Mijn oudste Meneertje heeft bruine plekjes op zijn hoofd, ongeveer de kleur van moedervlekken, die erop zijn zoals schilfertjes of berg bij baby's. Als ze eraf komen, laten ze een zo goed als kale plek achter en gaat het haar dus mee eraf. Wat is dit? Moet ik me zorgen maken? Groeit het haar nog terug? Hij heeft het al lang maar ik zag eigenlijk pas onlangs dat hij er kale plekjes van kreeg. O ja, hij kreeg pas laat haar op zijn hoofd (lang kaal geweest) en nu is zijn "babydons" aan het wisselen voor "normaal haar" (stugger en ietsje donkerder) maar ik heb niet de indruk dat het babyhaar uitvalt en het andere groeit, eerder dat dezelfde haarspriet anders wordt (helaas, hoewel wel minder knopen dus wat dat betreft goed voor Meneer).
Ja, dat is berg. Heeft mijn oudste van 3 ook. Ik dacht altijd dat dat vanzelf weg zou gaan, maar dat doet het dus niet Het worden hier ook bruine korstjes. En als je ze wegkrabt komt er haar mee. Dat groeit wel weer aan. Als je zoon het toelaat zou ik het nu weghalen. In laten weken met (baby)olie en dan wegschrapen met een briefkaart (of vergelijkbasr stevig papier). Dan loopt ie even met wat kale plekken, maar dan ben je er daarna wel vanaf. Hier mag ik er niet meer aanzitten van dochterlief.