bezig (nu 4e poging) en ben het daarom op papier gaan zetten. Dat lucht echt heel erg op!! Lekker al je frustraties opschrijven en vervolgens met jezelf afspreken dat je er die dag niet meer aan denkt. Bij mij werkt het, misschien bij jullie ook?

16. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik ben er ook veel mee bezig, maar vind dat niet zo erg. Ik denk ook niet dat het hierdoor minder (snel) zal lukken. Het zit nou eenmaal in mijn karakter om heel veel met iets bezig te zijn wat ik graag wil/spannend vind enz. Ik had me voorgenomen om rustig af te wachten, maar ik merk aan mezelf dat ik daar juist gek van wordt. Ik heb (nog) een lange en onregelmatige cyclus en van al dat afwachten wordt ik gestresst. Daarom ben ik deze ronde begonnen met ovulatietesten en serieus temperaturen. Het idee dat ik IETS kan doen geeft me al meer rust.

17. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Leeuuwtje86, ik ben het helemaal met je eens. Dat van je af schrijven heeft inderdaad een rustgevend effect! Succes met zwanger worden allemaal!

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zoooo herkenbaar!. ;)
    Het idee dat je dan grip op de zaak houdt. De grootste onzin natuurlijk. Maar het voelt beter. Al ben ik gestopt, mijn testen zijn op en het wordt deze cyclus wel erg prijzig zo. Ik heb deze cyclus inmiddels de echt onrustige periode al gehad en kan nu denken, we zien wel. We gaan nu op vakantie, dus we gaan maar voor regelmatig klussen tijdens de vakantie en daarna zien we wel verder.

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Hoe kan je er nu NIET mee bezig zijn? Bij mij weten een aantal mensen het en kreeg laatst de opmerking: dan ga je lekker eens met elkaar op vakantie, dan raak je misschien wel zwanger. Waarop ik zei: 'moet ik wel m'n eisprong hebben...' Wat een dooddoeners zeg! En ik denk dat het weinig invloed heeft, als je er meer mee bezig bent. Ik denk dat een kindje dan gewoon supergewenst is;) Allemaal heel veel succes met zwanger worden!!!

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onzinverhaal is het. Ik was er super veel mee bezig toen mijn vriend aangaf er aan toe te zijn. Was toen binnen 4 weken zwanger en ja dacht er iedere dag aan!

Deel Deze Pagina