wie weet dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natashatje, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    hallo, ik vind het heel erg voor de mama's die hun kleintje verliezen, daar heb je nu al een sterke band mee.
    van de verhalen te lezen, kom ik echter ook heel bang. tot hoeveel weken zwangerschap loop je een hoog risico een miskraam te krijgen?
    ik ben bijna 8 weken zwanger.
    is het dan ook normaal dat ik regelmatig met buikpijn zit, die op menstruatiepijn lijkt, maar dan wel niet in zo'n erge mate?
    enne, ik zit met schimmelinfectie ( :oops: ), wat kan ik hieraan doen?
    hoop dat iemand mij raad kan gevenalvast mercikes
    veel liefs
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Het hoogste risico om een miskraam te krijgen zijn de eerste 12 weken van een zwangerschap.
    En die buikpijn is niet erg, zolang het niet echte krampen en zijn en er geen bloedverlies is.
    Wat betreft de schimmelinfectie. Go see the doctor!
    Succes.
    Gina
     
  3. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    ik vind het wat vervelend om naar de dokter te gaan ,ben niet echt dokter achtig aangelegd. dacht dat het ook vrij te verhelpen was.
    dus, buikpijn is eingelijk wat normaal? wat zal ik blij zijn één maand verder te zijn ( schijnt dat je zwangerschapskwaaltjes dan verdwijnen )
    weet je, vanaf de eerste dag dak zwanger was, kon ik niet meer eten , ook nu, kan ik enkel kleine hapjes eten.
    telkens ik nog maar denk dat ik moet eten, moet ik bijna overgeven.
    hoop dat het geen gevolgen heeft voor mijn kleintje in mijn nog dunnen buik ;)
     
  4. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik zal toch echt even naar de dokter gaan met die schimmelinfectie want die gaat niet vanzelf weer over!
    En wat betreft dat je weinig kan eten; de baby "pakt" bij wijze van spreke alles wat hij nodig heeft. Dus dat komt wel goed. Maar wel even een afspraak bij de dokter maken voor de schimmelinfectie hoor!
    Gina
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou ook even langs de huisarts gaan.
    Je moet er niet aan denken dat het gevolgen kan hebben voor je kindje.
    Ik zou snel die schimmelinfectie tegengaan.
    Succes!
     
  6. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik zou naar de Doctor gaan, ik ben normaal ook niet zo'n doctors type en al helemaal niet zuinig met mijzelf, maar denk er nu toch anders over aangezien het nu niet alleen om mij gaat.

    Denk dat we allemaal schrikken, als we een vreselijk verhaal lezen. Je staat er even bij stil dat er nog van alles kan gebeuren. Maar moeten we maar heel even bij stil staan....want het blijft een risico....tot... We lopen ook niet dagelijks rond welke ziektes er op de wereld zijn en wat we allemaal eventueel zouden krijgen.

    Hoor Mij hier moeder overste.. :rolleyes: Zo'n onzeker mutsje NU tijdens zwangerschap. Maar probeer het tegen te gaan

    gr. cassandra
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    De meeste kans om een miskraam te hebben is toch in de eerste 12 zwangerschapsweken. Daarna dalen de kansen aanzienlijk.
    Wat die kwaaltjes betreft, sommige mensen hebben gans hun zwangerschap van niks last. Andere mensen zijn gans hun zwangerschap ziek en sommigen zijn ervan af na de eerste twaalf weken. Iedere zwangerschap is anders.

    En als je idd een schimmelinfectie hebt, raad ik je aan om onmiddelijk je huisarts te raadplegen hoor. Die kan dan eventueel iets van medicatie voorschrijven, zodat die infectie weggaat en die niet schadelijk is voor je kindje. Het is beter om niet te blijven zitten met die infectie.

    Verder wens ik je nog veel succes toe met je zwangschap.
     
  8. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    bedankt voor de reacties. ik zal zeker eens langslopen bij huisarts voor mijn infectie. ik doe het niet voor mij zelf, maar voor dat klein wondertej in mijn buik . ik mag het niet gedroomd hebben, dat hij / zij er gevolgen zou aan hebben.
    en van dat miskraam , ik ben er wat extra mee bezig vooral omdat ik en mijn partner een groot leeftijdsverschil hebben , en ook omdat ik veel last heb van buik - en rugpijn. nu, we zien wel, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en kijk uit naar mijn volgend bezoek aan de gyn . dan kan ik het hartje weer horen kloppen, en zal mijn kindje er waarschijnlijk al klein beetje menselijker uitzien, want dan zal ik 11 weken zijn. (bij mij volgend bezoek aan de gyn )
    zo, veel succes nog aan jullie allen .
    oooh, en wanneer kan je het geslacht van je baby weten? de chinese kalender vertelt dat het een meisje wordt, maar is die wel betrouwbaar? heeft iemand er evaring mee?
    veel liefs
     

Deel Deze Pagina