Ik heb tapijttegels in mijn slaapkamer liggen waarbij toen ik op kamers woonde door de kat van mijn huisgenoot op geplast is om gebied af te bakenen denk ik. Dat heb ik destijds al goed met een sopje schoongemaakt, maar nu heb ik een kitten erbij en die ruikt schijnbaar toch het geurtje in een bepaalde tegel in het hoekje, en heeft dus schijnbaar aantal keren daar "geplast" of "gesproeid". Ook al keer gepoept, Ze doet het in feite altijd in de kattenbak, nergens anders, maar soms in dat ene hoekje, Heb het van de week met water en schoonmaakazijn schoongemaakt, maar ik vind de geur niet echt weggaan en voor mijn gevoel heeft ze er nog een keer op geplasd. Wie heeft de gouden tip om het zodanig te reinigen dat ze dit niet meer doet daar?
Niet de tip waar je op zit te wachten, maar gewoon weggooien en er nieuwe tegels inleggen... Misschien als je kleurverschil hebt kan je de nieuwe onder je bed leggen en de oudere op de plasplek. Lucht krijg je er nooit uit, helaas. Succes!
Ik weet de naam even niet meer . Maar er is een spray te koop bij de dierenarts , met een rustgevende geur, speciaal voor katten. ( geen valeriaan!) Dit heeft bij mij goed geholpen iig.
Ik ben het met mama mo eens. Die geur krijg je er nooit uit, dus enige oplossing is weggooien en een nieuwe erin leggen
Volgens mij gaat dat er heel moeilijk uit.. Ik heb euhm even kijken hoor.. van beau beau spul dat vlekken verwijderd en de nare luchtjes.. is te koop in de dierenwinkel..
ik heb ook wel eens gehoort in de zon leggen, dan 'brand' de lucht eruit, maar weet niet of het werkt....
tja ik kan ook niet op een ander woord komen dan weg gooien ..... schoonmaken met chloor en dethol schijnt ook niet te werken want die lucht vinden katten heeeeeerlijk ! ik heb het zelf gezien met die 2 loeders van mij ... ppff als de een bijv in een mandje geplast had en ik dat gewassen en/of schoongemaakt had ging de andere er nog een keer lekker over heen dus alles waar op geplast is heb ik weg gegooid ! L.sybje
Anders moet je op die tegel tijdelijk even wat alu-folie leggen. Niet tegen de geur maar katten houden er niet van en het voorkomt dat ze daar gaan plassen!
Sire no stress zou kunnen helpen. Dat doe je in het stopcontact en maakt je kat rustig. Daarnaast is Biotex het allerbeste om de tegels schoon te krijgen. Daarmee zou je azijn kunnen gebruiken... Heb je trouwens wel voldoende kattenbakken? De regel is het aantal katten in huis + 1 extra bak. Succes, Josien.
Mischien ook een beetje raar, maar bakkie eten neer zetten, katten schijnen niet te plassen of poepen in de buurt van hun eten.. anders een nieuwe tegel!
Schoonmaken met Biotex mss? Werkt hier wel tegen de geur van sproeiende katers uit de buurt die stiekem bij ons de gang in glippen
koffieprut, heb ik wel s in de plantenbak gegooid, maar dat ging erg schimmelen, die spray die werkt erg goed, kan je gewoon in de dierenwinkel kopen! en anders de kattenbak op die plek zetten, werkt ook!