Van die klant vindt ik een fout van hun. Maar, bij onze organisatie verwachten ze ook dat als er iemand uit is gevallen (je dus ruimte hebt voor werk), je hun even belt. Wie weet hadden ze nog een ander adresje voor je gehad. Je laat je dan meteen van je goede kant zien dat je "werkwillig" bent. Weet dus niet hoe dat bij jullie is. Als het hun fout is zou ik geen vakantieuren schrijven.
Ik denk wel dat het hun fout is.. Maar ik werk ook bij de thuiszorg.. wel in de verzorging maar wij zijn wel zelf verantwoordelijk dat we genoeg uren maken dus als ik een keer een korte ronde heb en ik kom niet aan mijn 104 uur in de maand dan moet ik zelf vragen om een extra ronde.. Dus ik denk dat ze bedoelen dat je nu die uren wel een keer in moet halen op een andere dag ofzo want anders heb je niet genoeg uren gemaakt
Mijn rooster ziet er normaal zo uit: Maandag: Ochtend 3 uur middag 3 uur totaal 6 Dinsdag vrij Woensdag ochtend 2 uur en middag 2,5 uur totaal 4,5 uur. Donderdag vaak ochtend 3 uur en middag 2 uur totaal 5 ( maar dit kan ook nog afwisselen ) Vrijdag ochtend 2,5 uur en middag ook 2,5 uur. totaal 5 uur. Ik werk dus vaak maar 21 uur in de week omdat hun me zo inroosteren.
krijg je wel 24 uur betaald dan? Of vullen ze het aan met je vakantie uren? Ik zou het maar is goed nakijken/vragen
moet je perse vakantie dag opnemen , kun je niet vragen om onbetaald verlof? je bent nu toch thuis...
Dat weet ik niet moet mijn eerste salaris nog krijgen. Maar er staat verder niks over in mijn contract over vakantie uren aanvullen etc.
Nee maar er staat in je contract dat je 24 uur per week werkt en als je die dan niet werkt dan kom je wel in de min-uren te staan. ze gaan je geen 3 uur kado geven elke week.. Dan zou ik vragen of je niet meer kan werken omdat je zo niet aan je uren komt.
Ik heb laatst begrepen van iemand (die werkt op een personeelsafdeling) dat je baas moet zorgen dat jij die 24 uur werkt. Minder mag, op jouw voorwaarden en dan kost het je vakantie uren. Het zou ook wel van de gekke zijn dat het jouw vakantie uren kost, terwijl zij geen werk voor je hebben. Daar zijn vakantie uren niet voor.
Ja dat heb ik al gevraagd maar dat kan dus niet. Omdat ze geen klanten hebben voor 3 uur op dit moment. Heb er geloof ik 2 waar ik 3 uur werk en soms als inval ook. Maar de rest is maar 2 of 2,5 uur.
thuiszorg is lastig om te plannen met de uren. ligt helemaal aan de vraag en aanbod. en dat je werkgever je 24 uur MOET aanbieden is miss wel zo maar dat werkt in de thuiszorg niet. Ik denk dat je nu in de min komt te staan , maar wie weet heb je komende maand weer meer clienten en maak je meer uren. Dan compenseert zich dat wel weer.
De planner hoort er voor te zorgen dat deze altijd een kopie van het originele rooster heeft, zodat als er wijzigingen zijn geweest en er gaat iets mis, deze terug kan kijken waar dit aan ligt. Kennelijk niet gebeurt. Jij hebt wel je rooster. Deze zou ik scannen (en als je geen scanner hebt, fotootje maken) en direct mailen, naar de planner, jouw leidinggevende en de leidinggevende van de planner. Planner heeft foutje gemaakt zo te lezen, kan gebeuren, maar zou jij niet op aangesproken mogen worden.
Compensatie moet je idd eerst verdienen, bij ons door op zaterdag bijvoorbeeld te werken, dus geen overuren. Die zouden daar wel voor gebruikt mogen worden volgens mij. Maar vakantie uren zijn echt voor de werknemer, wanneer zij ze nodig heeft. Straks gaan ze op aan deze grapjes en dan heb je eens een dag vrij nodig voor wat dan ook en kan het niet!
Maar dat kan dus niet. Ik heb op alle dagen behalve de donderdag vaste klanten. Ik werk tot 4 en vaak dus van 9 tot 11 en dan van 13 tot 16. En wij hebben geen 1 uur clienten. Allemaal vanaf 2 tot 4 uur op een dag. De 13 tot 16 is eigenlijk standaard behalve de woensdag en vrijdag dan is het van 13:30 tot 16.
Oke, ja thuiszorg zal wel anders zijn, kans is idd groot dat je een andere week meer werkt. Maar dan gaat het toch van een ander potje af, niet van de vakantie uren, maar van je + en - gewerkte uren?
klopt , bij ons gaan eerst de compensatie uren eraf en daarna kom je in de min te staan.... Ik zou er ook absoluut niet mee accoord gaan dat dit van mn vakantie uren zou worden afgehaald!!! Vraag me ook af of dat zomaar mag? TS ik zou naar p&o bellen hoor! En loop je routes in de thuiszorg of werk je in de huishouding?