Hier is net een topic over; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/156606-luieremmer-geen-keuze-maken-ervaring-gezocht.html
Ik gebruik gewoon een pendaalemmer met luierzakjes. Ideaal. En je ruikt helemaal niets. Al dat andere vindt ik persoonlijk geldklopperrij. Succes met beslissen
Wij hebben de FIBBE afvalbak van ikea. (ze zijn er in verschillende maten van 3,99 tm 12,95) Gewoon een afvalzak erin, met de klepdicht ruik je echt niets van de luiers! (hij staat wel op de foto's in mijn album)
wij hebben een diaper champ, maar dat hebben we pas sinds vorige zomer. de luiers begonnen in de warmte zo erg te ruiken en wij hebben geen kliko oid (wonen in een appartement). het voordeel van deze is dat je geen speciale cassettes hoeft aan te schaffen.
Ik heb gewoon de luieremmer van de hema, met deksel. Je ruikt de poepluiers wel, maar ik maak toch elke dag de emmer leeg en gooi deze in de kliko. Ik vind zo;n diaper champ onzin, een gewone (luier) emmer is goed genoeg. toevoeging: als je idd geen kliko hebt en op een appartement woont, is het misschien een ander verhaal ivm geurtjes, of je moet wat vaker naar beneden lopen en je afval weggooien...
wij hebben er ook gewoon één van de hema.. heb er nog geen ervaring mee maar een hele dure vind ik een beetje onzin... hebben wel luierzakken gekocht, die doe ik er wel in.. neem de emmer gewoon mee met schoonmaken denk ik..
Ik heb een luieremmer maar gebruik hem niet eens... als je wegwerp luiers gaat gebruiken, heb je m.i. geen luieremmer nodig.. Maar misschien zijn er mensen die hem wel gebruiken... vertel eens aub???
Ik heb er 1 van Tommy Tippee... Opzich bevalt hij wel...je ruikt niets en dat is met die warmte wel fijn! Als ik het deksel openmaak om hem leeg te gooien komt er echt een lucht uit en ik moet niet denken dat die in de kamer zou hangen! Het enige nadeel vind ik dat je hem met twee handen moet bedienen...Je kandus niet even snel tijdens het verschonen de luier weggooien... Ja het kan wel...maar als je kindje kan rollen enzo lijkt het me niet slim De vullingen zijn meestal wel ergens in de aanbieding (nu bij prenatal tot 15 september)
De sangenic luier- emmers zijn nu in de aanbieding bij de prenatal dacht ik, 50% korting. Die hebben wij ook. Volgens mij is dat dezelfde als Tommie Tippee... Ik kan hem met 1 hand bedienen, klep open, luier er in, draaien, klep dicht. Ik heb meer 'handen' nodig om de poepluier dicht te vouwen dan om hem weg te gooien Wij gebruiken de luieremmer alleen voor de stinkende poepluiers. Werkt prima. @annemarie: Wij wonen in een flat en kunnen de luier dus niet buiten in een container gooien. Dus de poepluiers zitten anders een paar dagen te stinken in de prullenbak. Niet zo lekker. Met de cassettes heb je totaal geen luchtjes, echt ideaal en als je hem dus alleen voor poepluiers gebruikt heb je ook niet veel cassettes nodig en is het dus ook niet zo duur.
Wij gebruiken de nappy wrapper, die heeft casette's. We hebben geen kliko en zodra je kind 'normaal" gaat eten is het echt geen doen om een andere luieremmer of pedaalemmer te gebruiken. Zeker in de zomermaanden niet. We doen er alleen de poepluiers in, de plasluiers gaan zo in de vuilnisbak, die ruik je niet.
Ik gebruik ook een normale luieremmer met pendaalemmerzakken. Gewoon iedere dag of om de dag die zak legen. Emmer regelmatig schoon maken en dan is het prima te doen.
@Athina...ik krijg hem echt niet met 1 hand gedraaid! Dan vliegt dat ding alle kanten op! Of doe ikiets verkeerd? Heb trouwens soms ook dat deluier er niet helemaal ingaat en ik hem er zelf met de hand helemaal in moet duwen
ik weet het niet... ik weet wel dat we na het verwisselen van de ring, dat hij even stroef gaat, maar dan zit hij er misschien nog net niet goed genoeg in? Hier draait hij verder vrij soepel. ik snap alleen niet goed wat je met het laatste bedoelt.. misschien hebben we toch een andere ? Dat zou mijn fout dan zijn.. sorry.
Nou hier heb je zeg maar dat gat om de luier in te stoppen...en dan met het deksel wordt de luier naar beneden geduwd...alleen hier verschuift de luier dan en gaat het scheef zitten....dus dan moet het deksel weer open en moet ik de luier rechtduwen... Dat is ook niet altijd hoor! En volgens mij heben we wel dezelfde hoor! Je had het over die aanbieding nu bij prenatal...en dat is de emmer die ik heb!
Wij hebben de sangenic hygiene plus. Ideaal! Ik zou niet zonder kunnen. Makkelijk met 1 hand te bedienen, compast en in een neutral kleur (de meeste emmers zijn lelijk). We ggebruiken hem alleen voor poepluiers. De rest gaat in luierzakjes in een gewone emmer van bebe-jou
Wij hebben een heel normale pedaalemmer staan, gewoon gekocht bij de blokker (of was het xenos...? 1 van de twee, ben het vergeten welke emmers waar vandaan zijn gekomen hahaha!) met normale zakjes voor erin. Poepluiers zullen per direct in een zakje in de container buiten worden gegooid, plasluiers komen in de pedaalemmer; eind van de dag legen we die emmer wel weer. Dan gaat het ook niet stinken