Hallo onze hond is van 21 november dus als ik het goed heb 19 weken oud nu, ze is natuurlijk nog hartstikke jong in principe gaat het heel erg goed zindelijk was ze zo, af en toe nog wat protest pissen zoals onze dierenarts dat zo mooi noemt, (krijg het idee dat dit fases zijn) de ene keer doet ze dit 3 dagen achter elkaar 2 x daags en dan weken niet. (ze deed dit in het begin als ze gecorrigeerd werd, onze dierenarts zei eigenlijk hoe moeilijk ook in zkeer zin moet je dit negeren dit doen we ook netjes en als ze weet dat ze geen aandacht erdoor krijgt is het al snel weer bekeken, ze gaat er vaak genoeg uit tenslotte) . Nu hebben we alleen een probleempje van andere aard? zodra wij weg zijn begint ze te blaffen, janken en of piepen. ze zit in een bench in de nacht leggen we er een deken overheen dit vindt ze vanaf het begin al erg fijn, ze gaat heel regelmatig met ons mee, maar ja dat kan niet altijd,ik bedoel vanmorgen even naar de stad op de fiets of onze zoon naar de psz op de fiets dan kan ze natuurlijk even niet mee of boodschappen doen, zodra wij weg gaan begint het en als ik terug kom stopt het, ik weet niet wat te doen, ik bedoel natuurlijk corrigeer ik haar normaal, maar hoe kan ik dit corrigeren? zover ik na kan denken heeft achteraf straffen weinig zin? wie kan me helpen, zou het helpen als ze uit de bench is ? bench open (ook al vindt ik dat eigenlijk wel eng, niet dat ik thuis kom en mijn hele hebben en houden vernield is )
Heb je geen apart kamertje? Dat doe ik altijd met mijn honden. Als ik ze beneden heb, dan doen ze het ook. Nu doe is ze boven op ons kantoortje en daar s nachts in de bench. dit vinden ze prima. alleen zomers zitten we dan, want dan is het hier te warm. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Gewoon proberen, heb ik ook gedaan.
Heb je al een kong? Die kan je vullen met iets lekkers en dat in de bench geven als je weg moet. Verder overdag weer ff bench-training doen. Dus pup erin, en pas eruit halen als de pup stil is. Ze leren dan vanzelf dat blaffen en piepen geen zin heeft. Persoonlijk zou ik een pup van 19 weken nog niet alleen buiten de bench laten. Ik kan je info over bench-training mailen als je dat wilt. Pb me dan maar...
Ook dit kan een fase zijn of je hebt het alleen zijn te snel opgebouwd qua tijd. Enkele tips: Overdag die deken ook over de bench heen dat voelt veilig en ze voelt zich er blijkbaar prettig bij. Een stapje terug qua tijd alleen zijn( weet dat ze direct al begint, maar dat kan komen omdat het een paar keer te lang geduurt heeft voor haar.) En weer rustig opbouwen. Maak een vast ritueel van weg gaan en haar in de bench doen. En houd je daaraan! Dan weet ze waar ze aan toe is en dat kan rust geven. En straffen kan heel verkeerd uitpakken als ze echt bang is en kan er voor zorgen dat ze echte verlatingsangst gaat ontwikkelen. En verder heel veel succes! Geduld gaat helpen.
