Alles duurder, waarop bezuinigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door september08, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nu alles dit jaar weer duurder wordt, oa de kinderopvang...
    Waar gaan jullie op bezuinigen?

Wij doen de schoonmaakhulp de deur uit.. scheelt toch weer 80euro in de maand...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    stoppen met roken, in eerste instantie voor onze gezondheid maar scheelt financieel ook behoorlijk wat!

3. Only me

Only me Niet meer actief

Electriciteit! Die servers van mijn vriend moeten echt een keer de deur uit of de kosten moeten gedeeld worden met degene die het gebruiken! Afgelopen jaar 1300 bijbetaald, nu weer een rekening van 800 bijbetalen... GRRRRRRRRRRRRRRRRRR
    Die krengen vreten stroom.

Ik let bewust op lampen en dergelijke, maar vriendlief totaal niet. Gebeurt regelmatig dat ik na een dag werken thuis kom en de lampen boven nog branden. Oooh, wat kan ik dan boos worden.

Alsof het allemaal voor niets is..

4. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Boodschappen: producten die in de aanbieding zijn kopen en proberen maar 1 keer in de week boodschappen te doen.
    Verder weet ik het eigenlijk niet! Dus als iemand nog tips heeft, ik hoor ze graag ;)

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben hier tijdschriften opgezegd, de hondenclub, goede doelen. Met internet, tv en telefonie gaan we naar goedkoper, hebben laatste tijd ook storingen, dus komt dubbel goed uit.
    Uitvaartverzekering ben ik veranderd kan 7 euro goedkoper in de maand.
    Ziekenverzekering ga ik naar een ander kan 30 euro goedkoper.
    Boodschappen is tegenwoordig bij aldi en lidle. gingen altijd naar de AH voor sommige merk dingen. Zo komen we al heel ver.

oja Boodschappen doe ik veel lopend, met de kleine. gezonde lucht, makkelijker & goedkoper. Echt de zware dingen doen we wel met de auto.
    We kopen ook alleen de dingen die op het lijstje staan. Soms pin ik een bedrag en dat mag ik gebruiken. Je word creatief:D

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    We gaan nog een jaartje langer met ons Corsaatje doen... gelukkig is hij wel 5-deurs. Wordt een beetje proppen met twee kindjes en onze lange benen, maar omdat ik altijd draagdoeken gebruik hoeven we ook geen kinderwagen kwijt oid. De auto is volgende maand afbetaald (we hadden er een kleine lening voor met een lage rente gelukkig), dus dat scheelt weer per maand.

Op mijn werk ben ik er achter gekomen dat mensen in gelijke posities twee tredes hoger in dezelfde schaal zijn begonnen, dus ik krijg dat verschil nog terug over bijna een heel jaar :$ :D, plus ik ben net gepromoveerd (als in proefschrift geschreven etc), en ga per halverwege deze maand naar de volgende schaal, wat ook weer aardig wat scheelt (zeker omdat ik de afgelopen tijd veel te weinig heb gekregen haha!).

Verder leven we sinds we in een relatief dure woning wonen al een tijd zo zuinig mogelijk om toch flink te kunnen sparen. Heelveel meer bezuinigen kunnen we denk ik niet.

Tja, Nederland heeft zelf gekozen voor de VVD aan de leiding terwijl we in een crisis zitten, dat de middenmoot en de minima de hardste klappen krijgen was denk ik wel te verwachten :x Maar ik ben er wel kwaad over (dan eigenlijk vooral voor anderen, wij kunnen dit nog wel hebben ookal vinden we het natuurlijk niet leuk).

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gaan we weer.;)

haha een grote vriezer aan schaffen.

Vlees in de aanbieding. Groente het zelfde schoonmaken en in vriezen haha In elk geval per maand inslaan. De reclames. Wc papier koop ikhier altijd in mega pak doe ik dan een maand of 2 mee groot in slaan is mijn advies. Voor twee weken brood invriezen en ook van uit de reclame.
    Hier gaat mijn mobiel dit jaar op de schop in elk geval neem alleen nog sim only weer een besparing. Verder?? Naar de markt gaan einde van de middag( doe ik ook nooit hoor ) maar ga dat wel invoeren fruit groeten halen tegen de bodem prijzen hahah je moet toch iets.

8. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Tips:

Minder met de auto reizen en meer te voet of te fiets doen ( indien mogelijk )
    Boodschappen halen die in de aanbieding zijn
    Geen vakanties
    Niet roken
    ipv elke dag lekkernij nu maar 1x per week
    Niet elke keer je bad laten vullen ( als je die hebt ) maar gewoon een snelle douche nemen
    ipv elke keer de verwarming hoog zetten een keer een avondje in de week niet aan doen en dan gewoon een lekkere dikke trui aan doen, dikke sokken en een kopje thee drinken..

Dit zijn dingen die ik deed toen wij het erg slecht hadden.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

ps heb geen vvd gestemt:) wat wel mag ik hier niet zeggen aangezien we geen politiek mogen bespreken hier haha. Maar geen G. W in elk geval.;)

10. tulip

tulip Niet meer actief

ikke niet hoor, alleen de lomperikken.;)

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Meer bezuinigen dan we nu doen kunnen we niet meer. Hebben onze auto al geruild voor een goedkope barrel. Tijdschriften hebben we niet meer. Roken zijn we al mee gestopt, boodschappen doen we 1x per week en verder komen we eigenlijk niet meer in een winkel.
    Hier wordt het allee maar duurder allemaal.

12. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik denk dat ik maar eens ga werken ;)

13. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Geen idee! Boodschappen denk ik. Hoewel ik heel eerlijk moet zeggen dat het niet zo heel veel duurder wordt voor ons. iets van 11 euro voor de gezinspolis van de zorg en kinderopvang ongeveer 50 euro. Tuurlijk op jaarbasis is het veel. Gaan er mensen meer dan 60 euro op achteruit?

