wie weet dit: WW en alleenstaande ouderkorting etc.

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by kleinvisje, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo allemaal

Even een vraag. Momenteel werk ik gewoon 32 uur en dit alles gaat op zich prima.
    Echter vanwege bezuinigingen ben ik niet zeker van mijn baan vanaf juli 2011. ik hoop te kunnen blijven maar soms ben ik nogal angstig wat als ik dalijk toch weg moet. Hoe zit het dan met de financien.
    Om nu alvast een beeld te hebben van wat dit zou kunnen betekenen word ik wat rustiger. Daarom de volgende vraag:

zijn er hier meiden die weten of ervaren hebben hoe het bij een WW uitkering gaat met:
    - alleenstaande ouderkorting? krijg je die dan nog en hoeveel ongeveer (een WW zou bij mij uitkomen als ik uitga van 70% van loon op zo'n 1100 euro)
    - kinderopvangtoeslag: heb je daar dan nog recht op. Als ik dit zou moeten stoppen terwijl ik aan t solliciteren ben, dan kan ik daarna evt niet werken omdat ik dan geen opvangplek zou hebben voor mijn zoontje? Dus krijg je dan nog kinderopvangtoeslag?
    Volgens de site van de belastingdienst is dit mogelijk alleen krijg ik dan minder.

Hoop dat het allemaal niet nodig is, maar weet liever wat ik kan verwachten dan dat ik niets weet
    en natuurlijk heb ik gewoon gesprekken op mijn werk hoor en blijf ik solliciteren voor het geval dat. Alleen dat is niet al te makkelijk aangezien ik in de WSNP zit en nu dus geen werk mag aannemen wat minder verdient dan dit op voorhand zolang ik niet weet of ik weg moet of niet.

Alvast bedankt

2. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    volgens mij krijg je alleenstaande ouder korting als je een gedeelte van dat jaar gewerkt hebt, anders niet?? geen idee hoor, zou gewoon de belastingdienst even bellen!

En je krijgt ook alleen kinderopvang toeslag als je een bepaald aantal uur/salaris hebt ontvangen of gewerkt..
    Anders kan je een deel krijgen van de gemeente, en een deel van de belasting

3. kleinvisje

volgens de site zou ik als ik 2011 in de ww zou komen het resterende jaar recht houden op kinderopvangtoeslag echter wel moet je dan je inkomen aanpassen en wordt je toeslag dus minder.

verder zie ik op de site dat ik dan wel alleenstaande ouderkorting behoud, maar slechts 77 per maand ipv de 352 die ik nu ontvang

alles bijelkaar zou ik als ik in de ww kom er behoorlijk op achteruit gaan en om te kunnen leven zoals ik nu via de schuldsanering leef zou ik dan ten minste 2 dagen opvang van mijn zoontje in moeten leveren.
    Afijn ik ga er van uit dat het allemaal niet nodig is, maar mocht het zo zijn weet ik nu iig dat ik dus tijdelijk 2 dgn moet inleveren aan opvang, dan snel moet sollicteren en dan maar moet hopen dat ik zoontje op de wachtlijst kan laten staan voor de andere 2 dagen en dat als ik een baan zou vinden er ook weer snel plek zou zijn.

Pffff zit me momenteel even niet mee.... ben te lang met alles doorgelopen en nu dus echt even ziek en teveel met alles bezig.
    Deze week dus uitzieken, orde op zaken stellen en straks op mijn werk gesprek aangaan. want die onzekerheid doet me echt geen goed.

en tja... dan moet ik ook nog eens op zoek naar iets leuks om te doen... om steeds op te kunnen laden. En daarbij naar opvang voor die momenten voor mijn zoontje. Dat valt allemaal toch echt niet mee helaas.

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    koetje je inkomen wordt toch minder? Dan wordt je kinderopvangtoeslag juist meer! Wat hoe meer je verdient hoe minder kinderopvangtoeslag.

5. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    dacht pcies t zelfde ja..

6. kleinvisje

o vreemd
    heb via www.toeslagen ingevuld. mijn zoontje maakt nu gebruik van 191 uur kdv a 6,36 per uur
    ik verdien nu zeg maar 33000 bruto per jaar. dat zou in geval van WW zeg maar 24000 worden.
    als ik die gegevens invul dan krijg ik nu 1013 toeslag en in geval van 24000 nog maar 878.00
    kan dat dan te maken hebben met dat ik nu werk en dan WW ontvang. Denk dan dat dat het is namelijk

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je toeslag voor kinderopvang wordt hoger als je inkomen lager wordt maar dat geldt volgens mij niet als hij lager wordt doordat je een uitkering hebt. Je werkt immers niet.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    alleenstaande ouderkorting heb je altijd recht op. Aanvullende alleenstaande ouderkorting krijg je alleen als je werkt. Dus dat zou je even uit moeten zoeken hoeveel je precies gaat krijgen. Ik krijg iets van 78 euro per maand. Dit word wel van mijn bijstand ingehouden. Als ik straks ga werken, kan ik aanvullende alleenstaande ouderkorting erbij aanvragen.

9. kleinvisje

ok dan snap ik het.... idd bij mij ook iets van 78 in geval van WW
    hoop toch echt dat ik baan gewoon kan houden hoor

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Aanvullende alleenstaande ouderkorting bestaat niet meer, per 2011! Dat is samengevoegd, maar de bedragen zijn wel veranderd.

Share This Page