Precies, vanuit de nhg: Een infectie met Chlamydia trachomatis wordt aangetoond met amplificatietechnieken. Dus de papagaai kan niet de schuld krijgen
Papegaaienziekte (Chlamydia Psittaci) geeft griepachtige verschijnselen, (hoge) koorts, evt longontsteking. Kan je trouwens ook krijgen van andere vogels dan papegaaien. De SOA Chlamydia geeft klachten aan geslachtsorganen/urinewegen. Lijkt me niet dat ze dat door mekaar halen, ze hebben de test toch aangevraagd op basis van verschijnselen die mogelijk bij 1 van beide ziektes passen.
Omdat ik 100% zeker wist geen chlamydia te hebben. En ik het zonde van de tijd en het geld vindt om zo'n test dan toch te doen.
Mijn zus heeft ook een x een soa gehad (weet niet meer welke). De arts maakte toen wel duidelijk dat ze het van iemand heeft gekregen....ze was zelf niet vreemd gegaan en haar vriend was verontwaardigd dat ze het aan hem vroeg. Ze geloofde hem maar had volgens mij wel een beetje een naar gevoel er over. Jaren later is ze er achter gekomen dat hij haar al jaren bedroog.
Ongetwijfeld, alleen gyn gaf wat anders aan. T zou niet moeten normaliter maar t ging ook niet echt denderend, huisarts assistente heeft m geloof ik 4/5x opnieuw gezet omdat ze er niet bij kwam, daar lag vermoedelijk de crux.
Dan zou het kunnen komen dat er door de wrijving bacteriën van de anus bij je plasbuis gekomen zijn. Zoals dat na het vrijen kan gebeuren. Dat heeft (gelukkig) niets met het vies zijn van een eendenbek te maken. Maakt het natuurlijk niet minder vervelend
Ok zoiets had ik dus ook @Orchid24 En ik heb het vaker gehoord. Inmiddels al 15 jr geleden testte ik positief op chlamydia via een bloedtest, terwijl ik op dat moment al 6jr een vaste relatie en geen andere contacten had gehad. Mijn huisarts zei het is een recente infectie maar ik wist dat dat van mijn kant onmogelijk was. Ik verdacht ook zeker mijn partner niet en dacht het moet een vals positieve test zijn. En idd, mijn partner testte destijds negatief. Dus of het was toch een oude infectie die ik dus heel lang heb gehad, langer dan 6 jr(daarna gelukkig probleemloos zwanger geworden) of ik heb het nooit gehad. Mijn huisarts was ook superluchtig en zei neem die pillen nou maar dan ben je er in elk geval vanaf Toen heb ik dat gewoon gedaan en nooit meer over nagedacht maar achteraf is het wel een raar verhaal. Stel dat je relatie en vertrouwen wat minder stevig is dan kan het best een hoop ellende veroorzaken. Dus TO, ik heb geen eenvoudig antwoord helaas. Het klinkt niet goed maar met mijn ervaring zou ik ook niet gelijk het slechtste denken..
Ik ben er destijds op die manier achter gekomen dat mijn ex een ander had. We hadden al 5 jaar een relatie en had in ene vage klachten, pijn tijdens de seks, rare buikpijn etc. Bloedonderzoek gehad uitstrijkje laten maken en toen bleek ik chlamydia te hebben. Mijn ex wees gelijk met zijn vinger naar mij, maar maanden daarvoor heb ik een mirena laten plaatsen en dan wordt je (of werd) ook getest en toen was er niks aan het handje. Toen hij ook getest werd en positief bevonden werd kwam de aap uit de mouw. Wat heb ik me verschrikkelijk smerig gevonden, denk dat ik toen ik dat hoorde wel drie uur onder de douche gestaan heb, wilde mezelf met desinfectiemiddel en een schuursponsje schoonmaken zo smerig voelde ik mezelf. Brrr krijg er weer kippenvel van als ik er over na denk...