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :D

Ik stem groen en links ;), dus aan mij ligt het ook niet :p

Oeps ik schend geloof ik forumregels, politiek mag niet natuurlijk. Maar ja, het gegraai in onze portomonnees waar dit topic voor geopend is heeft natuurlijk wel een belangrijke reden ;)

Verdere bezuinigingstips: wees zuinig met eten. Vries restjes in en gooi ze niet weg. Het is zo ontzettend zonde om eten weg te gooien, niet alleen voor je eigen portomonnee maar ook denkend aan landen waarin gewoon honger heerst terwijl wij dom inkopen (je wilt niet weten wat er weggegooid wordt in een gemiddeld huishouden, OOK bij ons hoor). Ik kon vandaag weer beschimmelde citroenen wegdoen, echt zonde :(

En maak dingen zelf, geeft ook veel voldoening. Pannenkoeken kan je van eenvoudige bloem (33 cent per pond) bakken met een beetje bakpoeder. Voor appeltaart heb je geen pakje van Koopmans nodig.

Xenos heeft een hoop voedingsmiddelen en kruiden, vaak goedkoper dan elders. Wel goed op datum letten, ze zitten dichterbij de exp. date dan in supermarkten.

Tja, wij drinken en roken niet, maar dat scheelt natuurlijk ook echt bakken geld, voor de werkelijke uitgaven maar ook voor wat je extra aan je gezondheid kwijt bent.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ikke ook geen VVD.. Dus don't blame me! :D

( krijg je weer het eeuwige gemiep dat we ondankbaar zijn en dat er toch echt bezuinigt moet worden, we zijn te verwend blablabla .. Conclusie is en blijft: er zijn veel meer punten waar makkelijk op bezuinigt kan worden, maar waar meneer Rutte geen zin in heeft omdat Nederland een bepaalde status moet blijven houden ofcourse.. Ook al gaat dat ten koste van de mensen in eigen land. En zo kan ik nog wel even door gaan )

Maar on topic:
    Ja waar gaan we op bezuinigen???
    Boodschappen, maar dat probeer ik iedere maand al..
    Lampen/ verwarming etc.

We zitten er ook aan te dneken om alleen een basisverzekering te nemen.. Je kan jezelf wel + gaan verzekeren, maar voordat wij ooit boven het eigen risico uit gaan komen, en al helemaal vanaf volgend jaar, mag er wel heel wat gebeuren.

En geld pinnen, dat in de portomonnee doen en daar spulletjes van kopen. Niet in de winkels pinnen, want dan ben ik al snel het overzicht kwijt en geef ik weer veeeeeelste veel uit.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zo heee. Ik weet alles van hoeveel stroom servers gebruiken en snap eerlijk gezegd niet dat die dingen nog niet in een data centre staan. En je spreekt over meerdere?? Geen idee wat je vriend ermee doet, dat hij er meerdere nodig heeft. Maar wij zijn deze maand gestop, na 6 jaar een gaming community gerunt te hebben, idd omdat het ons elke keer geld koste en de rest een gratis speelplek hadden.

Meestal is 1 goede server meer als voldoende en die gaat je dan geen 1300 en 800 per jaar kosten hoor.

17. tulip

tulip Niet meer actief

dat vooraf pinnen werkt super hoor en ook voor de boodschappen. Je gaat dan echt leven naar wat je te besteden hebt. En ook al kunnen we het missen, ik vind het gewoon onzin om zoveel geld aan boodschappen te besteden. We eten elke dag heerlijke dingen en goed gevarieerd en heb een bedrag van 50 euro per week voor mijzelf gesteld en ik blijf er de afgelopen weken zelf een tientje onder. Dat tientje gaat in een doosje en daar kunnen we weer wat leuks voor doen.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ik heb wel op de vvd gestemd! hoe vervelend het ook is ( vind het net zo balen als iedere ander) maar we moeten wel uit de crisis. en ja helaas moet er dan flink bezuinigd worden. ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben maar dat ben ik nooit helemaal met geen 1 politieke partij. met soft gedoe van links komen we ook niet verder. maar goed dara gaat het topic verder niet over.

bezuinigen idd per week de boodschappen doen, reclames in de gaten houden, meer de fiets pakken, wat meer uitjes met kinderen schrappen en het thuis of in de tuin gezellig maken. wat minder duur freten misschien met kerst ( want dan hoor je er niemand over en worden de gekste bedragen uitgegeven)

19. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik ben vanaf volgend jaar (na mijn verlof) mijn baan kwijt. Ik krijg mijn ontslag:( maar.... zo bespaar ik wel even op de opvang:D.
    Na mijn verlof, zelf verlof opnemen, ontslag vergoeding (2mnd) kan ik als ik nog geen ander werk heb de ww in voor max 5 mnd (heb 5 jaar gewerkt) en alles bij elkaar opgeteld heb ik t/m dec een inkomen en dus een jaar om een ander baan te vinden.
    Verder weet ik niet precies waar we op gaan bezuinigen. Weet je.... je leeft idd naar wat je hebt. Ieder jaar komt het toch uiteindelijk wel weer goed dus nu vast ook wel;)

20. tulip

tulip Niet meer actief

dat vind ik idd ook wel gek. Dan geven mensen 5 keer zoveel uit dan dat ze normaal doen. Je kunt ook goedkoper iets lekkers maken.
    Net als cadeau's met sinterklaas, degenen die ik het hardst hoor klagen geven hele spelcomputers, nou met een ander cadeau zijn ze ook wel blij hoor.

Deel Deze Pagina