Hoi, ik heb weer een rommel/opruimbui. Alles anders inrichten en indelen enz, Kijken voor nieuwe meubels voor de zolder, dochter haar kamer enz. Nu zie ik overal op de site van Ikea dat (in dit geval Hemnes) aan de muur verankerd moet worden, voor als kinderen er op klimmen of aan gaan hangen. Daardoor bedacht ik, wij hebben geen een kast of ander meubel aan de muur verankerd, ook dus niet in de baby/kinderkamer. In mijn geval zal dat verankeren geen optie zijn, ik wissel vaak na een half jaar de meubels in huis wel. Zo is de kast uit de werkkamer laatst nog naar zolder gegaan en de kast met vakken uit de badkamer naar de speelkamer gegaan. Wisselen jullie vaak van indeling? Het gaat hierbij echt om kleine dingen hoor. Een kast nét ff anders indelen. Mijn woonkamer is gewoon rust, klaar, goed. Wij wonen hier nog niet heel lang, dus in sommige kamers ben ik gewoon nog zoekende naar de juiste indeling.
Ehhh wil je weten of we vaak wisselen van grote meubels? -->nee Of wil je wrten of onze kasten verankerd zijn? -->ja Dwz de kledingkasten op de kinderkamers. De boekenkast moet nog. Je wilt echt niet dat ze eeb kast op zich krijgen. Hier 1x gebeurd en gelukkig!!! Goee afgelopen
Ik zou willen dat ik de luxe had om regelmatig van meubels te wisselen. Zowel qua geld als partner gaat dat niet lukken. Toen de kinderen nog kleiner waren hadden we de commodes wel verankerd. Daarna hebben we de kinderkamers omgewisseld en de commodes niet meer verankerd, maar wel tot gevolg dat de oudste er 'n keer onder lag. Die had alledrie de laden opgetrokken en tja dan kiept het hele kastje om. Nu weten ze dat ze dat dus niet moeten doen.
Wij hebben alleen de pax kledingkasten op de kinderkamers verankerd. Maar verder dus niks. 1 keer gehad dat een ladekast (met tv er bovenop) onderuit is gegaan doordat de kids in de onderste la gingen staan. Dochter lag onder de kast, zoon lag onder de salontafel met de tv half bovenop zich. Beide er niks aan overgehouden, en de enige schade was een dikke kras in de muur van een hoek van de kast. Maar nee, wij verankeren verder niks aan de muur, want ik ben ook wel van het dingen omwisselen enzo
Wij hebben helemaal niks verankerd staan. Maar eigenlijk hebben wij ook maar 1 kast die daadwerkelijk zou kunnen vallen als je er hard genoeg aan trekt en dat is de boekenkast. Waar geen enkele boek meer in staat, en de onderste planken ondertussen vol liggen met speelgoed Voor de rest hebben wij geen kasten die een risico vormen om om te kunnen vallen. De boekenkast wilden we eerst wel verankeren, maar omdat ik zo vaak de meubels verschuif, is dat ook niet echt handig.
Onze grote kast beneden staat wel vast aan de muur (baal ik nu van want ik wil hem een halve meter opschuiven zodat er een tafeltje naast kan ) de kasten boven staan niet vast, bij m'n dochter wil ik die binnenkort gaan schuiven. Op onze kamer is er maar 1 logische indeling.
Wij hebben zelf thuis niet verankerd, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik vroeger wel een keer een behoorlijk grote kast over me heen heb gehad omdat ik er aan was gaan hangen. De kast kon het niet navertellen. Ik gelukkig wel, maar niet zonder kleerscheuren. Ikea kasten zijn doorgaans van (geperst) karton met een laagje nep-hout. Geen meubelen van het zwaarste soort dus. Omvallen gaat dan makkelijker. Dus ja, eigenlijk.....
Wij hebben alleen de kledingkast van dochter aan de muur verankerd. Maar eigenlijk zou de boekenkast ook moeten.
Hier wordt er niet op meubels geklommen x)! Hahahaha. Maar dan nog; nee, we hebben op het fornuis na niks verankerd. Alles wat om zou kunnen vallen heeft er niks zwaars in. Het fornuis weegt 80 kilo en die is wel verankerd vanwege de deur van de dubbele oven. Als de deur open is, en je leunt erop, kan het fornuis omklappen en dat vind ik wel doodeng. Maar voor de rest blijven fatsoenlijke kasten wel staan, volgens mij. Ik heb het gelukkig nog nooit anders meegemaakt. *afkloppen* Hoe kiep je eigenlijk een kledingkast om? Volgens mij zou die peuter van mij eerder door de lade heen zakken met zijn 17 kilo als dat de kast om zou kiepen. Zijn boekenkast is 90 centimeter en bevat 1 plank aan nijntje boekjes en voor de rest knuffels. Dat geeft hooguit een bult op zijn hoofd.
