Ik mag van het uwv dus niet in mijn brief zetten dat ik zwanger ben want volgens hen verkleint dat mijn kans op werk!!!! Ik mag het pas melden als ik op gesprek mag komen oid ( als je uberhaubt al uitgenodigd word. )
Goh, en het UWV denkt echt dat als ze je op gesprek laten komen en zien dat je zwanger bent, ze je wel aan gaan nemen voor een maand? Dan vraag je je toch af waarom die gasten bij het UWV werken, die zouden toch als geen ander moeten weten hoe zinloos dat is? Maar joh, dan zet je dat niet in je brief, en ALS je dan uitgenodigd wordt, (die kans is momenteel al erg klein), ga je gewoon en is snel genoeg duidelijk dat jij het niet wordt op dit moment.... (Maar voor jezelf: wie weet houden ze je wel in portefeuille voor na je verlof... ).
Ja zo denk ik nu ook hoor. Had het eerst in mn brief staan. En toen ik alleen maar afwijzingen kreeg wilde ze mn brief en CV zien toen zei ze ja dat moet je er ook niet in zetten he want dan word je inderdaad nergens aan genomen. Nee als ze me met dikke buik binnen zien komen ook niet!!
Ik heb door moeten solliciteren tot 4 weken voor me uitgerekende datum.... 1x in de week een solli is niks. En je kan gewoon op t laatste moment je verlof nemen... ideaal voor erna
Oh nee ik ga 6 weken van te voren. Je hebt sowieso recht op 10 weken ná je bevalling dus of je dan 6 of 4 weken van te voren gaat maakt ook niet uit dan
Haha hoe nutteloos.. Kom je binnen gewaggeld en wordt je er misschien nog op aangekeken omdat je het niet vermeld hebt in je brief.. Wat een onzin zeg.. UWV is echt krom, weet er helaas alles van Moest op gesprek komen (na 3 maanden ww ofzo) ter kennismaking en kijken of ze me konden ondersteunen.. Die man zei, ja het is bijna onmogelijk om aan een baan te komen momenteel (als je parttime wil werken en papieren richting kinderopvang hebt wel iig.. )
Hier doen ze niet eens meer aan kennismaking ivm bezuinigingen. Alles via de telefoon of werkmap. Toen ik 2 jaar terug in de WW kwam ( ook tijdens mn zwangerschap toevallig haha ) Moest ik naar een of andere cursus. Het enige wat ze vertelde was wat de WW inhield en wat je rechten en plichten zijn. Ik moest toen ook 16 sollicitaties per 4 weken doen ipv 4.
Ja ach tis een beetje krom allemaal.. Maar tis al wat anderen ook zeiden, als ze merken dat je maar een korte tijd beschikbaar bent nemen ze je waarschijnlijk niet eens aan dus hoef je zelf niks af te wijzen.. Beetje vervelend alleen dat je er mee bezig moet zijn terwijl je weet dat het nutteloos is
Ik denk dat je er niet veel mee opschiet.. Je hebt een sollicitatieplicht, maar als dit geen baan is waar jij aan voldoet, houdt het toch op ?! Succes meid!
Hoezo krom? dat de kans klein is als ze je met dikke buik zien verscheinen is waar, maar je bent dan al wel een stuk verder dan je schriftelijke sollicitatie. Je zou maar een dijk van een sollicitatiegesprek hebben of dat ze zo onder de indruk zijn van je kwaliteiten, je weet het niet. De kans mag dan wel klein zijn maar die is er wél.
Het maakt allemaal geen fluit uit, als je maar solliciteert. Aannemen, met alle respect, doen ze je toch niet. Ik zou het echter niet vermelden in je brief, mag je wel op gesprek komen, kun je in ieder geval een goede indruk achterlaten voor evt. na je verlof.
Als je 4 weken van te voren gaat heb je recht op 12 weken erna. Verder heb ik ook van week 26 tot 36 gesolliciteerd voor 8 uurtjes per week heb keurig aan mijn verplichtingen voldaan, maar geen bedrijf dat mij wilde uitnodigen..