Zoals hierboven vermeld een Kong en dan zou ik er pindakaas in doen vinden ze helemaal te WAUW!! Ennn wiens vriendje/dinnetje is het?? Ff een knuf ofzo onder diegenes oksel doorhalen.. Klinkt raar maar werkt.. Of een nachtje mee slapen (met de knuf) Dan heeft de hond namelijk de geur van iemand bij zich Werkte hier perfect.. En later zijn wij hier het deurtje open gaan zetten.. En als we dan thuis kwamen was er niks kapot en lag ze alsnog heerlijk in de bench te slapen... Ps.. radio aan kan ook werken
ik heb inmiddels zelf natuurlijk ook gelijk zitten google en , en zie dan dat het te lang heeft geduurd, het vreemde is ze doet dit pas sinds een kleine week, en we zijn de afgelopen week echt totaal niet langer eigenlijk zelfs korter weggeweest als anders, net met mijn zoon wegbrengen ben ik net 15 minuten weggeweest en ze gaat vreselijk tekeer hoorde haar al op de hoek van de straat, dus had een mega woeste buurvouw hier ja dan moet ik maar een blafband om doen of een pilletje halen? zei ze nou heb alleen gezegd dat bepaal ik wel ja. vervolgens wil ik de bench open doen (ze was al stil ) om haar uit te laten. schiet ze er als een speer uit en ik struikel en ga op haar pootje staan nou dan begint mevrouw te loeien staat de andere buurvrouw hier te bleren ik zal de dierenbescherming bellen je bent geen beest waard, jullie snappen het al ik was even de wanhoop nabij (ik deed niets en dan wordt je zo behandeld , buurvrouw is ook niet mijn beste vriendin ) in ieder geval. wat hebben we zelf geprobeerd, de radio dat vindt ze helemaal niets als die aan is als wij niet in dezelfde ruimte zijn gaat ze vreselijk tekeer. de deken erover in de nachten gaat het goed, dus wil dit ook in de middagen gaan proberen. een kong heb ik nog niet ben nu aan het regelen dat ik die vanavond kan ophalen bij opa en oma die hebben hem wel. knuffel doet ze niets mee ligt al bij haar in de bench. ik voel me nu zo een slechte honden bezitter kan echt letterlijk wel janken
Je hoeft je geen slechte "hondenmama" te vinden!! Elke hond heeft zo'n fase!! Geen zorgen!! Het gaat ook niet om de knuf maar om de GEUR!! En met de deken proberen gaat vast lukken!! En die kong, daar moet ze moeite voor doen om het lekkers eruit te halen... Onze hond was erg gek op pindakaas!! Wat voor ras trouwens?? Of staat het er wel in??
Niet doen hoor! Volgens mij doe je het hartstikke goed, niet gaan twijfelen nu. Pups groeien geestelijk niet in een gelijke lijn en kunnen best wel eens een flinke terugval hebben. En daar lijkt het een beetje op. Ze heeft nu vooral wat steun en vertrouwen nodig(pas op dat je niet gaat belonen voor het gedrag). Ga ook niet opeens teveel veranderen. Gewoon even doorzetten, stapje terug en rustig blijven. Elke hond (en ook elk kind) heeft wel een sdit soort periodes en ja dat horen je buren, soms is he niet anders. Geef aan dat je je best doet! En niet gaan beginnen aan antiblafbanden enz. Daar is ze nog veel te jong voor, als je het al zou willen.
Nee had het ras niet vermeld, het is een kruising tussen een duitse herder en een wetterhoun dus wel een flinke dame met wat pit wat we erg leuk vinden en waar we ook goed mee om kunnen gaan gelukkig (al zeg ik het zelf ) maar dat blaffen als we weg zijn en dat ze het niet eerder heeft gedaan toen we haar gingen halen hebben we een speel knuffel gekocht en deze eerst 2 nachten bij ons in bed gehad en vervolgens aan haar gegeven deze ligt in de bench maar doet ze niets mee. de kong kan ik straks halen! (wordt wel pas vanavond ) dit is een foto van madame gisteren voor het eerst op het strand.
Ik wil dit zeer zeker niet. we hebben hiervoor een dame gehad die ook zo deed blaffen als we weg waren maar zij was 13 jaar lang met een maatje geweest die opeens dood was, we hebben toen een 2e hond erbij in huis genomen. maar dat is iets wat we nu echt niet willen.