Joycey.. T gaat niet zo zeer om t gewicht van wat erin staat, maar meer om de kast zelf..mijn nichtjes hebben het voor elkaar gekregen om een grote kledingkast om te krijgen. Dank God dat hij belandde op iets anders, wat de val brak.anders had t erg slecht kunnen aflopen. Hier is een keer de commode omgegaan. Smurf was zelf lades aan t leeghalen en onderin begonnen.. Alle lades uittrekken en ja... Toen lag ze eronder.. Dus ook hier mogen ze niet op de meubels klimmen...
Wij verankeren alle kasten. Kleine moeite en inderdaad veel veiliger. Vaak staat de kast dan ook stabieler en mooier tegen de wand.
Wij hebben alle kasten vast staan behalve de kleding en knutselkast in de kamer van de oudste, dat moeten we nog doen. De commode (die ze nu als gewone ladekast gebruikt) staat niet vast omdat die aan de kant moet als we haar bed uitschuiven (als haar zusje bij haar komt logeren). Beneden hebben we een buffetkast en die staat niet vast, maar daar hebben ze ook nooit iets uit nodig.
Ligt er ook echt aan wat voor meubels je hebt hoor. Dat een Ikea kast om kan gaan geloof ik wel (die stond in ons oude huis ook vast ivm omkiepen). Maar een hard houten of eiken kast krijg ik met geen mogelijkheid in beweging
Ons huis is niet groot genoeg om te wisselen qua indeling, maar ik vind het toch wel bijzonder handig dat ik het wandmeubel (Ikea) met de tv erin even van de muur kan schuiven als er iets onder is gekomen, of als ik eens in de zoveel tijd een bijzondere aanval van extra schoonmaakwoede krijg Wij verankeren niet aan de muur. We leren ze om niet aan meubels te gaan hangen of erop te klimmen. Dat gaat al 14 jaar goed, waarbij 2 van de 4 toch echt in de categorie 'zeer ondernemend met bijzondere ideeen' vallen...
Ik heb een witte kast van IKEA waar alleen maar hemden ondergoed en sokken inzitten. Maar zodra alle lades open zijn valt de kast toch echt naar voren. Heeft dus niks te maken met hoe zwaar ze gevuld zijn. Wij hebben niks verankerd. Kasten staan niet op de kinderkamers maar bij ons op de kamer. Dit omdat ze dan alle ruimte hebben om te spelen. Wij veranderen niet vaak van meubels en ook niet van indeling.
Wij hebben alleen de hoge schoenenkast verankerd aan de muur staan. Die is ook al een keer omgevallen, trok toen gewoon het anker uit de muur mee. Maar ja, die staat in een smalle gang, waar die in de lengte niet in past. Dus als hij valt, valt hij tegen de muur er tegenover.
Nee, ik geen 24 boekenkasten verankeren aan de muur... Rest is ook niet verankerd, wissel te vaak van indeling. De hoge stuva kledingkast vind ik wel erg wiebelig, misschien dat we die in het nieuwe huis wel verankeren. Verder hebben we in het nieuwe huis 34 inbouwkasten, die staan al stevig genoeg
5 kinderen en 13 jaar verder en geen kast verankerd. Nooit iets om gevallen. Waarschijnlijk hebben wij brave kinderen. 😆
Wij hebben een witte Malm ladekast, in totaal 6 lades (3hoog 2 breed). Er zit alleen ondergoed en handdoeken in, en er staat een zware tv (geen platte) bovenop. Vorig jaar trok mijn dochter alle 6 lades helemaal open, en toen kantelde de kast. Ze hing er niet eens aan. Mijn man kon nét de tv een zet geven zodat die niet op dochter viel. Er zat alleen een barst in de tv en een deuk in de vloer. Sindsdien staat de ladekast ook vast. Wij wisselen nooit van meubels in huis, ik zou daar vreselijk onrustig van worden en heb er totaal geen behoefte aan.
Inderdaad, dat hadden wij dus. Gewoon gekantelt door alle lades met ondergoed en sokke. helemaal open te zetten, zonder klimmen of staan in de lades.