einde contract hoeveel weken zw.schapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Chanoetje22, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

    Chanoetje22 Actief lid

    3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    Ik werk nu 1,5 jaar bij mijn huidige werkgever en zal 27dec 2007 bevallen en mijn contract loopt af op 1 januari 2008. deze zal niet verlengd worden maar hoe zit het dan met mijn verlof? ik heb als het goed is recht op 16 weken maar ik heb begrepen dat je maar 6 weken van tevoren mag opnemen? ik zou graag wat advies hierover willen want ik begrijp er niks van. en omdat ik binnen mijn contract nog met zwangerschpasverlof ga heb ik als het goed ik ook nog 3 maanden recht op een zwangerschapsuitkering klopt dit?


    alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    je hebt altijd rcht op 16 weken verlof. Werk of geen werk.

    Als je nu al weet dat je na je verlof niet meer daar werkt zou ik dat ff met t cwi overleggen. Je hoeft tijdens je verlof niet te solliciteren.

    Mocht je nu al gaan solliciteren dan begin je bij je nieuwe baan na je verlof.

    Je wazo (zwangerschapsverlof en bevallingverlof) word betaald door t uwv en word berekend over je laatste werkgever.

    Dus gewoon 16 weken verlof, mocht je geen nieuw werk vinden dan zou ik tijdig ww aanvragen. Je weet immers al dat je werkloos word. Je kunt dan alle papieren in orde hebben dus te sneller is je ww geregeld
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ja ik zou het i.i.g. minstens 4 maand van te voren regelen!
    Ik heb het in maart gedaan, 9 juni is mijn contract beeïndigd, en nog steeds zit ik te wachten op een uitkering van de UWV!
    Terwijl ik nu bijna 2 maand geen werk meer heb, en dus ook geen inkomen!

    Maandag ga ik er (weer) achteraan bellen, omdat het zo niet langer kan.
    Ben nl. alleenstaand, en de rekeningen beginnen nu wel op te stapelen..
    Dan moeten hun het maar gaan betalen, vind ik ( maar of ze het doen ;) )


    Mijn advies, doe het echt zo vroeg mogelijk!
    want het duurt echt weken!
     
  4. Chanoetje22

    Chanoetje22 Actief lid

    3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    Bedankt voor de reacties ik zal inderdaad alvast gaan informeren bij het cwi dan. ik had echt geen idee dat het zolang kon duren om je ww aan te vragen.

    groetjes
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm het advies van het cwi hier was juist te wachten met inschrijven tot het bevallignsverlof afgelopen was....
     

Deel Deze Pagina