Belgische zangeres Yasmine overleden!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moedertjevj, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
  2. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb nog nooit van haar gehoord,maar je moet toch echt heeeel erg van de wereld zijn om zelfmoord te plegen terwijl je een 2 jarige dochter hebt.
    Mijn god zeg,moet er niet aan denken...
    Vreselijk voor haar dochtertje en de nabestaanden.
    In het artikel wordt ook geschreven dat de breuk met haar vriendin aanleiding heeft gegeven voor dit drama.
    Nou,lekker voor die ex-vriendin dan...

3. randi

randi Niet meer actief

effe nuanceren. ze is dus lesbisch en het dochtertje is gedragen door haar vriendin en daar de adoptie nog niet rond was had ze dus geen enkele rechten op haar dochter. dus vriendin en zij uit elkaar, geen contact meer met haar dochtertje, valt in een enorme depressie enja daardoor zelfmoord gepleegd. vind het enorm spijtig geval maar niet iedereen staat even stevig in de schoenen hé. hoop dat waar ze nu is, gelukkiger is

4. bereke

bereke Niet meer actief

Enorm erg gewoon!!!

Leek altijd zo'n positieve en vrolijke en ook wel sterke madam!

Maar niet iedereen staat even sterk in z'n schoenen vind ik maar een nare opmerking eigenlijk. God weet wat er zich allemaal heeft afgespeeld in haar leven de laatste tijd...

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja dat wel. Maar dan nog zijn er manieren om met depressie om te gaan. Al weet ik niet wat ik zal doen als iemand me ooit mn kinderen af pakt. Maar na de zelfmoord van mn (net 2 weken) ex en 2 pogingen tot zelfmoord van n vriendin EN zelf 5 jaar depressie gehad te hebben weet ik wel wat voor een dalen er kunnen zijn. En weet ook dat je er niet zelf meer uit zal komen als ze maar diep genoeg zijn. En dan zijn er mensen die WEL naar de dokter gaan (ik) en er zijn mensen die niet naar de dokter gaan (mn ex en mn vriendin).
    En dan kan er god weet wat in je leven gebeurt zijn maar dan nog zijn er dingen de moeite waard om voor te leven (zou ik 2 jaar terug ook niet overtuigt gezegd hebben hoor). Maar dan moet je ze wel weer kunnen zien. En zonder hulp (=medicatie en/of therapie) gaat dat niet meer lukken.
    Zo zal ze haar dochtertje echt nooit meer zien.

6. randi

randi Niet meer actief

wat vind je naar aan die opmerking bereke? ik bedoel er gewoon mee dat er zoals wilma zegt mensen zijn die snel hulp gaan zoeken bij een depressie maar niet iedereen heeft die kracht en/of levenswil. het is ook zo dat mensen die om wat voor reden depressief zijn ook niet rationeel denken hé. dus dat bedoel ik met niet sterk in de schoenen staan. voor ons is het gewoon gemakkelijk gezegdt van er is een kind, maar zo kijken mensen niet met een depressie dus is het eigenlijk niet slecht bedoelt naar yasmine toe maar begrijpelijk dat voor haar zelfmoord de enigste uitweg was op dat moment

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

wat een verschrikkelijk nieuws.
    En ze had wel help van een dokter hoor, ik zag der straks een intervieuw met haar vriendin en die zei dat ze hulp had.
    Ze was gewoon zwaar depressief en kon er niet meer uit komen.:(

8. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    erg hoor, ze zag er ook slecht uit de laatste tijd...

9. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Beetje nare opmerking dat niet iedereen even sterk in de schoenen staat als een ander.
    Oke er zijn manieren om een depressie te verminderen of genezen maar dan nog weet niemand wat er in haar hoofd om heeft gegaan, iemand die zelfmoord pleegt is vaak heel ziek (ik zeg vaak want er zijn zoals bij alles uitzonderingen) en wat geeft ons het recht om zoiets te veroordelen.

Ik weet wat zelfmoord kan oproepen bij famillie en vrienden maar dan nog.....niemand weet wat er in zo'n hoofd omgaat.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Snap echt niet wat daar n nare opmerking aan is. Eerder een feit. Sommige mensen hebben in hun leven met sommige dingen leren omgaan. Sommigen moeten het nog leren met wat hulp. En sommigen leren het niet. Zijn het echt niet minderen mensen om.
    Volgens mij zat de positief/negatief indicatie er ook helemaal niet bij, bij de opmerking.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hoe ze dan ook tot haar daad mag zijn gekomen, vind het vreselijk!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, dat wist ik helemaal niet!

Was echt onder de indruk gisteren toen ik het nieuws hoorde! Ik had wel al gelezen dat ze enorm mager was geworden en had het daarna ook op tv gezien.

