Welke ssc raad je aan? Dingen die ik belangrijk vind: - vanaf de geboorte te gebruiken - makkelijk om te doen - redelijk makkelijk te verstellen bij gebruik door een ander - niet al te warm - comfortabel voor drager EN kind En wat is een hop-tye precies? Is dat nou een draagdoek, of toch ook een draagzak? Ziet er wel leuk uit iig.
ik heb de manduca, en ik ben helemaal fan! Ik heb eerst twee weken de bondolino geleend bij de doekenhoek van de babybij (TIP!) maar toen zette ik mijn kleine man in de manduca van een vriendin en daar zat hij veel steviger in.
Welke ssc raad je aan? Bondolino! Dingen die ik belangrijk vind: - vanaf de geboorte te gebruiken Dat is de bondolino, als 1 van de weinige (geloof de Marsupi ook) - makkelijk om te doen 1 klittenband om je middel en vervolgens 2 linten knopen om je middel, hier in 1 minuut gebeurt) - redelijk makkelijk te verstellen bij gebruik door een ander Door het klittenband en het knopen voor iedere gebruiker meteen passend - niet al te warm De bondolino heeft de Pflaume Light uitvoering, extra dun (heb ik ook) - comfortabel voor drager EN kind Yup, al is mijn dochter nog geen 5 kg dus dan gaat het nog al snel.. En wat is een hop-tye precies? Is dat nou een draagdoek, of toch ook een draagzak? Ziet er wel leuk uit iig. Geen idee, heb naast de bondoolino enkel een Tricot slen maar ik ben niet zo van dat geknoop...
Heb zelf een Beco Butterfly en vind em super handig. Is makkelijk te verstellen, kan met kind er in overgegeven worden aan een andere drager. Is vrij open, dus niet echt super warm. Hoptye heb ik ook. Is ook een soort ssc, maar dan met heupbanden die geknoopt worden en schouderbanden worden ook geknoopt. Beetje tussen een draagdoek en ssc in eigenlijk. Vind de hop fijner voor langere stukken, dochter zit er iets strakker en beter in.
Hier ook een Beco Butterfly, van 3 weken tot ze kon lopen gebruikt. Echt een aanrader! Hij ligt alweer klaar voor de volgende
Bondolino! Wel vanaf geboorte te gebruiken maar onze ervaring was dat het de eerste maand ofzo nog niet zo prettig was voor dochtertje. Toen hebben we de doek gebruikt. Makkelijk verstelbaar voor gebruikers; ik weeg bijna 2x zoveel als mn man en we hoeven niets te verstellen; de band om je middel sluit je met klitteband en dan kruis je de schouderbanden op je rug, je knoopt onder de billen van kindje en klaar! Snel, makkelijk, comfortabel!
Ik heb de Marsupi, de light uitvoering, en ben er erg tevreden over. Ik zat te twijfelen tussen de Bondolino en de Marsupi. Ze zijn allebei vanaf de geboorte te gebruiken en werken met klittenband. De Bondolino is een stuk duurder. Omdat ik de draagzak vooral voor binnenshuis heb gekocht (huiluurtje) heb ik voor de Marsupi gekozen. Ik geloof dat de Bondolino wel langer gebruikt kan worden (kan meer kg hebben dan de Marsupi).
Ik neig wel een klein beetje naar de Bondolino, na wat zoeken op internet lijkt die het best geschikt voor pasgeborenen. Jammer alleen dat ik het wel de saaiste van alle merken vind qua kleuren. Manduca vind ik mooi, maar net een instructiefilmpje bekeken en je moet wel heel veel gespjes op allerlei plaatsen stellen. Lijkt me minder handig, i.v.m. man en oma/tante (oppas) die 'm waarschijnlijk ook gaan gebruiken. Marsupi ook prima, dat die minder lang te gebruiken is is op zich niet zo'n probleem, want het gaat mij echt om het eerste jaar, inderdaad voor als de baby huilt, niet kan slapen, kraampjes heeft of whatever, en gewoon lekker bij je wil. Om dan toch nog een beetje je handen vrij te hebben, zeg maar. Dus is ook nog een optie. Moeilijk moeilijk Beco gebruikers: ik lees steeds dat die eigenlijk niet zo geschikt is voor baby's onder de 4 maanden. Hebben jullie andere ervaringen?
