Even van mij afschrijven hoor.... Ik ben 3 jaar geleden (samen met minimaal nog 13 anderen) opgelicht op marktplaats. Iedereen heeft aangifte gedaan, weet ik. 2 maanden geleden kreeg ik ineens een brief van de rechtbank. In de brief stond dat de oplichter voor de kinderrechter kwam. Eindelijk, dacht ik, gebeurt er wat. Dat het een kinderrechter was, maakte het voor mij iets minder leuk. Moest wel aardig wat papieren invullen om op de hoogte gehouden te worden en eventueel geld terug te krijgen, maar dat had ik er wel voor over. Vandaag weer een brief in de bus. De uitspraak. Maar tot mijn stomme verbazing is door te weinig bewijs de oplichter vrijgesproken. Het lijkt er op dat oplichten wel loont....... Ik ben toch wel een beetje boos :x
Balen idd. Minde jarig hé dat is denk het grootste probleem van een kale kip kun je niks terug krijgen. Of ze krijgen een taak straf bij bureau Halt 20 uur tuintje schoffelen.
En dit is het begin van criminaliteit..... Ze hadden het goed moeten aanpakken! Hoezo onvoldoende bewijs? 13 mensen ( en meer ) die het zelfde zeggen, en waarschijnlijk met het zelfde bewijs aan komen. Balen TS! Ik zou hier ook boos om zijn!
Helaas erg herkenbaar met het huidige rechtssysteem. Al staat de dader ernaast met het moordwapen en zitten zijn afdrukken op het lichaam, is er nog geen bewijs want hij had ook kunnen controleren of het slachtoffer nog leeft. Criminaliteit loont helaas wel in dit land. Dat blijkt keer op keer op keer.
Tja. Wij zijn ook eens opgelicht op marktplaats. Na 1,5 idd ook bericht dat de beste man voor moest komen. Onze zaak was niet meegenomen, omdat de stapel anders te hoog werd. Wij zouden dus ook geen recht hebben op geld terug, want ze hebben maar een x-aantal zaken daar in meegenomen. Lekker logisch. Hoop stampij over staan maken en uiteindelijk toch meegenomen als bewijs. Uitspraak; meneer heeft te weinig geld en/of bezittingen waardoor hij niemand hoeft terug te betalen