wie weet dit? kittens hebben geen huis (spoedje)

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zie jij ergens staan dan dat ze het slecht hebben????
    ze zien er goed uit en spelen ze zien er gezond uit

maar er lopen al veel zwerfkatten hier en over een maand of 3 zijn ze vruchtbaar en dan heb je hier straks nog meer katten rondlopen
    ik vind het gewoon het beste voor die katjes dat ze geholpen worden

maar hoezo zeg ik aaw ik wil een katje en vervolgens slaan ze mijn kat
    ik vind het gewoon erg dat die zwerfkatten hier de bak van mijn kat leeg vreten en ze mijn kat wegjagen dat ie z'n eigen huis niet in mag

ik zeg niet dat deze katjes dat ook gaan doen maar heb geen zin in 100 katten hier die hier de bakken leeg vreten enzo
    en dat gemauw snachts
    ben een echte kattenlief hebster
    heb gewoon het beste met ze voor!

2. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    tegen wie heb je het nou?

3. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    as het probleem is dat ze het eten van je kat leeg eten dan moet je een kattenluikje nemen met magneet zo opgelost

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dus ik mag mijn deur niet eens open houden om het door te laten luchten:s

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb geen ervaring hiermee
    suc6 ermee!
    ennuh ff een tip; laat die nega reacties want eht wordt het zoveelste ruzietopic ;)

6. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

kom op zeg he het gaat hier om katten niks om een discussie over te voeren neem ik aan.
    het is nou eenmaal dat je last kn hebben van iemnand anders zijn katten het kan irritant wezen maar goed.
    probeer gewoon iets te doen met de positieve tips en maak je niet druk.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    uhmz ik heb wel vaker gebeld na de dieren ambulance en ik heb der nooit voor moeten betalen om een dier op te laten halen

8. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Zou een mooie boel zijn wanneer je moet betalen voor het ophalen van een wild nestje, heel goed hoor anders heb je er volgend jaar al zo'n 60. Als ze het hele nestje meenemen en je wil er 1 hebben, zal je moeten betalen maar goed dit is een klein bedrag voor entingen, ontwormingen en de sterilisatie. Zou je dit zelf betalen ben je vaak meer kwijt.
    wanneer de poes van iemand is hoop ik dat ze erachter komen die laat dan namenlijk een heel nest aan het lot over ipv de verantwoording te nemen. zo'n iemand zou zelf aangeklaagd kunnen worden wegens dieren verwaarlozing.

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    #29 tonka, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
    Dit is niet de manier waarop ze dienen te werken binnen deze regio! Ok, ze hebben geen tijd om achter een nestje aan te vangen maar dienen wel even polshoogte te nemen. Vangkooien zijn vreselijk duur en veel mensen vinden het zielig en zien zich genoodzaakt zoiets stuk te maken...Daarom plaatsen ze een vangkooi alleen in een afgesloten terrein met toestemming van de eigenaar. Kan je mij vertellen om welke buurt het gaat?

10. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Plaats gewoon die kattenkooi met wat makreel erin, dan breng je ze naar het asiel.
    Ben jij er vanaf en hebben zij een kans om herplaatst te worden cq naar de eigenaar terug te gaan.
    Een eigenaar die zijn kat mist belt namelijk wel de asiels af.

Succes

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    tonka ja ze woont in hengelo overijssel

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb bij onze dierenarts wel ooit zien staan dat je soms zwerfkatten gratis (of voor heel weinig) kan laten behandelen. Misschien was dat tijdelijk? maar goed zou je na kunnen vragen.
    Dan moet je ze wel eerst kunnen vangen natuurlijk maar als ik lees hoe ver je nu komt dan moet dat met een beetje hulp wel lukken.
    Mijn tante heeft dit ooit gedaan met een zwerfkat met kittens zij heeft zelf twee kleintjes gehouden.

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou het hele setje ook naar het asiel brengen, hebben ze het allicht beter als buiten waar ze geen huisje hebben...

14. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Als je ze naar het asiel brengt moet je betalen, omdat je niet kan bewijzen dat t je eigen kat (ten) is (zijn) die je weg brengt.
    Ik vind t ronduit belachelijk dat de dierenbescherming en gemeente hier niets aan doet.
    Je zou t asiel wel kunnen bellen met dit verhaal.. ik weet dat toen ik in het asiel werkte we regelmatig zwerfkittens (met of zonder mama) gingen ophalen.

15. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Liever betalen en van de overlast af zijn, en met een goede kans dat ze goed terecht komen als niets doen.

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mja maar niet iedereen zit er op te wachten om 40 euro per gevonden kat te betalen die niet eens van jezelf is ;)
    En als ze toch willen komen ophalen waarom niet..

17. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    nee natuurlijk is het lekkerder om ze voor niets op te laten halen, maar ik bedoel als dat niet mogelijk is.... dan maar betalen. desnoods samen met de buren die er ook last van hebben.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou heb nog steeds geen gemeente gezien die de vangkooi zou moeten plaatsen:(
    de katjes zitten nog steeds in de tuin hiertegenover

ik moest ze gister vangen van de asiel en dan de dierenambul;ance bellen dan hoefde ik niks te betalen
    maar ze gaan ook niet even kijken naar die katjes enzo

19. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Vreemde boel daar hoor :( dit is echt niet wat ik gewend ben van dit soort instanties :(

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    heb je al een patriculiere kattenopvang geprobeert? die zijn vaak iets makkelijker.

Deel Deze Pagina