Dames, ik zit met een probleem... Ik ben aan het leren en krijg een kleine stagevergoeding van 90,- per maand van mijn stageadres. Ik heb een WW uitkering en een aanvullende WWB uitkering als inkomen, de alleenstaande ouder uitkering. Nu houden beide instanties de 90,- per maand in, dus 180,-. Gemeente houdt 90 in en ook het UWV. UWV zegt dat zij dit moeten inhouden maar de gemeente zegt dit ook en nu doen ze het beiden maar dus... ik krijg 90 euro en betaal 180,- dus... Beetje krom Ik snap er niks meer van. Kan ik de stagevergoeding weigeren? en Wie moet het verrekenen? Mogen zij dit beide inhouden en mij dus 90 euro per maand korten? daar komt op het neer dus. Ik snap dat 1 van de 2 het hebben moet en mag inhouden maar beide mag toch niet? Ik bel maandag met UWV en Gemeente... krijg altijd op zaterdag dit soort brieven he, kan je ze niet bellen. Maar ik snap er echt niks meer van.
Volgens mij telt stage vergoeding niet als inkomen...Tenminste, de belastingdienst telt dit niet als inkomen... het is een 'vergoeding' voor je reiskosten en je moeite maar telt niet als loon... Ik zou dus beide instanties eens vragen waarom ze denken dat die 90 euro als loon of inkomen mag worden beschouwd... Het is toch een belachelijk land hier he... succes ermee!
het is idd een belachelijk land dit, dit dacht ik dus ook al! Ik doe keihard mijn best om volgend jaar klaar te zijn met mijn opleiding en zodat ik financieel afhankelijk ben en heb de zege van beide partijen maar nu wel ff beiden deze stagevergoeding inhouden zodat het mij elke maand 90 euro kost ipv dat ik het krijg... Volgens mij moet het UWV het inhouden en moet de gemeente er af blijven, ik zal maandag bellen maar ik dacht misch. weet iemand de wet en regelgeving? op google is weinig te vinden.
ik dacht ook dat stagevergoeding niet mocht worden ingehouden het is idd een onkostenvergoeding... maar helaas ze houden het wel in.
Als het wel als inkomen wordt gezien, wat volgens mij niet zo is dan mag maar 1 instantie het bedrag inhouden en niet beiden.
dat het als inkomen wordt gezien kan ik mee leven maar idd dat het niet door 2 instanties kan worden ingehouden... dat mag toch niet?
Ik zeg dat uwv het in mag houden, want het is in principe loon, en loon wortd verrekend met je ww. Gemeente mag het bedrag aanpassen als jij bijvoorbeeld meer gaat verdienen moeten zij midner uitbetalen maar dit lijkt me raar. Maandag maar even bellen,
jeetje dus je wordt ook nog eens benadeeld omdat je zo hard werkt om uit de uitkering te komen!! ^zijn ze helemaal koekoek daar bij de gemeente? ik zou gelijk bellen als ik jou was en voet bij stuk houden want dit kan niet
Een stagevergoeding mag je weigeren. Dus als geen van beide wil schikken dan kan je de vergoeding weigeren en is het probleem ook opgelost.
toch wel idioot he.. je doet hard je best om te zorgen dat je straks een diploma en een betaalde baan hebt, dus uit de ww... en dan kost je dit geld? en dan vinden ze het gek dat er zoveel werklozen zijn
Nou ja dat dacht ik dus ook al... Ik zei gisteren al: ik stop met leren! Niet dat ik het doe hoor vind het werk veel te mooi wat ik nu doe maar je zou gaan stoppen. Stagevergoeding mag ik idd weingeren, dus zet het ook stop komende week dan heeft het UWV niks en de gemeente niks en kan alles verder lopen zoals het liep. Ga mezelf niet benadelen om 1 luttelige stagevergoeding... Ik vind het zo ontzettend krom. Ik bel morgen naar de gemeente en UWV, eerst maar even gemeente want zij zijn de boosdoeners Stagevergoeding ga ik weigeren dus ook maar even met mijn stage bellen morgen om het stop te laten zetten.