Ik weet al sinds ik een klein meisje ben hoe mijn kinderen gaan heten... En toen ik het er samen met mijn vriend een keer over had (toen we nog niet over kinderen nadachten, lang lang geleden...), bleek dat hij dezelfde namen leuk vindt! Wie heeft dat ook? Dat je eigenlijk allang weet welke namen het worden? Dit gaat het bij mij worden (ok, nog steeds keuze uit 2 ) Jongen: Bram, Willem Meisje: Tess, Anna Voor een meisje vind ik Isa ook heeel erg leuk, maar een nichtje van me heeft deze naam al aan haar dochter gegeven... :x
De namen die ik vroeger altijd in gedachte had, vond ik helemaal niet meer leuk tijdens mijn zwangerschap
Hahah hier ook natuurlijk. Of nou ja, ik weet ze nu al een tijdje, niet als kind al. Als kind (en nu nog) vind ik veel namen mooi die voor een mixkindje zoals 't hier waarschijnlijk ooit gaat worden niet zo mooi zijn (dat wist ik toen natuurlijk nog niet). Als kind vond ik Joran leuk, daar heb ik na vdSloot Jonan van gemaakt. En verder (ik heb dat nog ergens in een lijstje): Thuriaz, Normand, Isan, Toberik, Stig, Arvid, Lotvik (hoe ik erbij kwam: geen idee!) Voor een meisje vond ik leuk: Zophie, Jinne, Rohsa, Merle, Yente. Ik snap niet waarom het niet gewoon Rosa is, maar goed. Nu staan voor ons deze namen al een tijdje vast: Sam en Oscar Elora en Zophie Zophie is dus de enige die al van kinds af aan vaststaat
Wij wisten al ongeveer vier jaar hoe onze zoon of dochter zou komen te heten. Maar toch is het heel anders nu ik zwanger ben en het een definitieve keus is De meisjesnaam is 3 a 4 weken geleden veranderd, de vorige naam past niet meer bij ons. En voor een jongen... ik denk nog steeds dat dit de naam is. Het is zo'n grote beslissing. Dat heb ik van tevoren echt onderschat.
Nou, alles wat ik leuk vond vind mijn partner helemaal niks. Meid waren we snel uit, met 6 weken al..maar je raad het al, het is een jongen! Nu twijfelen we tussen julius(mijn keus) o jasper(die van hem). Ik vind Bram heeel leuk maar mijn vriend minder, misschien als tweede naam. Ik vind het zo moeilijk, die jongensnamen. De namen die jullie uitgezocht hebben vind ik leuk! Voor een meid was het hier Ise geworden.
Ja, ik wist als meisje al dat ik mijn moeder wilde vernoemen (die naar haar oma heet, en mijn moeders oma heette naar háár oma, etc). Mijn moeder heeft een heel bijzondere naam. Gelukkig is mijn man hiermee akkoord gegaan, als 1e naam. Maar onze dochter heeft wel een andere roepnaam die van de 1e naam is afgeleid (mijn moeder heeft trouwens ook een andere roepnaam die van haar officiële naam is afgeleid). Mijn dochter heeft dezelfde roepnaam als mijn moeders oma! Toen mijn man die roepnaam hoorde, was hij meteen verkocht. Ik vind het zelf echt heel bijzonder. Gelukkig is het in de familie van mijn man heel normaal om niet bij je 1e officiële naam genoemd te worden (meestal een verkorting). En vernoemen vinden ze ook heel normaal. Dus niemand keek op. De 2e meisjesnaam die ik als kind had, heeft het trouwens niet gehaald. Heb ik niet eens besproken, maar later bleek dat mijn man dit ook een mooie naam vond. Maar mijn dochter is verder naar mijn schoonvader en schoonmoeder genoemd. Voor een jongen had ik als kind geen naam in gedachten. Maar de naam die het nu wordt (als het een jongen is), komt wel uit een kinderboek dat ik las toen ik een jaar of 12 was. Een ex-collega van mijn man heet ook zo. Toen ik dat hoorde, zei ik: "Dát is een leuke naam!" Toen waren we daar ook uit. Inmiddels is hij gelukkig geen collega meer, dat zou raar geweest zijn. Omdat we jaren op de vervulling van onze wens hebben moeten wachten, hebben de namen ook al lang vast gestaan. De meisjesnaam voor nu (als het een meisje wordt) staat ook al weer circa 2 jaar vast. Wij denken graag vooruit!
Ik heb Emma altijd al een schitterende naam gevonden, maar die al weer een tijd zo populair dat ik die daardoor nooit meer zou gebruiken. Daarnaast heb ik vooralsnog geen dochters :-D.
Hier stond de naam van onze dochter al jaren vast, ik geloof zelfs dat we zowat aan het begin van onze relatie (dus destijds 6 jaar) de naam vast hadden staan. Een tweede meisjesnaam hadden we toen ik 36 weken zwanger was van de tweede. Jongensnaam hebben we pas bedacht toen ik van de tweede zwanger was. Nu staat voor een evt. 3e de meisjesnaam al vast. Jongensnaam blijft lastig!
Niet van kindsafaan, maar wel al heel lang. En uiteindelijk hebben we het iets aangepast naar iets wat we allebei geweldig vinden
Mijn zus en ik hebben beide een meisjesnaam vanaf onze kinderijd in gedachten. Ondertussen heeft zij haar dochter ook zo genoemt. Gelukkig is mijn man ook helemaal weg van 'mijn meisjesnaam' en gaan we deze ook zeker gebruiken!
Mijn partner en ik hadden 9 jaar geleden De Naam voor ons kindje, als we dus een meisje zouden krijgen. Bijna 3 jaar geleden is onze kleine meid geboren, en toch een andere naam gegeven. Het WOW gevoel was een beetje weg na al die jaren Het is trouwens WEL haar 2e naam geworden: Kayleigh.
Maar als ik in mijn dagboekjes lees, zie ik steeds; Jaimy voor een jongen (ik was dolverliefd op de middelbare school op een Jaimy ) & Kristy voor een meisje. Kirsty word hem nooit, vind ik geen leuke naam meer. En Jaimy voor een meisje vind ik nog heel erg leuk maar wordt hem niet helaas.
Meisjes naam staat bij ons al vast tenmiste nu nog Jongens naam lastig! Vroeg vond ik thomas heel leuk nu echt niet meer wel een andere naam: J.esse vind ik nog steeds leuk maar heet al een kennis van ons
Lastig is dat he.. En ook hoe langer het duurt voor je zelf kinderen krijgt, lijken alle leuke namen al door vrienden, kennissen en familie gebruikt!
Meisjesnaam kwamen we tegen toen ik net met pil gestopt was en we zijn daar beide zonder twijfel bij gebleven, tweede naam had ik wel al jaren in gedachten voor meisje ( als tweede naam)gezien deze keuze zo makkelijk was maar goed dat we een meisje hebben gekregen. Jongensnaam wel al snel DIE naam maar ook wel tijd getwijfeld. Blijft wel staan voor volgende keer, wie weet
Ik vond Thomas of Robert mooi, maar mijn vriend wou een typische catalaanse naam... Tja, hij was zo rotsvast overtuigd van wat hij wou dat ik maar heb toegegeven, ook al is het een beetje een vreemde naam. Maar de volgende mag ik kiezen!