Vlaanderen verliest een enorme madam... :(

13. randi

randi Niet meer actief

pffff hier dus de tekst die ik typte voor de 2 de keer wat ik bedoelde met niet sterk in de schoenen staan en die dus inderdaad niet negatief bedoelt was, integendeel zelfs!!
    ik bedoel er gewoon mee dat er zoals wilma zegt mensen zijn die snel hulp gaan zoeken bij een depressie maar niet iedereen heeft die kracht en/of levenswil. het is ook zo dat mensen die om wat voor reden depressief zijn ook niet rationeel denken hé. dus dat bedoel ik met niet sterk in de schoenen staan. voor ons is het gewoon gemakkelijk gezegdt van er is een kind, maar zo kijken mensen niet met een depressie dus is het eigenlijk niet slecht bedoelt naar yasmine toe maar begrijpelijk dat voor haar zelfmoord de enigste uitweg was op dat moment

soms helpt het wel eens om goed te lezen wat mensen schrijven

14. bereke

bereke Niet meer actief

Zo had ik het dus niet begrepen vandaar dat ik schreef "beetje nare opmerking"Kwam over alsof het maar een "zwakke" persoon was door zo maar op te geven. In bovenstaande tekst kan ik me wel meer vinden hoor. Ze kunnen idd gewoon niet meer helder denken!

En ze had heel veel hulp én ondersteuning maar dat was blijkbaar niet genoeg. Bij haar dus echt geen kwestie van niet sterk genoeg in haar schoenen staan maar van helemaal op zijn en geen andere kant meer lijken uit te kunnen.

Persoonlijk vind ik dat niets of niemand het waard is om je eigen leven voor op te geven maar zo werkt het dus helemaal niet als je echt heel depressief bent. Heb dit al vaker meegemaakt in mijn naaste omgeving en voor sommige mensen kan gewoon geen hulp baten. En da's niet omdat ze niet sterk in hun schoenen staan want die mensen vechten vaak al zolang en zo hard tegen hun depressie....

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik vind het heel erg, want ik vond haar een straffe madam die het voor de jonge lesbische vrouwen (even verduidelijken dat ik daar niet bij hoor :) ) in België vast makkelijker heeft gepraat om over hun geaardheid te spreken en toch is ze gewoon zichzelf gebleven denk ik!
    Ik vind het vooral vreselijk dat ze haar dochtertje niet meer mocht zien en kan echt wel begrijpen dat het einde van een liefdesrelatie en gedwongen afgeven van je kind echt wel moeilijk te verwerken is...

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk ook niet dat dat het enige was waarom dit gebeurt is (let wel had voor dit nog nooit van Yasmine gehoord dus dit is alleen van uit mn eigen ervaring met depressie en depressive personen). Ik denk dat er meerdere dingen mis gingen of dat zij voelde/vond dat mis gingen en dat dat een hele grote hoop is geworden waar je niet meer over komt. Met een depressie denk je idd niet meer rationeel en worden de dingen zo erg als je je zelf in je kop kan halen. En als je dan maar genoeg van die dingen hebt die of echt of in je hoofd vreselijk erg en on onoverkombaar zijn. Dan is er geen uitweg meer van de pijn en de ellende.
    Voor mij was het enige wat me op de been hield op het diepte punt mn kinderen. Die hadden hun vader al door deze nare ziekte verloren en daar mochten ze ook niet nog hun moeder aan kwijt raken. En als je dan kijkt dat Yasmine juist dat gene wat mij op de been hield kwijt was geraakt...
    Niemand is het waard om je leven op die manier voor op te geven... Behalve jij zelf dan, toch? Die pijn ellende en verdriet kan je op den duur niet meer dragen. Pillen helpen bij de meeste, soms te laat (zoals bij mn ex) en soms zelfd gewoon niet. En dan moeten er weer andere medicijnen gevonden worden die wel werken. En daar voor moet er dan maar tijd van leven zijn. En al die tijd heeft degene met depressie een onvoorstelbare pijn. PLUS nog eens het gevoel er niet toe te doen, onbelangrijk te zijn. Niemand zal ze missen en de wereld zal er beter uit zien als zij er niet meer zijn. Dat hoor je dan erg vaak gezegd worden door mensen met depressie. En doorgaans alleen maar door dat eene klote stoffie in je hersenen die je blind maakt voor dingen waar je gelukkig/blij van zou kunnen worden.
    (hmm net de brief van Lisa Marie Presley over MJ gelezen en dat kwam n tikkie hard aan...klonk n tikkie als ik en mn ex nml...dus dat kleurt dit verhaal dan ook weer n beetje ;) )

17. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik kwam er gisteren pas achter.. beetje laat maar ik schrok wel zeg! Ik vind het heel erg triest, wat moet Yasmine zich slecht gevoeld hebben.
    Ik vind het zo triest als mensen zo eenzaam in hun verdriet zijn en besluiten om er een einde aan te maken, maar ik kan het wel begrijpen. Niemand weet natuurlijk wat zich er precies afgespeeld heeft, maar als je je grote liefde kwijtraakt plus nog je kind dat is het ergste wat je kan overkomen! Ik moet er ook niet aan denken...
    Ik kende Yasmine persoonlijk niet maar wel haar ex vriendin...

18. bereke

bereke Niet meer actief

Heel mooi verwoord! Kan ik me volledig in vinden!

19. bereke

bereke Niet meer actief

Bedoel je Marianne? Voor haar moet het ook verschrikkelijk zijn...

20. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ze zal wel geen andere uitweg hebben gezien
    ik vind het wel heel erg dat ze niet aan haar kindje
    dacht op het moment dat ze er echt voor ging
    om zichzelf van het leven te beroven