ow nog even een zaterdag heeft madame een allergisch reactie gehad op een insect of iets , hebben de dierenarts bezocht ze had een heel opgezette kop, trok vrij vlot weer weg zondag niets meer van te zien, maar hierdoor natuurlijk wel een beetje aan het mutsen geweest met dr ze was zo zielig kan dit ermee te maken hebben ? zaterdag op zondag vond ze zichzelf zeer zielig, maar na eventjes dr toegesproken te hebben na 3 minuten was het over en niet meer gehoord ! baal zo van mijn buurvrouw, kan me niet voorstellen dat zij nooit over hun hond gestruikeld is als pup zijnde
wat je ook kan doen is de hond in de bench doen, en zelf op de bank gaan zitten. begint ze te blaffen,janken,piepen duidelijk het comando zwijg/stil/nee geven. als ze dan stil is, hond uit de bench halen. zo straf je haar op het moment dat ze het doet, en beloon je haar op het moment dat ze het niet doet.
waarom doe je het dekentje er overdag ook niet overheen? ik heb nu 2 pups gehad en beide vonden dit veel prettiger, en aangezien je aangeeft dat zij dit s nachts ook vind...
ik zie dat je wel wat tegenstrijdige adviezen krijgt maar de enige manier die werkt is heel langzaam de tijd dat je weg bent op te bouwen en het negatieve gedrag negeren! is ze stil dan de kamer inkomen en het belonen en haar uit de bench halen. alle aandacht is aandacht ook al is het negatief dus ga je vanaf de bank corrigeren ziet de hond dit als aandacht. wat je nog meer kunt doen: - radio/tv zachtjes aan - idd afleiden met bv een kong of nylabone (kunnen ze niet in stikken) - wat hier goed hielp is een lege fles vullen met warm water en daarover heen een grote voetbalsok en die dichtknopen en in de bench leggen. hier gingen ze er lekker tegenaan liggen en hadden ze het gevoel dat ze niet alleen waren. - of je zou kunnen proberen om haar in bv de gang te leggen met een kleed en iets op de trap zodat ze niet naar boven kan. je hebt iig wel een hele mooie hond!
Buurvrouw moet niet zeuren en jij moet je niks van de buurvrouw aantrekken. Pupjes opvoeden gaat net als met kinderen met vallen (soms letterlijk heb je al ontdekt ) en opstaan. En ik struikel hier nog geregeld over BEIDE honden. Eentje is 9 en andere 4. Die van 9 is een grote lompe bouvier. Ja hoe struikel je daar nou over heh?! Nou heel simpel...zij is lomp zei ik al. En soms wil ik links en wil zij er nog snel even tussen door....tja... De ander is een mini pincher en dat is gewoon struikelmateriaal. Vooral als je wat in je handen hebt. Dus maak je niet dik en ga aan de slag met je pup om haar te leren alleen zijn met de tips die al gegeven zijn en laat die "beste stuurlui" het rambam krijgen. Je doet het GOED! Als je zo slecht was had je hier niet om tips gevraagd toch?!
Op de bank gaan zitten wachten heeft weinig zin, ze doet het niet als we er zijn, hihi we hebben nog eens navraag gedaan bij andere buren en dit was pas de 2e dag dat ze het deed! Gelukkig Vanmiddag heb ik wat geoefend en steeds deur dicht op slot en in de tuin gaan zitten na paar minuten terug ze gaf geen kik niet 1keer dus uitgebreid beloond, ik heb nu de kong gehaald ga deze ook gebruiken zodat ze bezig is ook als we er zijn goed gedrag belonen he!
Elke hond groeit op in verschillende fases. Bijvoorbeeld de fase waarin ze juist onafhankelijk worden en juist afhankelijk worden, of wanneer ze je weer gaan uittesten en de puberteit. Weinig aan te doen behalve consequent blijven. En in zo'n fase blijven terug gaan naar het begin. Komt ze in de puberteit en lijkt ze voor geen meter te luisteren, ga dan weer terug naar het begin en commando's als zit en lig oefenen. Hetzelfe voor de Bench, ga gewoon weer even terug naar het begin. Ga een minuutje de deur uit, is het stil dan ga je terug om haar te belonen(en geen feest is dan te groot) Meerdere keren per dag, steeds langer. Je hebt wel een mooie hond trouwens