Ik ben van de week bij mijn vriendin geweest en ze heeft idd een uitstrijkje gehad. Haar man is negatief getest, dat is het vreemde van het verhaal. Al ben ik een beetje bang dat hij daar misschien niet eerlijk over is en buiten haar om dan die antibiotica neemt. Al is dat natuurlijk maar gissen. Het moet anders toch bijna onmogelijk zijn? Zij is zelf echt niet vreemd gegaan. Dat weet ik heel erg zeker.
Ik zou haar man geloven, al is het maar voor je vriendin! En dit was ook het geval bij @Orchid24 toch? Dus het is wel mogelijk.
Met een uitstrijkje is het helaas slecht nieuws.. dan heeft ze inderdaad actieve chlamydia Er zijn mensen die inderdaad zichzelf wel laten testen en dan al antibiotica hebben ingenomen. Ik weet niet hoelang er tussen zat dat hij en zij allebei getest werden? Een van de 2 spreekt dus niet de waarheid.. Ik vind het alleen wel erg dat je dan blijft liegen in zo'n geval.. maar met actieve chlamydia dan is een valse test of een andere oorzaak een stuk onwaarschijnlijker ben ik bang.. verschrikkelijk Misschien in bijzondere gevallen dat het toch vals positief is maar bij actieve chlamydia weet ik dat niet..
Ik had echter geen actieve chlamydia.. bij mij is het alleen via bloedonderzoek bevestigd dus het kan vals positief zijn of ooooit geweest zijn..
Het is inderdaad aan hun, de waarheid komt meestal vroeg of laat naar boven. Als er niks gebeurt is, dan zal dat ook met de tijd blijken. Is er wel wat gebeurt dan komt dat ook opgeven moment wel naar buiten.. hun moeten daar samen gewoon heel erg veel over gaan praten en dan ook voor zichzelf kiezen hoe nu verder te gaan.. ik heb het er met mijn man soms nog steeds over, met vlagen als het weer even naar boven komt.. Verder laten we het rusten en zit het nog steeds goed tussen ons
Ik denk inderdaad dat dat iets tussen hun beiden is en daarnaast dat dit soort dingen binnenshuis opgelost dienen te worden en niet op een openbaar forum. Zou me doodschamen als ik die vriendin was en mijn verhaal hier open en bloot zou liggen. Maar dat ben ik. Wie weet vind die vriendin het niet erg.
Hij heeft deze negatieve uitslag via de dokter telefonisch doorgekregen dus? Ja dan kan je het niet hard maken inderdaad of het klopt of niet en dat hij dan misschien antibiotica heeft opgehaald bij de apotheek. Maar ja daar kunnen wij over blijven gissen maar is iets wat hun samen moet oplossen. Hopelijk komen ze er samen uit.
Het is denk ik niet aan jou om hier verder over te gissen. Het is aan je vriendin en haar man om te kijken hoe ze hier verder mee om willen gaan. Ik denk dat het niet echt behulpzaam is als je allerlei theorieën er op los laat. Maar als je dan toch theorieën wilt verwijs ik je naar Ockham's scheermes: het meest waarschijnlijk bij een actieve chlamydia infectie waarbij 1 positief test en de ander negatief, is dat degene die positief test het heeft opgelopen van onbeschermd sexueel contact met iemand die ook positief is.
Toen ik nog in een openbare apo werkten hadden we dat wel 1 keer per jaar hoor. Een partner met een soa, de andere partij stond dan te huilen aan de balie hoe dat kon. Ik heb iig bij geen enkele zw een test geweigerd, je kunt wel weten hoe jezelf in elkaar zit, maar nooit wat je partner doet. Ik ben oud hè, ik heb meer van de wereld gezien dan toen ik 21 was
Weet je wat ik nou het interessantste vind? Hoe reageerde haar man op het feit dat hij negatief testte? Ik bedoel, als hij niet is vreemd gegaan dan zei wel aangezien zei positief testte. Als hij heel laconiek reageerde dan zou ik als vrouw zijnde genoeg weten.