Oorontsteking - geen AB, wat wel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Inez01, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Zoontje had laatst dubbele oorontsteking, had het niet gemerkt (behalve de koorts dan en het 's avonds onrustiger slapen), bij HA diagnose vernomen. Echter aangezien het al beter leek te gaan niet begonnen met AB kuur. Hij gaf aan beste gewoon zetpil voor slapengaan en tegen pijn en neusspray om boel lekker open te houden.

Nu mijn vraag gebruiken jullie ook weleens iets anders? Oordruppels of zo en waar koop je die dan. Had nl. hier bij apotheek ook gevraagd, maar die kwamen gewoon ook met neusspray op de proppen en duurt het te lang terug naar HA.

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nee oordruppels gebruiken ze niet bij die kleintjes. Duurt het je te lang gewoon weer terug gaan. En als je het er niet mee eens bent ook doen, en dan om een ab eisen.

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Je zou het hoofdeinde iets kunnen verhogen dan neemt de druk op de oortjes af en doet het minder pijn. Verder alleen wat je al doet.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij kregen wel oordruppels, maar dat was op recept in het ziekenhuis. Verder proberen wij het open te houden met neusspray voor baby's.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook wel eens oordruppels gehad, die verdoofde, ideaal! Hadden we eerder moeten weten, maar goed
    De tips zijn al gegeven die er mogelijk zijn

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb voor mijn oudste dochter ook weleens oordruppels gehad die verdoofde, de eerste keer op recept, maar het bleek dat je zo kon kopen bij de apotheek.(weet niet meer hoe het heette)

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Bedoelen jullie otalgan?

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik weet niet of het wat voor jou is, maar dit heeft bij mij vroeger als kind altijd heel erg geholpen; een paar rouwe uienringen in een zakdoek en die om hoofdje binden zodat de uien tegen het oor aanzitten. Stinkt, maar helpt echt!!

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat vervelend voor je kleintje. Wij kregen ook geen AB mee. En moesten om de 5 a 6 uur een zetpil geven, oordruppels werd bij ons afgeraden door de HAP. Na 2 dagen was het nog niet over, en zijn we weer na de arts gegaan. Toen was het een midden ooronsteking en kregen we wel AB.

Het bedje omhoog zetten hielp ook bij ons, dan is de druk er wat af. Er was laatst ook iemand die schreef dat dat spul wat je gebruikt bij tandjes die doorkomen dat dat ook helpt.

Beterschap!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Hier gaf de HA advies om, als de oorontsteking uit zichzelf beter lijkt te gaan, de volgende dingen te gebruiken:
    - xylometazoline neusspray (max 5 dagen gebruiken), in heel lichte concentratie (alleen bij apotheek, vaak zelfs alleen op recept verkrijgbaar)
    - paracetamolletje tegen de pijn

en je zou daarnaast nog chamodent druppels kunnen geven, die zijn vooral tegen tand- en kiespijn, maar hebben ook effect op oorpijn.

Als het na een paar dagen niet beter gaat, dan gewoon terug voor AB-kuur, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is om het lijf van je kindje eerst de kans te geven zelf tegen de ontsteking te vechten. Behalve als hij/zij er echt te veel last van heeft, dan is het fijn dat er ook AB is!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier hetzelfde, gisteren naar de HA geweest en hij heeft dubbele oorontsteking en ontzettend hoesten.
    ik heb uien naast zijn bedje gezet, dampo bij hem opgedaan,
    en een neusje uitzuiger gehaald, zodat de buis van Eustachius minder vol zit en er minder druk op de oortjes staat.
    en 2 a 3 keer daags zetpil 120 mg paracetamol. als het volgende week niet over is moeten we terugkomen.
    Veel te drinken geven.
    groetjes

Share This Page