Heb nu mk van 5 weken......maar waar ik me druk om maak is dat ik nu niet snel meer zwanger wordt stom hé Heb nu al 2 mk's gehad en 1 gezonde dochter. Ben er nu alweer bang voor om zwanger te raken en weer een mk te krijgen. Hoe is dat met jullie verlopen?
Hier een mk gehad in 2012, na 1 cyclus meteen weer zwanger...een gezonde dochter gekregen. Vorig jaar oktober weer een miskraam,en een maand later alweer zwanger. Sterkte en succes!
So dat wil ik ook wel hahaha Ben jij ook bang geweest dat het weer mis ging? Met deze mk wist ik gewoon het zit niet goed....raar hé En bij mijn dochter geen moment getwijfeld!
Na mijn eerste miskraam was ik ook snel weer zwanger, maar ook dat ging weer mis.. En dat is niet raar hoor, ik voelde dat ook terwijl er nog helemaal niks aan de hand was.. Genieten bij een volgende zwangerschap is ook lastig en dat is zo zonde.. Je wilt er zo graag van genieten, maar het lukt dan niet goed.. Misschien als je dan wat verder bent, maar dat heb ik nog niet meegemaakt..
Ja,nooit gedacht dat ik ooit een mk zou krijgen...laat staan 2. Bij de eerste had ik zo een verdriet,hoe kon mij dit overkomen!?! Ik dacht 8wk zwanger te zijn maar volens de echo maar 4-5 weken. Ben toen ook nog eens gecuretteerd en ik ging dan ook echt door een hell. Ik had ook echt het idee dat ik het pas zou kunnen verwerken als ik weer zwanger zou zijn. Na mijn curettage kreeg ik op dag 10 alweer een eisprong,maar door het bloedverlies geen gemeenschap gehad. Daarna wel een positieve ovu test en meteen zwanger. We bleven sceptisch en hebben dan ook 11wk ons geheimpje bewaard. En mijn gevoel klopte helemaal niet,het verdriet van mijn mk bleef en daarbij voelde ik me ook nog schuldig tegenover het wonder wat wel in me groeide...en dat met hormonen...dubbel verdriet! In oktober vorig jaar onverwachts zwanger,een mk...dat gebeurd mij toch niet nog een keer?! Ging er helemaal vanuit dat het goed zou gaan...helaas. Nadat we van de schrik bekomen waren kreeg ik met 5,5 week weer een mk...alleen deze keer begon het moet bloedverlies. Toen ik weer zwanger bleek een maand later bleef ik echter wel voorzichtig....nu pas besefte ik dat een miskraam erg vaak voor komt en ik wel weer eens de pechvogel zou kunnen zijn. Kreeg daarom ook iedere week een echo om gerustgesteld te worden...dit vond ik erg fijn. Wellicht kun jij dit ook aanvragen bij je vk als je weer zwanger bent. Het heeft gewoon een fijn gevoel en minder stress. Hopelijk snel voor jullie een gezonde zwangerschap!!
Na allebei mijn miskramen was ik na 2 maanden weer zwanger. Het schijnt dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam...
Dat is allemaal heel herkenbaar. Ik was na de mk van bijna 10 weken meteen weer zwanger van een gezonde en vrolijke dochter. Ze is inmiddels 6 maanden. Ik was in het begin ook erg angstig. Ik heb van mijn vk veel vroege echo's gehad en elke keer groeide het vertrouwen. Ik heb heerlijk van mijn zwangerschap kunnen genieten.
In augustus een miskraam gehad en zeven rondes verder weer zwanger. Nu maar weer afwachten hoe lang het nu duurt.
Na vmk in Jan bij 4+5 een cyclus afgewacht (niet geklust) en meteen de ronde erna weer zwanger. Helaas een ma bij 7+0 geconstateerd. Wij gaan nu even niet meer proberen zwanger te worden en gaan eerst onderzoeken laten doen. In 2010 ook al eens een miskraam gehad bij ongeplande zwangerschap. Daarna probeerden we het pas weer een jaar later en dat was meteen raak. Ik hoop dat het jullie snel gegund is om zwanger te mogen raken en dat het deze keer goed zal gaan!
Wat een lieve reacties allemaal! Hopelijk tel ik ook snel weer aan......nu nog eerst een eisprong hahaha. Heb 48 testjes dus dat moet goed komen Ja ik ben erg bang nu om weer zwanger te worden en dan weer een mk te krijgen, oef schrok best van de pijn en het bloed wat het met zich mee brengt zeg! Wat ik wel heb geleerd is om echt 12 weken mijn mond dicht te gaan houden tegenover familie en dochter, want die was echt verdrietig! Na 12 weken kan het ook mis gaan maar dan hoef ik tenminste het niet uit te leggen dat het weer mis is, want dat vind ik nu het vervelendste! Als ik weer netjes een eisprong heb laat ik het hier wel weten! Mocht iemand nog adviezen hebben dan hoor ik het graag Trouwens idd mijn vk geeft mij de volgende ronde al vanaf 6 weken de echo, maar ik weet niet of ik me dan al wel aanmeld Misschien wacht ik de 12 weken eerst zelf wel af gewoon heerlijk samen met mijn man. Want als ik 1 ding heb geleerd is het wel dat de eerste 12 weken gewoon afwachten zijn xxxx
Hier 8 rondes na de curretage. Ouders wisten het met 4,5 week, werk om diverse redenen met 7 weken. De rest pas na de positieve combinatietest.
Hier na elke miskraam 2 normale cyclussen gehad en daarna weer zwanger. Helaas al voor de 4e keer een miskraam gehad. Ik dacht deze keer ook dat het goed ging.... maar als nog bij 6,5 week ging het mis. Volgende keren mag ik waarschijnlijk vanaf het begin komen, maar genieten zal er de eerste tijd niet bij zijn ben ik bang...
Kely, ik vroeg me dat dus ook af, dus nu heb ik een poll aangemaakt! hoop dat veel meiden hem invullen en we daar dan weer wat hoop uit kunnen putten
Ik was gelijk na mijn miskraam weer zwanger... ik was blij dat ik de grens waar het de vorige keer mis ging (6 wkn) voorbij was... toen begon ook de misselijkheid... vanaf de eerste goede echo(7.2 wkn) had ik ineens rust... het voelt goed en hou me vast aan de hoeveelheid zwangerschapppen die wel goed gaan...