Ik heb de beco sinds Mart een week of 8 was denk ik en toen ging hij er al goed in met de babyinzet. Heb toen hij 6,5 kilo woog de babyinzet er uit gehaald. Vanaf 3 maanden droeg ik hem veel in de beco en nu draag ik hem op mijn rug er mee, super handig! Ze kunnen vanaf 3,5 kilo in de babyinzet volgens mij!
Update: ik heb gisterenavond laat een Bondolino besteld bij Babybij, omdat ik daarvan op internet en dit forum echt geen enkele negatieve recensie kon vinden, dus dan moet t wel goed zijn Goede service trouwens bij Babybij, ik heb de zwart-lichtblauw besteld, maar kreeg vanochtend vroeg een mailtje dat die niet op voorraad is en dat ze me daarom de zwart-lichtblauw van biokatoen, die iets duurder is, opsturen. Pakket is ook al verzonden, erg netjes dus. Bondolino-gebruikers, ik zag dat ze ook verlengstukken voor de tailleband verkopen, hoe snel heb je die nodig, dus vanaf welke maar zo'n beetje? Ik ga er vanuit dat wij m zelf nog wel zullen passen, maar evt voor oma en opa of zo. Iig iedereen bedankt voor de tips en het advies!
Heb 'm vanochtend binnengekregen en gelijk driftig aan het passen geslagen met een teddybeer Maar dan zit die buik toch wel een beetje in de weg
Hahaha ja dat is nog even moeilijk oefenen Stelt gelukkig weinig voor, even goed oefenen straks qua hoogte en de eerste weken hoe de beentjes fijn zitten (eerste weken omhoog in de zak wordt aangeraden, ik heb de beentjes rond de 6 weken er uit laten hangen. Rest kan niet missen!
Ik heb gestemd op de beco, omdat wij die zelf hebben. Ik heb geen ervaring met anderen soorten. Officieel zou je 'm vanaf de geboorte kunnen gebruiken, maar velen zeggen dat dat niet echt werkt. (wij hadden 'm later, dus heb geen idee). Maar als dat echt zo is, dan koop ik wel een draagdoek voor de volgende in het begin. Goed verstelbaar vind ik. Makkelijk in gebruik! Ik fiets er zelfs mee. Een beetje warm is het wel, maar volgens mij is deze niet de warmste. Volgens mij is een bondolino wel veel dikker/warmer. Daar hebben wij ook aan gedacht, maar om de warmte niet voor gekozen. Wel mooi dat ie vanaf de geboorte kan. Nadeel leek mij het knopen toen (nu niet meer). En hij leek mij korter en daardoor snel minder steun te bieden. Maar goed ik heb 'm nooit geprobeerd dus weet dat niet zeker. Leuk idee: bij babybij kun je ze lenen (en kopen). Op MP kan kopen ook goed! Al zijn ze zo weg als ze erop komen te staan. Manduca leek me ook wel wat, maar die is volgens mij voor wat oudere kids..?? Edit: ik zie net dat je er al eentje hebt besteld! Veel plezier ermee. Het dragen is echt heerlijk vind ik!
Ja, klopt, denk dat ik er veel plezier mee ga hebben! Overigens vind ik de Beco het allermooiste, dus als ik m later zou kopen zou ik daar ook voor zijn gegaan. Maar voor pasgeborenen lijkt die babyinsert me idd niet handig.
Ja, daar heb ik dus echt nog geen ervaring mee. Simon was al een paar weekjes en we hebben eerste de babybjorn gebruikt... Zwaar! Maar als het eventuele volgende pasgeboren babytje er niet goed in kan, dan koop ik via mp wel een doek. Het is dat ze zo duur zijn anders had ik er wel meer gewild, dus ook de bondolino!