Wie weet dit ? Vage gezondheidsklachten, donkere kringen onder ogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaPeetje, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Al 14 dagen loopt mijn kleinste mannetje een beetje te kwakkelen. Hij heeft bloeddoorlopen oogjes maar geen prut eruit. Donkere kringen / wallen onder zijn ogen. Hij poept 75% van de tijd heel dun en zijn temp is elke keer te hoog als ik het meet. Niet schokkend maar 37,8 / 37,9. Afgelopen vrijdag ben ik bij de huisarts geweest en ze denkt of aan ontstoken oogjes door een virus of allergie voor iets. Maar ik vind de ogen toch niet echt ontstoken omdat er geen prut uit komt en die allergie krijg je toch geen koorts van?

Het duurt nu al een tijdje en normaal gesproken ben ik ook van het afwachten maar ik zie geen verbetering.. Wat kan dit zijn? Misschien dat iemand ervaring heeft? Ik heb hieronder een foto toegevoegd van ons melkjochie :):) Zoals je ziet, hij is nog wel vrolijk maar heeft wel een wat korter lontje zo nu en dan..

2. misa

misa Niet meer actief

Ooh ja.. Hij ziet er 'niet fris' uit met die wallen.. Wat vervelend zeg. Ik denk dat je door een allergie ziek kan worden/voelen en koorts kan krijgen, maar zeker weten doe ik het niet.
    Als je er geen goed gevoel bij krijgt dan zou ik zeker weer naar de ha gaan.

Geen verkoudheid en/of aankomende tanden?

3. MamaPeetje

Nee geen verkoudheid of iets in die richting... Denk dat ik toch maar (weer) de HA ga bellen. Tnx voor je reactie!

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Sprongetje? Leeftijd?
    Hier heeft ons meisje ook een wat korter lontje, slaapt ineens weer veel en is vorige week bijna een week aan de diarree geweest. Maar verder wel heel vrolijk en al.
    En als je de oei ik groei boek/app kijkt zie je dat er tussen 41,5 en 46,5 week weer een redelijke lange sprong is.
    Misschien heeft hij dus wel wallen van vermoeidheid?

Maar ik herken het dus wel een beetje, op de wallen na....

5. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier worden toruwens wel de oogjes rood en ook om de ogen als ze echt moe is.
    Ze gaat nu ook sochtend weer anderhalf a 2 uur naar bed en vaak smiddags nog een paar uurtjes, en dat deed ze eerder nooit zoveel slapen.

6. MamaPeetje

Ja als hij die verhoging niet had dan zou het wel verklaarbaar zijn want hij is wel echt een spookje tot een uur of 21:00. AL slaapt hij tussendoor wel 3 uurtjes gemiddeld. Ik kijk het nog een paar dagen aan iig. Zijn temp. was vanmorgen vroeg namelijk alweer 37.7 :( Misschien toch een virus ofzo ik snap er niets van.

Bedankt voor je reactie!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken aan een virusje of aan een allergie. Verhoging kan bij beiden horen.
    Als dit langer dan 2 weken aanhoudt, is een ontlastingkweek misschien wel even handig, om bijvoorbeeld een parasiet of iets dergelijks uit te sluiten, want daar kunnen ze -is de ervaring hier- ook goed beroerd van zijn :(
    Thirza had er heftige buikkrampen van en viel af en had ook van die donkere kringen in zo'n bleek gezichtje.

Deel Deze Pagina