peuter mee naar eerste echo? Wat is normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joan1984, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Goedenavond allemaal,

Mijn man en ik hebben 4 april onze eerste echo om 19.00 in de avond. Nu vroegen we ons af of we onze dochter van dan anderhalf jaar mee kunnen nemen? Ik weet niet zo goed wat gebruikelijk is. We willen onze ouders nog niet vertellen dat we zwanger zijn dus oppas vragen is ook een beetje lastig en qua bedtijd kan het prima want ze gaat altijd 8 uur naar bed. Dus mijn vraag, wat vinden jullie?

Groetjes

2. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ik heb mij zoons van 4 en bijna 2 ook gwn mee genomen.
    Kon geen oppas regelen en oma was ook mee.
    Dus ik vond het wel gewoon kunnen en doen ze bij een vk of zh ook niet moeilijk over

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het niet doen. Wat als je niet ziet wat je wilt zien? Dan ben je misschien overstuur voor de ogen van je dochter. Die zal het ook nog niet echt snappen, dus echt meerwaarde heeft het niet. Ik zou eerder kiezen om haar een andere keer mee te nemen en bij de 1e echo oppas te regelen.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het niet doen. Wij hadden het met de tweede zwangerschap wel gedaan. Mijn zoontje van toen 1,5 was mee en toen bleek de echo niet goed te zijn. Ik was flink emotioneel, man had het moeilijk want die moest onze zoon troosten. Daarna meteen door voor verder onderzoek, zoontje ook weer mee. Nee, helaas weet ik uit ervaring dat het beter is om geen kids mee te nemen!
    Misschien een idee om uit eten te gaan en daar oppas voor te regelen?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn kinderen gingen altijd mee, behalve de 20 weken echo.

6. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    De eerste echo heb ik niet gedaan omdat ik erg verdrietig zou zijn als het mis was (3 mnd eerder een mk gehad).
    Termijn echo wel en groeiecho's ook.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier gewoon meegeweest met de 1e echo en hij vond het wel interessant hoor dat visje op het scherm. :D

8. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden, bedankt voor de reacties. erg 50/50 zie ik. wel erg fijn om te lezen wat beweegredenen zijn om het wel of niet te doen. ik had er nog niet zo over na gedacht dat het natuurlijk ook mis kan zijn. dan is het idd niet heel fijn als onze dochter ons verdrietig ziet. misschien toch maar met een smoes onder brengen bij opa en oma. voelt alleen zo raar om haar voor zoiets weg te brengen bij oppas. ze heeft het wel altijd erg naar haar zin hoor bij opa en oma dus ze zal het vast niet erg vinden. gaat meer om mijn gevoel :).

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Hier zijn ze alle echo's mee geweest. De eerste ging bij de eerste evho van de tweede niet mee.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn kinderen gaan iedere vk afspraak mee en dan maakt ze ook even een echo.

Dus ze zijn iedere echo mee geweest behalve de 20 weken

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is ze ook steeds mee geweest naar echo's. Alleen niet naar de 20 weken echo.
    Tja, het kan mis zijn en dat ze je verdriet ziet. Wat is daar mis mee?
    Verdriet is iets normaals en zullen ze echt wel vaker mee gaan maken in hun leven....

12. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    droebeltje daar heb je inderdaad gelijk in. Verdriet hoort ook gewoon bij het leven.

We gaan er nog maar even goed over praten met zijn 2en. Aan de ene kant denk ik waarom niet, het is handig en ik denk dat ze het prima zal doen. Aan de andere kant heeft het voor haar idd niet echt meerwaarde.

13. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wij hadden ons zoontje mee naar de echo, ook hij was 1, 5.. maar hij is een echte handenbinder, en hij vond het verschrikkelijk om mee te gaan! Dan kun je als alles wel goed zit niet samen genieten omdat manlief constant op zoon moest letten/hem moest waarschuwen.
    Bij de 2e echo hebben we hem mooi bij opa en oma gebracht, en dat blijven we nu ook lekker doen! Hij snapt toch nog niets van zo'n echo.

