Wie weet dit over een koortslip?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasu, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik ben zwanger, vandaag 27 weken alweer. Mijn man heeft sinds een paar dagen een koortslip. Zelf heb ik nog nooit een koortslip gehad. Ik vroeg me nu af of het gevaarlijk is als je tijdens je zwangerschap voor het eerst een koortslip krijgt. Is er iemand die dit weet?

2. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Volgends mij alleen voor een pasgeboren baby.. maar dat wet ik niet zeker. Misschien even googlen?

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nee hoor niet gevaarlijk zolang je kindje veilig binnen zit.
    Bij pasgeboren baby's moet je oppassen.

Ik ben zelf ook zwanger en heb tot nu toe al 3 keer zo'n rotding gehad.
    Als je zelf dat virus ook hebt, kun je het overgeven aan je kindje, maar dat hoef niet.
    Niet iedereen is er vatbaar voor.

Als je man het maar niet heeft tijdens de bevalling ;)

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij mij zei de verloskundige ook dat het tijdens de zwangerschap geen kwaad kan. Ik was net 6 weken zwanger en kreeg een koortslip.

Het is alleen echt heeeeeel belangrijk dat je ervoor zorgt dat als het kindje er straks is, dat iedereen met een koortslip ver bij de kleine uit de buurt blijft. Mocht je het dan zelf hebben plak hem dan helemaal af met een pleister!

Voor de kleine kan dit virus namelijk zelfs dodelijk zijn.

Wij zwangeren hoeven er ons dus geen zorgen over te maken.

5. sonja77

sonja77 Lid

31 mei 2007
    37
    0
    0
    Helpdeskmedewerkster
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2x al een koortslip gehad, ik mocht alleen geen koortslipcreme gebruiken. Maar verder kon het geen kwaad voor het kindje.
    Alleen oppassen als kindje net geboren is, dan inderdaad niet in aanraking laten komen met je koortslip.

6. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Je moet met een koorstlip ook altijd opletten dat je jezelf niet besmet (vaginaal) dus erg goed opletten dat je je handen goed wast. Het virus is nl erg besmettelijk en als je een opstoot hebt van genitale herpes net voor (en dus ook tijdens) je bevalling dan kun je niet op een normale manier bevallen omdat je het kindje langs het geboortekanaal ook kunt besmetten! Pas hier dus erg goed mee op, het herpus virus kan dodelijk zijn voor een pasgeboren baby! Dus toch wel belangrijk dat je daar goed rekeing mee houd, ook bij anderen!

7. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Hallo allemaal,

Hier iemand die al zolang als ik me kan herinneren last heeft van koortslippen. En ja nu dus ook heel erg bijna 1weken zwanger en al 6 koortslippen gehad.
    Wat ik op het moment gebruik is:
    blaasjes schoonmaken met watteschijfje en sterilon en daarna insmeren met een echia-stick. Helpt erg goed en beter als alle "bekende" crempjes.
    Geloof me ik heb in mijn leven al alles geprobeerd.
    Het virus is idd niet schadelijk voor je beeb zolang hij/zij ;) in de buik zit maar eenmaal eruit kan het hersenvlies ontstekking veroorzaken.
    Ben dus erg voorzichtig als je een koortslip hebt in het bijzijn van een babie.

Groetjes een suc6 Vanessa

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op dit moment is het idd niet gevaarlijk, niet voor jou en niet voor de kleine maar zodra jij het zou hebben op het moment dat je moet bevallen dus op het moment dat het virus actief is....

of vlak voor de bevalling pakweg 2-3 wkn van te voren moet je dit wel melden en mag je er op rekenen dat je geen "normale" bevalling zal krijgen...

de kans is dan groot dat je het kindje besmet via het geboortekanaal en men zal dan vrijwel altijd kiezen voor een keizersnede omdat het heel erg gevaarlijk kan zijn voor de kleine...

wel zou ik zowieso melden aan je vk of gyn dat je man het nu hebt...ze kunnen je dan wat extra in de gaten houden...

succes.
    gr.smoekie

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bedankt voor de adviezen! Ik zal het idd maar even melden bij de gyn als ik weer op controle ga.

Waar ik wel enorm van baal is dat mijn zoontje (nu bijna 2) het ook voor het eerst heeft! Het is ook zo besmettelijk. Arm jochie. Bij mijzelf heb ik nog steeds geen blaasjes kunnen ontdekken gelukkig, hopelijk blijft het zo.

Want het is wel heel irritant volgens mij, als je er last van hebt!

Deel Deze Pagina