welk merk wasmachine heb je?

Discussion in 'De lounge' started by julyray, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julyray

julyray Actief lid

Feb 4, 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Heb vandaag een nieuwe wasmachine gekocht. Mijn vorige wasmachine deed bijvoorbeeld 1 uur en 17 minuten over een 40 graden was. Deze doet er 3 uur over, maar je kan het ook verkorten en dan doet ie er 2 uur over. Deze is een A+++ maar ik vraag mezelf af omdat deze langer draait ik qua stroom eigenlijk wel goedkoper uit ben. Mijn oude wasmachine was een bosch aqua nog wat en gewoon een A. Wat voor merk heb jij en hoe zuinig is de wasmachine, en merk je dat verschil ook? Oja ik heb nu een miele wasmachine. Gaat 7 kg in. Was voornamelijk in het weekend. Dan heb ik wel 6 a 7 wassen te draaien. Was voor ieder gezinslid apart, en dan nog de handdoekenwas en beddengoedwas. Ben benieuwd of ik een goede koop heb gedaan..........

2. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Zanussi.

Heb hem nu 5 jaar en nog nooit een probleem mee gehad. En hij staat echt heeeeeel vaak aan.

Kreeg op mijn energierekening 500 euro terug dus kosten zullen meevallen.. Weet niet, ook A klasse..

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    hier een AEG, doet ook best lang over de was, maar doe altijd de verkorte was, duurt het iets korter. verder houdt ie rekening met hoeveel was er in zit, past de tijd er op aan. erg tevreden mee, maar een miele is toch ook prima?
    ik kan niet zo goed zeggen of het uitmaakt in de kosten aangezien mijn lief nu bij mij in woont en dus vaker was.....

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook een Miele, vorig jaar zomer gekocht. De 40 gr was doet ie 1 uur en 45 min over maar ik kan m ook verkorten naar 1 uur en 11 min.(die gebruik ik meestal). Ik ben erg tevreden over Miele en zou niets anders willen.
    Wij hebben nu een Miele Softcare system V 5849, heel eenvoudig te bedienen.

5. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

Dec 7, 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een AEG. Eigenlijk het beste compromis tussen betrouwbaarheid in combinatie met kostprijs. Miele is in de regel wel betrouwbaarder, maar heeft een grotere afschrijving per jaar. Energieklasse is iets van A en een paar plusjes, maar weet niet hoeveel. Is een jaar of 4 oud, en enkel het slotmechanisme heeft het een keer begeven. Staat elke dag wel 1 of meerdere keren te draaien. Meest gebruikte wasprogramma doet hij bijna 2 uur over.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een Bosch Exclusiv van 5 jaar geleden. Toen was deze A+, de nieuwere modellen zijn A+++. Het voordeel van mijn wasmachine is dat een gewone 40 graden was er maar 1 uur en 20 minuten over doet. Lekker snel klaar dus. Hij heeft ook een kort programma, dat doet er maar 3 kwartier over, maar dan word de was minder schoon. Dat is meer voor als ik geen vieze kinderkleding heb.. ;)

Hij was vorige week kapot, gelukkig alleen de koolborsteltjes, dus het was zo gemaakt. Maar als ik een nieuwe machine koop, moet hij toch minstens net zo'n korte programma's hebben als deze, ik wil niet dat hij 2 à 3 uur over een was doet, dat duurt me echt veel te lang. De droger (ook een bosch, uit dezelfde serie) en de wasmachine doen er op het normale programma even lang over, dus dat loopt achter elkaar door, erg fijn!

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Asko. Zelfde kwaliteit en prijscategorie als miele, maar zonder koolstofborstels en is een stuk stiller en betere garantievoorwaarde.
    Bij expert gekocht.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Beko

40 graden 2 uur en 22 minuten en verkort 1 uur en 19 minuten. Ik zet altijd verkorte programma aan..

9. julyray

julyray Actief lid

Feb 4, 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    bedankt voor de reactie's! Heb nu een donkere was aanstaan (apart programma voor donkerewas/jeans) en nu doet hij er met de voorwas 1 uur en 30 minuten over. Volgende draai wordt de 60 gr. Denk dat het ook een kwestie wordt van kijken op welk programma de was het schoonste wordt/is.

Heb ook een miele droger, en deze droogt veel vlugger dan mijn vorige droger, een aeg. Dat scheelt dus wel in stroom. En ik doe er meestal een droge grote handdoek bij, droogt de was nog sneller!

Hoop met deze wasmachine wel wat langer te doen dan de vorige, ik had de bosch net aan 7 jaar, en de lagers waren dus kapot, en stonk aan de binnenkant naar de schimmel. Er zat waarschijnlijk iets tussen de trommel en de machine wat is gaan stinken.

10. julyray

julyray Actief lid

Feb 4, 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er een verkort programma op sommige wasmachine's zit, wordt de was dan net zo schoon als dat je de machine een uur langer laat draaien? anders snap ik er het nut niet zo van.....

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een nordland met een weegschaal hij pakt water na de hoeveelheid van de was. dus water besparend.

12. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Onze Miele wasmachine doet het nu al bijna 15 jaar en het enige dat we er tot nu toe aan gehad hebben. Is een kapotte waterpomp en die heeft mijn man zelf vervangen.
    We hebben ook een Miele droger en die draait al 13 jaar zonder problemen.
    Mochten ze kapot gaan, gaan we weer voor een Miele.

13. julyray

julyray Actief lid

Feb 4, 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Dat doet deze miele ook. mijn vorige niet. Dus wss bespaar ik nu wel op het water, maar over het stroomverbruik ben ik nog niet zo uit! Zal ook wel, omdat het een A+++ is, en als ik de machine verkort laat draaien......

14. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben een AEG Electrolux. Prima machientje en nooit problemen mee.

15. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hier een zanussi wasmachine en droger de wasmachine hebben we al 5 jaar nooit geen problemen gehad.

(alleen door manlief die had de vaatwasser en wasmachine met een t splitsing in een afvoer gedaan randen afgekit gat waar het water van het wasmachine uitkwam ook dicht gekit haha)

droger werkt ook prima dus ik ga ervan uit dat zanussi gewoon een prima merk is.

hoelang hij het erover doet geen idee kort genoeg kan hem om mini was zetten en gewoone dus.

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Even nieuwsgierig... Waarom was je voor ieder gezinslid apart?

17. puna

puna Bekend lid

Feb 23, 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    We hebben een bosch van 8 jaar oud. gebruik altijd de 30 graden was. 3 programma's: 1 van 40 min, 2e van 49 min en 3de 1 uur en 20 min. Kun je daar wat mee ook?

18. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Wij hebben de Whirlpool Denver 1600. Kwam goed uit de test van de consumentengids.

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij hebben een Whirlpool op dit moment, zo eentje van 280 euro en gaat al 9 jaar mee. Al word de witte was nu wel wat grauwer dus zijn op zoek naar een andere. Word waarschijnlijk een Samsung Eco Bubble.

Bij onze huidige wasmachine gebruiken wij een verkort programma van ongeveer een half uur en de was komt er echt superschoon uit.

20. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Vind twee uur lang voor een 40 graden wasje. Heb hier (Siemens) de keuze uit 47 min of 70 min voor een 40 graden was. Er is wel een knop voor intensief wassen, als je die aanzet wordt het programma verlengd.

Share This Page