Later in de zwangerschap wil ik hem nog wel een keer meenemen..

14. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Inderdaad.

15. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

ik heb mijn dochter niet mee genomen naar de 1e en naar de 20 weken echo, de andere allemaal wel.

de 1e en 20 weken echo waren voor ons heel belangrijke en wij wilde haar niet evt laten confronteren met ons verdriet als het niet goed zou zijn.
    tuurlijjk hoort verdriet bij het leven, maar op die leeftijd kunnen ze niet relativeren en zien ze alleen de ouders met tranen, nee een k,ind van die leeftijd wil je dat niet aan doen. ( maar dat is mijn mening)

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oh nou als je kindje toch pas 20u naar bed gaat kan het makkelijk hoor...
    ik zou wel weer oppas regelen als op dat tijdstip mn kind al lag te slapen, ze vinden het namelijk echt niet zo boeiend...

ik zou mn emoties echt wel de baas kunnen zijn hoor bij mn kindje...dat gaat automatisch

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij ons werd er specifiek bij gezegd dat er geen kinderen mee mochten.
    Dit omdat de echoscopiste zich goed moet kunnen concentreren.
    Ik heb mijn kinderen dus thuis gelaten bij de oppas.
    Ik zou niet willen dat de Echoscopiste iets over het hoofd zou zien omdat een van mijn kinderen haar afgeleid heeft.

18. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    de eerste 2 echo's was de kleine gewoon mee , geen last van gehad
    de 20 weken echo hadden we oppas geregeld .
    dit werd ook gevraagd bij de echo praktijk, in geval van lukt het echt niet om oppas te regelen had hij wel mee gemogen
    maar een uur stil zitten is lastig voor zon kleine hummel

19. Bika

Bika Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 1,5 en hij gaat elke week mee op controle waar ik ook elke week een echo krijg. Hij geeft er werkelijk niets om en is meer met de kamer bezig dan met andere dingen. Ik zet hem gewoon vast in de buggy en hij vermaakt zich wel.

Zou het persoonlijk erg fijn vinden om hem in mijn armen te kunnen nemen bij slecht nieuws. Niets fijner dan mijn zoontje knuffelen ten slotte!! En wat is er mis mee als je kind mama eens ziet huilen? Neem aan dat je jezelf niet hysterisch ter aarde stort, dus van een 'gewone' huilbui kunnen ze alleen maar leren dat mama's ook wel eens verdrietig zijn.

20. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hoi meiden,

bedankt voor het meedenken en alle reacties. We zijn er nog niet uit. Gelukkig hebben we nog even tot de echo.

Waar ik mee bezig ben is dat het geen toegevoegde waarde heeft voor haar. Maar misschien vind ze het best leuk om te zien en ik wil haar graag bij de zwangerschap betrekken zodat ze er naartoe kan leven en er niet ineens een baby is.

Verder over mijn emotie. Ik weet niet zeker hoe ik zal reageren als het niet goed zit maar ik denk niet dat ik bij een vreemde in huilen uitbarst. En als mijn dochter er wel bij is zal ik daar ook rekening mee houden. daarnaast moet ik haar toch vrij snel erna alweer ophalen dus als ik verdrietig ben zal ze het dan ook nog merken aan me.

Nou ja, ik heb nog genoeg om over na te denken. Het zou namelijk wel vervelend zijn als ze toevallig die dag niet in haar hun is en ze mee moet. Ze is niet bepaald een ster in stil zitten, zeg maar.

toch weet ik niet zo goed hoe ik moet verantwoorden dat we haar voor een uurtje naar de oppas brengen. Anders moeten we haar eerder brengen en zeggen dat we uit eten gaan of zo.

groetjes

Deel Deze Pagina