wie weet dit? kittens hebben geen huis (spoedje)

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

wie kan mij helpen er lopen hier 4 kittens van nu zo'n 8 weken oud
    de moeder is er ook nog bij
    maar ze hebben geen huis moeders komt altijd hier schooieren
    nu heb ik die katjes gezien en ze zien er heel gezond uit
    spelen lekker in het zand en gras
    heb moeders net kattenmelk gegeven want de kleintjes drinken nog bij haar
    nu zit ik te denken om er 1tje te adopteren
    maar wie weet hoe het zit als ik de dierenambulance bel
    en zeg dat ik er 1 wil moet ik daarvoor betalen?

ik heb liever dat ze opgehaald worden want anders heb ik hier straks 100 katten aan de deur staan
    ze zitten nu bij iedereen in de tuin te graven enz

groetjes marline

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

weet je of de kat van iemand is?
    misschien is ze gechipt, en ken je navraag doen bij de dierenarts of asiel.

succes ermee

3. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    #3 mutselfrutsel, 31 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
    hoi marline,

als je de dierenambulance belt moet je betalen, of je er nou 1 wilt houden of niet, en volgens mij mag je niet zomaar een kat in huis nemen die op straat loopt maar dit weet ik niet zeker.
    ik heb namelijk een keer een gewonde duif uit m'n tuin gehaald en toen ik ze belde moest ik ook betalen.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja idd eerst wel zeker weten dat de kat niet van iemand is. (zo ben ik als kind ook ooit mijn kat zo'n 10 weken kwijt geweest)

Als dat niet het geval is wel goed van je om de dierenambulance te bellen, het lijkt me niet dat je dan voor zo'n katje moet betalen, lijkt me nogal een beetje vreemd, maar wel de dierenarts om beestje na te laten kijken en inenten etc.

succes

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    die moeder kloopt al een jaar bij iedereen te schooieren van sochtends vroeg tot savonds laat ik en mijn buurvrouw hebben overal al navraag gedaan maar van niemand is die
    ben net naar de overburen geweest en die jongen zegt dat ze mischien van z'n buren kon zijn maar die zijn al lang verhuist
    vind dit zo moeilijk

we hebben een paar maand geleden ook al dode kittens gevonden die waren niet van haar overigens maar toen hoefde we niet te betalen voor de dierenabulance

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Betalen voor de dieren ambulance als je opbelt dat er een zwerfkat rond loopt? Nog nooit mee gemaakt...

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

nee voor dierenambulance hoef je niet te betalen

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb hier ook nog nooit hoeven te betalen voor de ambu

9. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik zou absoluut de dierenambulance bellen. Want die kittens horen echt niet zo over straat te lopen. Ik denk dat je er dan heus wel eentje kunt adopteren, en dat het ook geen geld hoeft te kosten.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou meiden heb net gebeld naar de dierenambulance ze doen er dus mooi niks mee zoalng ze gezond zijn:(
    ze gaan hun eigen weg vervolgen
    maar moeders blijft hier dus al een jaar hangen

en heb net de gemeente opgebeld daar staat op de site hebt u zwerf dieren gevonden bel ons dan
    dus ik daarheen bellen
    ja ja ja maevrouw volgens mij doen we daar niks mee
    maar goed ze ging het navragen en mij terug bellen dit deed ze ook maar idd ze doen er niks aan snappen jullie dat nou zit ik straks met weet ik hoeveel zwerf katten hier
    kan de achterdeur niet eenz open houden om door te tochten want ze vreten de brokken van mijn kat op en mijn kat durft bijna niet meer naar binnen omdat er wel zo'n stomme kat mijn kat steeds gaat meppen als ze naar binnen wil:x

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ohja kon wel een kattenkooi aanvragen dan werden ze gevangen en meegenomen naar een asiel en weer vrijgelaten als ze gezond zijn

hoe krom is nederland nou:(

12. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    dan moet je dat met de kattenkooi doen.
    want die jonge katjes, en moederpoes hebben ook recht op een goed baasje

(niet dat ik alle asielen vertrouw, maar zo krijgen ze wel meer kans)

