Wie was zwanger of heeft kinderen na herhaalde miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RRW83, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Hier ook een positief verhaal. Direct na het stoppen met de pil in de eerste ronde zwanger, dit werd bij 6 weken een miskraam. 6 maanden later weer zwanger en ook dit liep rond de 6 weken uit op een miskraam. Zat er toen wel doorheen en dacht dat het ons nooit zou lukken. Onderzoek laten doen maar hier kwam niets uit. 6 maanden later weer zwanger en dat ging goed! Na 35 weken werd onze zoon gezond en wel (alleen iets te vroeg) geboren. Nu al weer 23 weken zwanger van nr 2. Dus zoals je leest in de verhalen hierboven komt dit heel vaak voor en gaat het daarna meestal wel gewoon goed! Toen mensen dat na mijn tweede miskraam aan mij zeiden kookte ik van binnen omdat ik dacht: wat weet jij daar nou van! Maar hoe cliché het ook is het klopt wel heel vaak. Geef de hoop niet op en als je het prettig vindt is het misschien een optie om eens een afspraak te maken bij de gynaecoloog om eea te bespreken. Heel veel geluk voor jullie in de toekomst en voor nu heel veel sterkte met het verwerken hiervan xxx

2. RRW83

RRW83 Niet meer actief

Wauw wat een hoop reacties! En wat fijn om te lezen, ook mijn partner leest mee. Meiden die zwanger zijn, gefeliciteerd en alle geluk toegewenst en nog een gezond vervolg van jullie zwangerschap. Voor wie meeleest succes!

Ik ga wel onderzoeken doen bij de gynaecoloog, al is het maar boor m'n eigen gemoedsrust. Hopelijk zien jullie mij straks weer in het ik ben zwanger forum.. :)

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik! En zie onderschrift ;)
    Komt vast goed! Sterkte!

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    2 miskramen gehad en had idd ook dat gevoel van, dit gaat m dus niet worden. Geen idee waarom die 2 niet goed gingen, wat onderzoeken laten doen en daar kwam niks uit. Nu bijna 28w zw van een tweeling en gaat goed. :D Voel ze veel trappen en gaan dit weekend de kamer schilderen. :) Voelt echt soms nog steeds heel gek dat het echt gebeurt. :) Maar ook heel speciaal natuurlijk.
    Ik wens je allebei heel veel succes!

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hey meid wat naar voor jullie!!

Ik hen zelf geen miskramen gehad, maar mijn moeder heeft er twee gehad en toch vier gezonde kinderen mogen krijgen! Hou hoop!

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Jazeker! Voor mijn oudste 3 miskramen gehad. Tussen mijn 2 dochters 1 miskraam gehad en voor deze zwangerschap niet.

Ik kan je vertellen ik ben nooit meer onbezorgd zwanger geweest. Mijn tweede miskraam was met 16 weken en het vertrouwen heb ik nooit gehad. Zelfs nu niet, ondanks dat ik weet dat mijn lichaam het prima kan!

Bij mij is wel een bloedstollings probleem ontdekt waardoor ik wel tijdens zwangerschappen aan Dr pillen en spuiten zit!

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    En veel sterkte!!

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier in Nov. een miskraam en in Feb. een missed abortion...
    Meteen weer zwanger geraakt en mochten vandaag een kloppend hartje zien! Bijna 6 weken zwanger.
    Durf nu pas voorzichtig op die roze wolk te klimmen maar t blijft spannend.

We hebben al een heerlijke zoon rondlopen trouwens!

Hopelijk is het voor jullie snel weer raak! Voor nu sterkte!

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Lieve Floor, allereerst heel veel sterkte gewenst, wat naar dat jullie dit nu weer moeten meemaken. Ik weet wat het is, en je hebt er misschien nu niets aan maar houd hoop!!

Mijn verhaal:
    In 2011 voor het eerst zwanger geraakt, onbezorgde zwangerschap gehad en in voorjaar 2012 bevallen van een gezonde dochter.
    Daarna begon de ellende. Eind voorjaar 2013 weer gestopt met de pil, al snel zwanger maar helaas een vroege miskraam bij ongeveer 5 weken.

In het najaar van 2013 weer opnieuw zwanger, hartje zien kloppen bij ongeveer 6 weken, maar vervolgens kwamen we er bij de termijnecho (rond de 10 weken) achter dat het hartje was gestopt bij 7+5. Een missed abortion dus, die gelukkig alsnog uiteindelijk zelf op gang kwam zonder curettage.

Voorjaar 2014 weer zwanger, maar weer een vroege MK bij een week of 5-6. Toen stortte onze wereld in, we begrepen er niets van. Was onze dochter een 'lucky shot' geweest? Was er iets veranderd met mijn of mijn partner's vruchtbaarheid sinds de geboorte van onze dochter? Uitgebreide onderzoeken laten doen naar chromosoom- en stollingsafwijkingen, hier kwam niets uit.

Hierna neemt mijn verhaal gelukkig weer een positieve wending: 2 maanden na mijn laatste miskraam was ik weer zwanger en ook al stond ik veel minder onbevangen in deze zwangerschap, het ging wel weer goed en begin 2015 kregen we weer een gezonde dochter. Rond de afgelopen jaarwisseling kregen we kriebels voor een 3e en hop, weer was ik in ronde 2 zwanger. En tot nu toe gaat het weer goed en lijkt ook dit kindje helemaal gezond :D

Ik hoop dat dit verhaal je een hart onder de riem kan steken. Wanhoop niet maar blijf het proberen. Het is zwaar, zowel lichamelijk als emotioneel, dus neem samen met je partner de tijd om de miskramen te verwerken. Maar weet dat het met bijna iedereen uiteindelijk goed komt! Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn van een gezond kindje!

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Hoi voor mijn zoon miskraam en bbz gehad toen een zoon en toen weer miskraam nu al 12 weken zwanger weer

11. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hier eerst een gezonde zoon gekregen. Daarna 2 vroege miskramen en nu 15 weken zwanger van de tweede.

12. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Fijn om jullie positieve verhalen te lezen! Hier ook afgelopen zondag een 2e miskraam gehad nadat we in december een MA hadden na bijna 10 wkn. Toen is het ook rond 6,5 wk fout gegaan. Je wordt er zo onzeker en wanhopig van, dat ik ff ging twijfelen of ik het risico uberhaupt nog wel wil nemen. Tuurlijk is mijn kinderwens groter en wint dit het ook van de angst, maar het is zo onwerkelijk. HIer ook bij ons zoontje in 1e ronde raak en geen vuiltje aan de lucht... zo vreemd dat het dan nu 2keer fout gaat achter elkaar... Gelukkig zijn we bij alle 3 de zwangerschappen vlot zwanger geraakt (ronde 1, 1 en 3). Daar probeer ik nu maar weer hoop uit te putten... en uit jullie positieve verhalen. Dat helpt om weer door te gaan, ooit komt er een 2e.

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ook hier na 2 miskramen een gezonde zoon gekregen. Hou de moed er in!

Deel Deze Pagina