wie weet dit? (mag je iemand tegen haar zin in een ziekenhuis houden?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Patrijs1981, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Wat een akelige situatie! Fijn dat je zus nu naar huis kan.
    Heel veel sterke!!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Fijn dat je zus naar huis mag! Maar je kan ook naar huis met een morfine infuus, de wijkverpleging kan dit namelijk van het ziekenhuis overnemen, evenals een sonde trouwens.
    Dit zou men in het ziekenhuis al moeten regelen, doen ze erg moeilijk neem dan even contact op met je huisarts.
    Hopelijk kan je zus morgen met een gerust hart naar huis omdat ze weet dat alles geregeld is.

Sterkte allemaal!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Fijn dat ze naar huis mag. Morfine bestaat er in alle soorten en maten: infuus, injecties, tabletten, zetpillen en vooral pleisters zijn erg geschikt in deze situaties.

Veel sterkte

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    de vreugde was inderdaad van korte duur. Zonder morfine heeft ze toch heel veel pijn. Als ze voor maandag niet eet (kan eten) wordt ze waarschijnlijk gedwongen opgenomen. Ik vind het zo vreselijk oneerlijk! Dan ben je al 36 jaar ziek en nog mag je niet zelf bepalen hoe je het wil. Er is op het moment geen enkele indicatie dat haar lichaam het zelf binnen nu en 2 weken opgeeft. Hoe het over een maand is, weten ze niet. Ik begrijp niet dat ze geen flinke pijnbestrijding geven (ik weet dat het risico dan is, dan ze inslaapt, maar toch!)...

5. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Als eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen! En heel veel kracht toewensen. Wat een nare rot situatie.

De arts kan met jouw huisarts regelen dat er thuiszorg komt. Zij kunnen en mogen ook morfine pompen bedienen. Als ik het goed las heb je eerder geschreven dat de verpleging geen sondevoeding wilde geven? Gedwongen opgenomen? Als jouw zus aangeeft dat het voor haar op deze manier niet hoeft zal een ziekenhuis zoiezo een psycholoog in moeten schakelen. Ze mogen haar niet dwingen of wat dan ook. Je zus is alsnog baas over haar eigen lichaam.

Neem anders morgen contact op met je huisarts. Leg het verhaal voor. Misschien dat hij iets kan betekenen en dat je zus alsnog met sondevoeding en morfine naar huis toe kan.

Nogmaals heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina