..Waarom krijg je die nog als vrouw zijnde? Ik heb al een aantal weken last van mn stuit en linker bil, met teveel bewegingen ook last van het schaambot/lies. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik alleen last van me bil en toen bleek het een spier te zijn. Minder gedaan en klacht verdween. Deze klachten worden als maar erger dus naar de dokter gegaan. Onze dokterspraktijk telt 3 verschillende praktijken. De mijne was dicht dus moest bij de andere. Een man kreeg ik dus. en wat zegt hij na het aanhoren van de klachten. Let op met pijnstillers ja duh dat was ik al. En wordt weggestuurd. Pas 19 januari heb ik de 20 weken echo. Dus dan zie ik mijn vk pas weer. Zo dat lucht op.
Ja en nu? Beetje rare omschrijving van je verhaal. Net alsof een man geen goede arts is Wij hebben een ha praktijk, man en vrouw. Ik heb die man 1000000 x liever. Zijn vrouw is namelijk een warhoofd. En als ik moet vraag ik echt naar hem
Ik denk dat ze meer bedoeld, dat een vrouw zich beter zou kunnen verplaatsen in haar situatie en dus sneller klachten signaleert, als iets wat van een zwangerschap kan komen?
Dat lijkt me onzin, maar dat is mijn mening. Tegenwoordig hoef je geen verwijzing meer voor een fysio. Dus ze kan altijd op eigen initiatief naar de fysio gaan.
Ik heb nog nooit een vrouwelijke huisarts gehad. Wel (ivm verhuizingen) 4 mannelijke huisartsen versleten. En natuurlijk meerdere vervangers gesproken (daar zaten wel vrouwen tussen). Geloof me, het ligt niet aan het xy of xx, maar aan de persoon.
Dit. Toen ik het las dacht ik dat het zou gaan om iets als een inwendig onderzoek. Dan kan ik het enigszins nog begrijpen als je luever een vrouw wilt. Maar.... Je kunt er zelf ook om vragen als je het belangrijk vind.
Dit dus. Elke keer als ik een mannelijke dokter heb is het ja dit en dat. En kom ik de volgende keer terug omdat de klachten verergeren blijkt het totaal iets anders te zijn. Bij mijn vorige dokterspraktijk (verhuizing) had ik een vrouw en die onderzocht de klacht bij de zwangerschap. En hier is het alleen waarschuwen voor pijnstillers en dat is het.
Ik heb maar 1 slechte ervaring met een mannelijke ha. Ik echt mega pijn ter hoogte van mijn rechter eierstok, als vrouw voel je dat precies. Zijn diagnose: buikgriep. Natuurlijk kreeg ik geen buikgriep, er bleek later (tijdens een echo) iets met mijn eierstok te zijn. Verder merk ik geen verschil.
Nou, hier ook een flapdrol van een mannelijke huisarts. Die lijkt er ook niets van te begrijpen. Echter, de mannelijke artsen in het ziekenhuis vind ik top en heel kundig.
Er is er hier 1 in het ziekenhuis die ik helemaal top vind. Maar die zit helaas niet bij ons op de praktijk. Ik krijg elke keer een andere man. Ik had nog gevraagd om een vrouw en na de afspraak vroeg ik het weer of zij niet verder kon kijken omdat er alleen maar werd gezegd pas op met de pijnstillers. Maar dat kon niet volgens de mevrouw achter de balie maar die vond het ook niet helemaal kloppen.
Heeft deze huisarts alleen maar gezegd pas op met pijnstillers? Geen advies niks? Enkel pas op met pijnstillers tot ziens?
Mijn vriend die heeft een collega en die ging een keer naar de huisarts voor iets. Komt hij daar aan, gaat die arts op internet googlen! En hij vroeg vervolgens aan die collega van mijn vriend wat hij dacht te hebben. Bizar! Ik heb overigens ook een mannelijke huisarts, maar die is echt top! Ligt dus echt aan de persoon en niet aan het geslacht.
O, dit heb ik idd ook gehad. Dat de huisarts mijn klachten ging googlen Dat had ik zelf ook wel kunnen doen, haha Dat was een vrouw trouwens....
Ik heb een mannelijke huisarts en hij is potverdikkie nog knap ook! 😄 Heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan of ik liever een man of vrouw heb. Maakt me eigenlijk niets uit. Een arts is een arts. Enkele jaren geleden heb ik een gynaecoloog bezocht en dat was een man. Niet eens over nagedacht. Al moet ik zeggen dat ik het prettig vond dat mijn uitstrijkje gedaan werd door de doktersassistente en niet door de knappe huisarts. Toch vreemd... 😏