Ik ga straks waarschijnlijk voor 28 uur in de week (afwisselend ook weekenden dus dan hoeft geen oppas) weer werken/stage.. Zit er zo'n groot verschil kwa geld tussen gastouder bij je thuis of ergens anders? en aan wat voor bedragen moet ik denken?
Wij betalen voor onze gastouder (brengen) 5,86 per uur. Van de belasting krijgen we een groot gedeelte weer terug iedere maand.
Er zijn sites die zich richten op gastoudersschap. Daar kun je alles vinden. Adressen van organisaties bij jou in de buurt, kosten, vergoedingen etc. Je krijgt trouwens wel alleen een vergoeding als je via een officieel bureau een gastouder neemt.
Wij betalen rond de 800 euro per maand aan het bureau. Inderdaad wel een officieel bureau. Dit is voor 3 hele dagen per week. Vervolgens krijgen wij van de belasting ongeveer 600 terug. We betalen dus eigenlijk 200 euro per maand. Straks met de tweeling erbij betalen wij 2400....en krijgen we 2100 terug....Wat een bedragen he? Maar we betalen dus eigenlijk tegen die tijd 300 euro per maand voor 3 dagen per week.
phew. ik dacht echt eventjes.. dat kan toch niet... maar goed. erg opgelucht dat je eigenlijk maar 1/3 of zo ECHT betaal.
ik betaal 664 aan loonkosten voor de gastouder. de KOT is geloof ik iets van 590. Dit is voor 3 dagen in de week dus betaal iets van 85 euro zelf + 100 bureaukosten
denk er wel om dat op prinsjesdag de nieuwe "regels" omtrent die subsidie bekend worden! De kans is aanwezig dat we meer moeten gaan betalen!