Nee nog niet... Vind het hele zwanger proberen te worden gelijk niet zo leuk meer en dat is ook niet de bedoeling. Overweeg een mail te sturen om de lucht te klaren.
Echt een rot situatie meid! Wat vind je vriend/man ervan? T zijn natuurlijk zijn ouders dus misschien dat hij het anders heeft opgevat? Ik zou het wel uitspreken want dit is natuurlijk ook niet leuk
Op mijn vriend na was een collega van mij de eerste Die waarschuwde mij ongeveer 2 weken geleden dat mijn vruchtbare dagen er aan zaten te komen Verder weten mijn moeder en mijn 2 beste dinnetjes het.... Pfffff wat een hoop!
Ja ik heb een betere band met zijn ouders dan de mijne en we hadden allebei een hele andere reactie verwacht. Hadden toen we thuis kwamen allebei het gevoel dat er iemand dood was gegaan zo rot voelden we ons. Ik heb nog een mail gestuurd en ze zei dat ze erg geschrokken was omdat ze dacht dat het nu al raak was, maar dan nog kan ik de reactie niet helemaal goed plaatsen.. en dat ze bijgekomen zijn van de schok. Dat ze het liever op een ander moment hadden gehoord, maar als het nu dalijk toch gebeurd het geen groot nieuws meer zou zijn maar ze het toch leuk zouden vinden. Verder weet ik dat ze het er niet met ons meer over willen hebben tot het zover is.. dus dat laten we maar zo. Ik vond de mail zelf wat afstandelijk, mijn vriend vind het wel meevallen. Ik ga het in ieder geval proberen te vergeten en weer te genieten.. tja voor mijn vriend was de eerste reactie ook niet leuk natuurlijk.
Mijn hele familie, mijn schoonouders en schoonbroers. Verder heb ik een beperkte lijst op FB waar ik mijn updates in post, een blog en ik vertel er openlijk over op fora. We wilden het geheim houden tot ik zwanger zou zijn, leukere verrassing, maar familie begon te hinten en te vragen en ja.. wij begonnen toen net aan het medisch traject, dus hebben we besloten iedereen op de hoogte te stellen en er open over te zijn vanwege de taboe die erop rust.
We zijn nog niet begonnen maar vooral aan mijn kant kon ik mijn mond niet zo goed houden met dat we bijna gaan beginnen . Mijn moeder, zussen, zwager, beste vriend en twee nichtjes weten het. Bij mijn vriend weet alleen een vriend het half. Komt er van als je afspreekt het niemand te vertellen .
Bij ons wist alleen mijn beste vriendin het. We hadden er nog geen behoefte aan om het verder te delen. Als me mmm in gaat kan ik me heel goed voorstellen dat je het met meer mensen deelt.
Hier weten 2 vriendinnen en 1 collega van mij het. Ik kan het echt niet voor me houden, en van hen weet ik zeker dat ze hun mond houden. Mijn ouders vertel ik het bewust niet. Die heb ik juist gezegd dat ze voorlopig nog niks hoeven te verwachten. Vind het leuk als het voor hun een echt verrassing is.
Mijn ouders,schoonouders,broer,zussen,schoonzus,vriendinnnen weten het, ben een open boek en hecht met mijn naasten. Echter heb ik bij een paar spijt dat ik het ze verteld hebben omdat ze er elke keer naar vragen. Dit is best frustrerend vooral als het klussen nog niet zo gaat als zou moeten, dan weet je van jezelf dat je zeker weten niet zwanger bent maar moet je dat dan ook al zeggen. Mijn vader laatst verzocht er over op te houden, hij is toch 1 van de 1ste die het zal weten. Oftewel als ik het over mocht doen zou ik alleen mijn moeder en beste vriendin vertellen.