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb de oelerbrug gebeld ik moest ze vangen van hun en dan de dieren ambulance weer bellen

maar ja krijg ze maar niet te pakken de kleintjes laten zich niet pakken of aanraken
    je hoeft ze maar aan te kijken en ze verstoppen zich al

moederpoes laat zich ook niet aaien of vangen:(

wie heeft er tips

14. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

het moeilijke met een moeder poes is, dat ze soms heel fel zijn.
    misschien lokken met iets lekkers en dan in een kooi doen, of het lekkers in een kooi leggen.

of ff een dierenarts bellen die je misschien wilt helpen, of een fokker in de buurt die raad weet!

succes

15. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    Je kan ook altijd even amivedi bellen voor tips die kunnen ook gelijk kijken of er bij jou in de buurt zo'n moeder poes wordt vermist

sucses

16. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Utrecht
    je kan ook aan de dierenambulance vragen of je een vangkooi mag lenen. en ik zou eerst de moeder pakken en daarna pas de kittens want het kan zijn als je eerst de kittens pakt dat de moeder poes je aanvalt omdat ze der kittens wilt beschermen.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou heb maar de oelerbrug gebeld dat ik ze niet te pakken krijg
    en die zei van nou bel de gemeente maar op dat ze een kattenkooi moeten neerzetten
    die kerel zo van ja ik moet bevestiging hebben van die buurvrouw waar ze in de tuin zitten
    ik zo van ja die komt vanavond laat pas thuis ik heb het met haar besproken en het mocht

nou hij heeft alles op geschreven en zou het gaan regelen
    nou zou mij benieuwen hoelang het duurt

maar nou nog een probleem ik zie de moeder wel hier steeds voor het huis
    maar de kleintje zijn weg
    volgens mij verstopt ofzo

heb van alles al geprobeerd schotel melk en dan in der nekvel pakken maar zodra je 1 vinger beweegt is ze weg
    eten in de reismand van de kat
    dan pakt ze het snel met haar voorpoot en weg is ze heb geprobeerd om gelijk het deurtje dicht te doen maar ze maakt zulke rare bewegingen dat ik het niet voor elkaar krijg pfff

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik wil niks zeggen hoor maar waarom denken mensen als jij dat de poezels het dan slecht hebben omdat ze geen baas hebben?
    Terwijl ik niet denk dat je 24 uur per dag de poezels in de gaten houd

Vervolgens zeggen AWWW ik wil een kitten,dan ineens komt de duiveltje uit de hoed en zeg je :
    Stomme zwerf katten ze slaan mijn katten?!

Kom op zeg!

Mijn kat is ook weggehaald omdat ze dachten ze word slecht behandelt,alleen maar omdat ze een herfst kat is
    Klein en leek 4 maand ipv een jaar

Door mensen als jij die denken dat je wat goeds doet,hebben mensen die goed voor hun katten zorgen veel verdriet en ellende in de zoekacties naar de favo poezel...

Gatverdamme mensen die "goed" doen...
    Bleegghh

(btw een ritje dierenambu is 20 euro)

19. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Utrecht
    ik denk dat het misschien beter is om haar te laten, klinkt misschien hard maar zwerfkatten kunnen best goed overleven en wie weet heeft ze wel een baasje en is ze misschien buiten bevallen en dus geen tijd had om naar huis te gaan door die kittens te voeden waardoor ze wat verwildert is, kzou een foto van der maken en gaan flyeren wie weet" maar het heeft echt geen zin om der achterna te rennen ze kan er alleen maar shuwer en banger van worden als jij elke dag op der hiele zit. als ze er gezond uit ziet en je ziet dat der tepels gevuld zijn ( dan zijn ze dik en hangen een beetje ) dan hoef je geen zorgen te maken hoor. De kittens zie je niet omdat ik denk dat ze nu rond de 5/6 weken zijn klopt dat? dan laat de moeder poes ze meestal wel even alleen.

ik weet niet of ik dit mag neer zetten maar er is een katten forum en die mensen weten echt heel veel je kan daar ook tips vragen zij zijn er echt evaren in. www.kattenplaza.nl misschien kan je het daar even vragen wat je beste kan doen, maar ik zeg uit evaring laat haar even met rust.

heel veel sucses !

Deel Deze Pagina