Hallo! Wij krijgen er een katje bij. De poes van een vriendin van mij is vanmorgen bevallen van 3 mannetjes en 2 vrouwtjes. Wij hebben zelf al een mannetje (noorse boskat) en vragen ons af of dat beter gaat met een mannetje of een vrouwtje. Of maakt het niet uit en kunnen we gewoon de mooiste uitkiezen?
Ik zou voor een mannetje gaan als je kat niet gecastreerd is, of je moet kittens willen. Ik had vroeger twee mannetjes en die waren gek op elkaar. Persoonlijk vind ik mannetjes ook veel liever. Ik wil zoizo zelf ooit nog is een rode kater! Superschattig trouwens die kleintjes.
Beide kunnen wel, alleen 2 katertjes die niet geholpen zijn geeft op den duur oorlog in huis, wij hadden 2 katers en de plukken haar vlogen dagelijks door de kamer. Met een poes en een kater is het opletten dat ze zich niet gaan verdubbelen
ik zou voor een mannetje gaan.... maar dat is meer omdat ik een tijd bij mijn geholpen kater... een nog niet geholpen poes heb gehad.. (was nog te jong om te helpen) nou die poes ging dus binnenpiesen....(zelfs gewoon waar ik bij zat) en mn kater elke keer weer daar overeen..... Heb toen de poes terug gebracht naar het assiel.... en kreeg toen te horen... dat het ook geen combi is.... het gekke: toen we haar kwamen halen, was het geen probleem....
wij hebben 2 katers en 2 poezen gehad katers zijn 7 en de poezen 3... helaas een ander huis moeten zoeken ivm allergie kleine maar wij zouden nooit meer voor een poes gaan voor bij een kater(klinkt raar) katers zijn zoveel liever en vriendelijker en rustiger
Wij hadden al een poes en hebben er een kater bijgehaald. Katertjes zijn inderdaad veel liever. Nou is onze poes ook wel een erg kreng, maar ik zou dus ook voor een katertje kiezen. Je hebt wel kans dat hij in huis gaat plassen voordat hij geholpen wordt. Dat deed ons katertje ook. Meteen na de castratie nergens meer last van.
wat mij ook is opgevallen... de poezen die waren continue tussen de spullen van de kleine hebben ook mobiel gesloopt en pffffff overal plassen behalve in de bak terwijl de katers gewoon rustig hun eigen gang gingen en t allemaal wel best vonden en lieten de kleine en dr spullen ook emtrust
Bedankt allemaal voor de antwoorden Wij gaan dan toch maar voor een mannetje, dan wordt het dus een rode kater . Nu nog een leuke naam bedenken, onze andere kat heet Henkie dus moet wel daarbij passen. Ik hoop dat ik snel mag kijken, kon nu nog niet omdat moeder poes moet rusten (heeft na de bevalling een operatie gehad, baarmoeder is verwijderd )
Ik heb er eentje uitgekozen hoor! Dat was nog best moeilijk. Alle rode zijn dus mannetjes en ze lijken nogal op elkaar. Maar na heel goed bestuderen ben ik eruit gekomen. Op de foto staat onze nieuwe aanwinst Tommie!! Maar het liefst had ik ze alle 5 genomen. Nou is het wachten tot hij mee naar huis mag. Ze wonen gelukkig maar 1 straat verder dus ik kan regelmatig even gaan gluren.
Hmm erg rare reacties over poezen! Op dit moment hebben wij 2 poezen (lapje en een rode) en 1 kater (zwart/wit). Ook de poezen zijn echt schatten, heel aanhankelijk, echte knuffels en hebben nog nóóit iets buiten de bak gedaan. Mijn hele leven katten gehad en ben hier nog nooit een valse poes tegen gekomen.. Poezen zijn over het algemeen wel wat actiever en speelser, kater zijn een stuk luier. Maar gefeliciteerd met je mooie rode kater!