Bij ons weten alleen wij het. En dat wil ik zo proberen te houden. Ze weten wel allemaal dat we heel graag kinderen willen maar ze weten niet wanneer. Maar stel nou dat ik ooit een miskraam zou krijgen of een slechte uitslag van een vruchtbaarheidsonderzoek en we zouden de mmm in moeten, dan zou ik wel in ieder geval mijn moeder en misschien wat mensen die dicht bij me staan daar van op de hoogte brengen....denk ik.
@Joyce01: Interessant dat je schoonouders lijken aan te geven dat ze het pas hadden willen horen als je echt zwanger was en dat nu misschien de verrassing eraf is? Misschien zijn ze ergens een beetje verdrietig dat de spanning er nu af is? Ik zeg dit omdat ik zelf de neiging heb om heel veel te delen met mijn ouders en ik ze soms daarin ook wel teleurgesteld heb. Door bijvoorbeeld hun mening te vragen over de tekst op onze trouwkaart ("Mooie tekst, jammer dat het voor ons nu geen verrassing meer is"). Ik zei ook laatst dat wij more or less de namen voor ons potentiële kind al weten en toen was de reactie ook meteen heel panisch "Niks zeggen, we willen het niet weten!" (alsof ik het ging vertellen, maar goed). Zomaar een gedachte hoor, maar dat maakt de domper voor jullie niet minder.
Bij mij weet mijn zusje het en mijn beste vriendin die heb ik het verteld. en mijn schoonmoeder ook nog, maar die is er achter gekomen doordat ze in de keuken het potje met foliumzuur zag staan wat ik was vergeten weg te zetten.
owww dat is inderdaad balen ja als je zo een reactie krijgt snap wel dat ze het miss pas wilden weten als het zover is dan is de verrassing het grootste maar toch ze hadden toch wel anders kunnen reageren! En het is aan jullie wanneer jullie het tijd vinden dat het moment er is om aan kinderen te beginnen en niet aan hun, al vinden ze het te vroeg, ik heb zoiets dat hou je toch voor je, wees blij voor je zoon en schoondochter. Mijn schoonmoeder had eerst ook altijd zoiets van nouwww wacht nog maar even, oefen nog maar wat. ze wist hoe graag ik dit wil. Maar toen ze er laatst achter kwam vond ze het toch super leuk. als het eenmaal zover is dan zullen ze toch super blij zijn Snap dat de reactie nu niet leuk was want die verwacht je niet, maar uiteindelijk komt het goed
Wat jammer en vervelend dat je schoonouders zo reageerden Kan me voorstellen dat jullie dan spijt hebben dat je het gedeeld hebt met hun. Het gaat erom dat het voor jullie nu goed voelt!! Bij ons weet iedereen het in onze directe omgeving. Ook ivm de z'huis bezoeken en dat het niet echt makkelijk gaat. Vindt het wel jammer, omdat het dan niet echt meer een verrassing is op het moment dat het raak is. Maar aan de andere kant ook prettig, omdat men er wel rekening mee houdt. Veel succes voor jullie!
Hier weet niemand het. Gewoon een geheimpje van ons tweetjes. Ook pas in de eerste ronde dus ook nog niet zo'n moeite om t voor me te houden. Maar als t langer gaat duren deel ik t misschien wel met iemand anders. Maar voor nu die behoefte nog niet.
Alleen mijn man. Mijn schoonzusje heeft het toendertijd iedereen verteld. Helaas lukte het haar niet om snel zwanger te raken. Iedere maand waren er wel mensen die aan haar vroegen of het al zo ver was. Dat was erg frustreren voor haar. Inmiddels is ze via een omweg zwanger geworden, maar wel ruim 4 jaar later.
Dat is geen reactie die je wil horen nee... niet leuk. Wij hebben het niemand verteld, juist omdat iedereen dan wel een mening klaar heeft liggen. En dan kan het soms ook nog lang duren voordat het raak is, wil dan niet continu horen 'ennn al zwanger??' Het is jullie leven en jullie beslissing hoor meid. Laat je niet gek maken door je schoonouders. xx