Het leed dat OXXIO heet!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Alfie1986, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alfie1986

Alfie1986 Niet meer actief

Mn eigen in januari compleet om laten praten om tegen lage scherpe prijzen bij Oxxio te komen. ( HEEEEL DOM!! ). Na een maandje daarbij gezeten te hebben en steeds meer negatieve verhalen te horen en te lezen besloten om het stop te zetten en terug te gaan naar Essent. Nu kreeg ik zaterdag de afrekening van Oxxio op de mat.. Ben op 2-2-2013 lid geworden tot 13-3-2013 en dit is wat ik bij moet betalen voor een maand..

Gas 377,58 euro!! ( waarvan al 158,72 euro leveringskosten!! )
    Stroom 222,75 euro!! ( waarvan 169,15 euro leveringskosten!! )

Dit vind ik echt absurd!! Te gek voor woorden echt.. En ben het er absoluut niet mee eens!! ( voorschotbedragen snap ik uiteraard, maar de rest!? ). De afrekeningen zijn slordig, onduidelijk etc. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, voor een maandje lid te zijn geweest dit bijbetalen!!

Ik zit erover te denken om het juridisch loket te bellen ( maar weet niet of dit hiervoor kan ). Heb ook meerdere van hetzelfde soort verhalen als de mijne gelezen..

Wat zijn mijn mogelijkheden om dit absurte bedrag aan te kaarten?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

tsja, en mensen maar denken dat die iPad gratis is ;)

maar serieus, echt ontzettend klote!

3. Alfie1986

heb geen Ipad gepakt, wou alleen de lage prijzen!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heb je in een maand zoveel verbruikt dan?

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

IK moest ook meteen aan de IPAD denken :) Maar dat zijn 3-jarige contracten. Oxxio is zo ongeveer gelijk aan de maffia. Agressieve verkopers, maken zelfs handtekeningen na. (Is mijn broertje overkomen, zei nee en die gast heeft zelf een handtekening onder het contract gezet..) Zo'n gedoe met die gasten. Al gaven ze een auto bij het contract dan zou ik nog gillend wegrennen.

Lullig, ik zou iig. de zaak aankaarten bij je rechtsbijstand, informeer of je 'een zaak' hebt. Maar Oxxio kennende zal ergens in de kleine letters genoteerd staan dat je een boete moet betalen voor het voortijdig vertrekken.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt geen rechtsbijstand? Ik zou dot wel aankaarten, dit is wel heel erg veel. Klachtenbrief sturen en evt het persoon die dit heeft afgesloten bellen..

Lijkt me wat hoog, zeg maar, zwak uitgedrukt..

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja heb het ook meegemaakt, ben in oktober 2011 klant geworden (zonder aanbieding) omdat de prijzen ooo zo laag zouden zijn, in juni 2012 ben ik gaan samenwonen en verhuizen dus alles stop gezet.

Kreeg ik de afrekening, moest dus 300 euro en 100 euro boete betalen!

Ik heb er geen jaar gebruik van gemaakt, was bijna nooit thuis maar veel bij mijn vriend en heb dus nauwelijks iets verbruikt maar wel een torenhoge rekening!

Is echt schandalig, heb nog nooit zoiets meegemaakt, laatst belden ze me of ik weer klant wilde worden, heb toen eens precies gezegd hoe ik over hun dacht en de hoorn neergegooid.

Is zeker te zot voor woorden :x

8. Alfie1986

Nee, valt heel erg mee zelfs.

9. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik zit nu een paar maanden bij Oxxio en ben gewoon echt goedkoper uit....

Zou er ook niks van snappen van die rekeningen

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wowww die gas rekening is helemaal belachelijk!!!!!

11. Alfie1986

De boete is het probleem niet, die vergoed Essent weer. Waar ik zo van baal is dat ze zoo mooi praten en je nie altijd zwart wil kijken en je ook aan je eigen portomonnee wil denken.. en dan dit! Baal er echt ontzettend van. Ik ga zo mn rechtsbijstand bellen en uitleggen..

12. Alfie1986

Ofnie!! En het mooie is dat ze me hem heel goedkoop op contract aanboden ( online contract want bij Oxxio krijg je niks in handen! ). Ik probeer hem terug te halen en wat denk je, alles weg!! Niks meer via oxxio zelf terug te halen.. alleen de eindafrekening staat ernog....... grrrr

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij waren een maand bij oxxio en klantenservice was zo slecht dat ik meteen ben opgestapt. Je krijgt dan een boete maar die wordt in 99% van de gevallen vergoed door nieuwe leverancier.
    Ik zou dus gewoon weer terug gaan naar Essent. Is in mijn ogen nog de beste wat betreft klantenservice en eerlijkheid in de prijs. Je kunt wel een lage gas en stroom tarief hebben maar de service kosten wordt niet naar gekeken. De combinatie van bijde is juist zo belangrijk.

Ik wissel elk jaar van leverancier. Om de boete vergoed te krijgen is een jaar vaak de verplichting die ze stellen.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik herken het helemaal niet. Wij zitten al 5 jaar erg tevreden bij Oxxio. Wij kwamen van Essent af (dat vind ik nou eens echt dieven), en tot vorig jaar hebben wij alleen maar teruggekregen bij de jaarafrekening. Voor het eerst vorig jaar moesten we 14 euro bij betalen voor gas.

en wij wonen in een jaren 30 huis, met gedeeltelijk enkel glas.

15. Alfie1986

Hey meid, de boetes zijn op beide 25 euro.. en ik zit alweer bij Essent en weet dat ik deze vergoed krijg, maar vooralsnog vind ik het erg veel voor een maandje lid geweest te zijn. Dit staat buiten de voorschotbedragen om..

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Is het niet gewoon zo hoog omdat juist in een wintermaand veel aan energie wordt verbruikt? Heb je van de vorige maatschappij dan niet juist teruggekregen?

17. Alfie1986

Ik ben het helemaal aan t uipluizen, maar wat me het meest stoort is dat ze o zo mooie lage tarieven ineens plaatsgemaakt hebben voor hogere dan afgesproken..

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb ook ooit bij oxxio gezeten, maar daar waren we uiteindelijk duurder uit omdat ze er niet bij vertelden dat er nog transportkosten ofzo bovenop kwamen. Voor mij nooit meer een overstap.

19. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn tante heeft ook zoveel gezeik met ze gehad n spookrekeningen... Duurde echt een tijd voordat ze eindelijk van ze af was !!! En ze heeft nog een boel tegoed van ze maar daar wacht ze al een jaar op ... Oxxio? Never !!!

20. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Hier ook oxxio gehad..
    NOOIT meer

Deel Deze Pagina