Hoe belangrijk vind jij iets luxer en lekker eten bij de feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Natuurlijk gaat het voornamelijk om het samen zijn.

Ik vind het juist leuk (en belangrijk) om met de feest dagen redelijk uit te pakken. Een wat luxere paasbrunch, met oa paas brood en iets van rosbief of zalm of eiersalade op de warme broodjes. Of uitsmijters! Gourmetten/bakplaat. Ook zo met de kerst dagen.

Ik ben geen echte keuken princes, maar het word door de gasten altijd wel gewaardeerd. En andersom waardeer ik het ook.

Eerste paasdag eind van de middag en 2e paasdag brengen we door bij mijn schoonouders. Ze zijn wat soberde wbt eten. Neem er genoegen mee, maar vind het wel een beetje jammer. Dacht er aan om een zelfgemaakte cake en eiersalade mee te nemen.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij eten dan ook altijd uitgebreid! Super leuk!

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lust heel weinig en buiten dat werkt mijn man eigenlijk alle feestdagen dus ik hecht er weinig waarde aan.
    Alleen met de kerst vind ik het leuk om samen te zijn en uitgebreid te eten.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik vind het gewoon leuk om tijdens de lunch met ons gezin aan tafel te zitten. Hoef geen ingewikkelde recepten. Gewoon wat afbakbroodjes met wat lekker beleg

5. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik verheug me ook op deze dagen!!lekker gezellig,samen op het gemak ontbijten allemaal een lekker chocolade ei,lekkere salade heb ik juist gehaald,sapjes,filet american vind mijn broer lekker,en heb een paasstol besteld voor vrijdag.
    eerste paasdag bakplaat op tafel wilde de kinderen graag,tweede moet ik nog bedenken!

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik hecht er ook waarde aan! Precies zoals jou ts! Lekker een uitgebreide brunch kan ik wel waarderen. Ik heb vanmiddag de paasboodschappen gedaan maar baal dan toch als een stekker want het is zo prijzig!

En dan doe ik nog niet eens zo gek..
    Simpel afbak broodjes/croissants/chocoladebrood/mini worstenbroodjes.
    Beleg nog wat gehaald en fruit.
    En oke 2 paashazen erbij.

Eieren hebben we nog en drinken ook. Dus het is niets spectaculairs ofzo. Het leukste vind ik gewoon de tafel mooi dekken met een mooi kleed en servetten en alles mooi opmaken. Net dat extraatje

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik vier het normaal niet. Volgend jaar zal de eerste keer zijn. En eigenlijk alleen vanwege de kinderen. Dus als ze dan bijvoorbeeld liever pannenkoeken zouden willen dan dat er luxe eten op tafel komt vind ik dat helemaal prima. Maar met kerst pakken wij helemaal uit.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    We gaan trouwens een dag bij mijn schoonouders eten en de andere dag halen we chinees ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook hoor, een tafel vol heerlijk eten. Hier ook een lunch/brunch en kijk er nu al naar uit! Iedereen neemt wat mee.

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik vind het vooral gezellig om wat uitgebreider te eten. Hecht er niet heel veel waarde aan.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij eten wel wat uitgebreider dan normaal ( ontbijt ) maar op zich hechten wij er niet zoveel waarde aan. Wij vieren het normaal gesproken ook niet echt. Dit jaar is het wat anders omdat toevallig mijn oude oma'tje en mijn ouders langs komen dus dan maak ik een lekkere brunch maar het is niet dat ik dan duurdere dingen zou gaan inslaan ofzo. Ik ben wel van het zelf alles maken dus ik maak zelf brood, smeersels op brood maak ik ook zelf, ik maak lekkere verse koekjes, zelfgemaakte ragout etc Maar dat is niet omdat het nu pasen is, ik kook graag en doe dus op de normale dagen ook gewoon graag alles zelf maken.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Niet, ik hecht er totaal geen waarde aan. Dat verplichte.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb om de kinderen toch een beetje paasgevoel te geven wat afbakbroodjes in paashaasvorm, paaseitjes hagelslag en crackers in de vorm van paaseieren. Het vlees voor 's avonds is ook in paashaasvorm en de aardappeltjes zijn ook paashaasjes. Mijn partner werkt met de paasdagen. Als hij vrij was geweest hadden wel gaan gourmetten ofzo.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor eerste paasdag een uitgebreide brunch bij ons thuis. Mijn dochters, vooral de oudste helpt mee in de keuken.
    Tweede paasdag misschien nog met eigen gezin gourmetten.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet heel belangrijk. Ik vind het samenzijn eigenlijk leuker dan het eten an sich. En natuurlijk doen we iets luxer, maar niet overdreven. Waarschijnlijk 1e gourmetten en 2e een rollade met krieltjes en groenten en een ijsje toe of zoiets.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Super belangrijk, super leuk. Maar wij zijn dan ook echte Bourgondiërs, we leven om te eten. Bij wijze van. 😁😉

17. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    we zijn echte Bourgondiërs, dus ik waardeer altijd goed eten.
    Het hoeft trouwens niet een overvloed aan eten te zijn, maar wel goed en lekker bereid.

Zo kan ik bijvoorbeeld met kerst genieten van een heerlijk gemaakte kaasfondue met z'n tweetjes (op onze dag), met heerlijk brood erbij en een heerlijke salade.

Ik kan ook echt genieten van door de middag een lekker broodje thuis te maken met inderdaad zalm of bijv. Brie/honing en pitjes.

Met pasen dus ook gezellig tafelen, met lekkere dingen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik heb niet zoveel met feestdagen, dus denk niet dat wij iets bijzonders doen. Maar wij brunchen eigenlijk elke zondag lekker uitbreid en eten vaak wat luxer.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind het ook gezellig om uitgebreider met ons eigen gezinnetje te eten. Niet enorm veel of heel luxe, maar gewoon net wat andere dingen dan normaal.

Maar wij gaan de 4 dagen ook echt gebruiken om even met zn 4-en te zijn en even wat rust in huis. (hopelijk)

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit inderdaad, gewooon de sfeer met het gezin of familie

Deel Deze Pagina