wie , wat , waar

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mystery, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hallo allemaal ,

ik ben nu bijna 25 weken zwanger , en ik vraag me eigelijk af hoe die eerste tijd eigenlijk gaat na de bevalling , ik kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken ,
    slaapt beebje heel de dag , hoeveel voedingen (bv) wie bepaald dat ?
    hoe vult de rest van de dag zich ,

kan iemand mij hier een beetje een idee van geven ,
    ik weet bij iedereen gaat het anders , maar een beetje de richtlijnen ?

:oops:

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poeh.. moet ik t weer even terughalen.. ehm.. De kleine slaapt (hoop ik voor je iig) grotendeels van de dag. T voeden om de 3 uurtjes (24/7) ongeveer wat zo'n 20 minuten gemiddeld in beslag neemt, meestal na elke voeding verschoon je de luier. (bij ons helaas 3 kwartier ofzo) In de tijd dat je kleine slaapt, run je rustig aan t huishouden als je kraamhulp met de noorderzon vertrokken is. ;) De kleine lekker badderen, ze raden aan om dit niet elke dag te doen ivm t tere huidje. (voorbereiding, badderen en aankleden ongeveer half uur a 3 kwartier). Lekker snoezelen en knuffelen met je uk, misschien zelfs al wandelen?. Jezelf weer toonbaar maken ;) . En niet te vergeten de visite die dan nog (meestal) komt. En echt waar.. de tijd vliegt voorbij met zo'n uk, soms waren er dagen dat ik na 1 uur nog in mijn badjas liep. :oops:

3. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    dank je wel voor je reactie ,

nu weet ik ook een beetje wat het allemaal in houd :D
    zo moeilijk voor te stellen allemaal :D

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nog even ter aanvulling: Als je borstvoeding gaat geven moet je er rekening mee houden dat je kindje de eerste dagen wel 10 keer per dag wil drinken, zo wordt de borstvoeding goed op gang gebracht.
    Ik had in de kraamweek het idee dat ik zo ongeveer continu met een kind aan de borst zat....je kindje bepaalt namelijk zelf wanneer het wil drinken (voeden op verzoek heet dat).
    Gelukkig wordt dit na een tijdje minder.

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    en hoe weet je dat dan .
    huilen ?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oa huilen en als hij of zij bij je ligt de 'borst zoeken'.

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ow zo oke

got het zal wel erg stom over komen , wat ik nu allemaal vraag
    sorry

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hahaha nee hoor.. zit het heel geinteresseerd te lezen, heb ook geen idee wat ik kan verwachten! Ik voel me al stom als ik geen idee heb wat iets is als ik in de winkel iets in mn handen heb... mijn moeder verzekerde me dat elke moeder dat bij 1e kindje heeft.. vandaar dat moeders en schoonmoeders zo handig zijn hihihihi

9. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Kijk als je geluk hebt dan slaapt je kindje dus overdag veel :) ALs je zo'n nieuwsgierig aagje krijgt zoals mijn dochter slaapt die dus niet overdag :-D

Dan ben je vooral veel bezig met entertainen, voeden en verzorgen. Als je uk dan slaapt dan kunje zelf douchen enz.

Toen de kraamhulp er nog was was t paradijs, echt heerlijk maar na die week heb ik echt ff mn ritme moeten vinden (heb t nog steeds niet helemaal gevonden hoor :-D)
    Tis maar net hoevaak je uk komt voor een voeding en hoe je zelf na de bevalling bent. Ben je erg moe/ vermoeid dan wil je ook een beetje uitslapen. Dus na de ochtend voeding lekker terug je bed in. Je word dan wakker voor voeding nr 2. Je voed dan en dan ben je zelf aan de beurt. En net als Patroeschka zat ik dan wel eens om 13uur nog in mn badjas haha.
    Maar dat is ook wel t lekkere eraan moet ik zeggen. Gewoon je eigen ritme zoeken en op je gemak kunnen doen als je dat wil.

10. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ja oke , dus t krijgt wel een regelmaat

er zijn zoveel dingen die je je nu gaat afvragen ......
    ook zo van ik denk dat ik elke 5 min ga kijken als beebje slaapt , kijken of t goed gaat
    van die dingen hahah

ach ik denk dat het op dat moment zich vanzelf wel wijst zou da niet .

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De eerste tijd waren mn kids eigenlijk altijd in de buurt... ze sliepen in mn armen, in de kinderwagenbak naast me, naast me in bed (alleen snachts dan niet dan mocht mn man er liggen)... verder voedde ik ong 12x per 24 (bv) Hoe vaker je voedt hoe sneller en makkelijker de bv op gang komt...verder heeft een baby natuurlijk een klein maagje dus kan ook niet zoveel voeding tegelijk opnemen. Een voeding kan makkelijk een uur duren dus tja... dat doe je vooral de eerste tijd. Verder rust je uit en zorg je dat je lekker verwend wordt..

Deel Deze Pagina