Veel speelgoed

Discussie in 'De lounge' gestart door Teddie, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Mijn zoontje is zaterdag 1 jaar geworden en hij heeft al zo veel speelgoed maar heeft er weer veel bij gekregen met zijn verjaardag.
    Ik heb wel gezegd dat speelgoed niet hoeft,liever kleertjes of boekjes en sommige mensen hebben goed geluisterd maar je krijgt toch altijd wat.

    Nu ben ik niet zo'n voorstander van veel speelgoed hoewel ik heel goed besef dat je er niet om heen kan.
    Mijn vraag is hoe andere moeders er mee om gaan en of julie ook zo veel speelgoed hebben voor julie kind(kinderen)

    Ik zie aan mijn zoontje dat hij al blij is met een lege wc rol dus ja zo veel speelgoed is niet nodig denk ik dan.
    Ik ben niet tegen speelgoed hoor maar wel tegen zo veel.

    Doei groetjes Teddy.
     
  2. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Tja... mijn zoon is bijna 7 maanden en als ik al zijn speelgoed in de box zou leggen zou hij er echt niet meer bijkunnen! Ligt er ook nog een hele boel thuis bij opa en oma..

    Wat ik doe nu is dat ik zijn speelgoed in een opbergbox doe en als ik hem in de box leg wat speeltjes erbij uitkies, een paar favorieten, en wat speelgoed dat hij al een tijdje niet meer gehad heeft, etc.

    Zeker als hij wat ouder wordt dan verveelt hij zich misschien (hoop ik) minder snel als hij af en toe wat aangeboden krijgt waar hij al even niet meer mee gespeeld heb. Dingen waarvan ik merk dat hij ze na een tijdje opzij gooit gaan de doos in. Maar misschien zijn ze over twee weekjes wél weer leuk!

    Dus misschien afwisselen ipv alles tegelijk aanbieden?

    Oh ja, speelgoed waar je zoontje echt niets meer om geeft of te oud voor is.. misschien maak je daar iemand anders weer blij mee?
     
  3. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb in de huiskamer een riete mand staan waar zijn speelgoed in ligt maar hij kan sinds kort zelf die mand open maken en pakt alle speelgoed er uit.
    En ik heb een tijdje terug die mand opgeruimd en speelgoed weg gedaan waar hij niet mee speeld.
    En aangezien ik zwanger ben van de tweede bewaar ik ook wat voor straks.
    En in de box waar hij heel af en toe nog in zit geef ik ook iets waar hij leuk mee speelt.

    Doei Teddy.
     
  4. sim80

    sim80 Fanatiek lid

    28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ik denk ook af en toe jee wat hebben die meiden van mij toch veel speelgoed. Maar dan kom je ergens anders en daar zie je ook, soms nog erger.
    Waar ze even niet mee spelen doe ik in een doos en zet het op zolder en een tijdje later haal ik het er weer af en dan vinden ze het helemaal geweldig om er weer mee te spelen.
     
  5. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden vroeger 2 manden. De ene stond een tijd op zolder en de andere daar speelden we mee. Zo nu en dan werd er gewisseld.
    Handig systeem denk ik.
     
  6. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier ook veelspeelgoed maar het mooiste blijft toch het wc papier en rollen...
    wij hebben 2 manden in de kast staan en een doos buien de kast met een paar dingen speelgoed en wissel ik om de maand ongeveer af....

    maar soms denk ik wel eens had beter niks kennen kopen want een leeg flesj is ze ook al heel de dag zoet mee :)
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waarom zet je niet een gedeelte boven en wisseld dan af en toe wat speelgoed om. nieuw speelgoed is altijd leuk.
    Of bewaar wat voor sinterklaar ofzo.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben grote rieten mand met sluitingen dmv leren gespen in de kamer staan. Elke ochtend pak ik er samen met Emme wat dingen uit waar ze die dag mee speelt. Daarna doe ik de gespend van de mand dicht. Zo voorkom ik dat ze te veel speelgoed heeft, want dan speelt ze nergens echt mee.

    De inhoud van de mand wissel ik overigens met spullen die ik nog op zolder heb staan.

    Zo heeft ze regelmatig was 'nieuws' en geen overkill aan speelgoed.

    Pim
     
  9. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ik heb een paar dagen geleden de kamer van mijn dochtertje (2 jaar en 8 maanden) een grote beurt gegeven.. nou wat had ze toch veel speelgoed.. heb de helft weggedaan!
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier ook veel speelgoed,komt elke week weer wat bij.ik heb ook een grote mand hier staan en een kleed met de grotere dingen zoals zijn duwwagen enzo.

    ik heb juist speelgoed gevraagd voor zijn feest zaterdag.

    vind het juist leuk veel speelgoed.
     
  11. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Bedankt voor alle tips.
    Ik ga ook wat speelgoed op zolder zetten en wissel dan zo nu en dan af.
    Dat is echt een goed idee.

    Doei Teddy.
     
  12. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dat afwisselen doe ik ook.
    Ik heb 3 grote plastic opbergbakken met een bergje er op..
    En altijd ergens onderin zit die stomme Teletubbie bal die geluiden maakt :x
     
  13. Female

    Female Niet meer actief

    Kynan is ook niet zo geinteresseerd in al die bergen speelgoed.
    We hebben in de kamer 1 speelkleed met daarop een rieten mand met wat prul erin, en verder een loopauto en wat auto's.
    's avonds kieper ik alles in die mand en ziet het er weer netjes uit.
    Verder slingert nergens speelgoed.
    PS Je kunt regelmatig speelgoed wisselen.
    Gewoon een paar dingen beneden in een mand, de rest boven in de kast.
    En na een possje wissel je eens wat dingen om.
     
  14. Female

    Female Niet meer actief

    Suf had niet gezien dat je de wissel-tip al had gehad, had de rest vd reacties niet gelezen :)
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb in de huiskamer 4 speelgoed bakken staan en op haar kamer oook nog 3 :). het zijn van die flinke plastic bakken met deksel. verder nog een boxzak en z'n zak voor op de muur bomvol. over een paar weerkjes wordt ze 1 en zie een beetje op tegen heel die kado's die ze gaat krijgen . erg leuk natuurlijk maar ze heeft al zoveel. Ook heeft 2 activitycenter en 2 speeltafels waar ik niet een plek voor heb want waarmoet ik het laten. we gaan nu verhuizen en hebben dan een grote zolder. denk dat daar heel veel op be land en nog wat naar de opas en oma's ga brengen :)

    ik wissel de bakken regelmatig om zodat ze elke keer naar haar idee nieuw speelgoed heeft :) .
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb een duidelijke regel.

    Zoonlief heeft een lade in de kast tot zijn beschikking en een opbergbox. Alles wat daar in past kan hij mee spelen, en das al meeeeeeeeeer dan genoeg.

    Raken ze overvol dan moet er dus weg.
    Op zijn kamer heeft hij een kleine opbergbox en zo kunnen we afwisselen. Of er gaat (tijdelijk) iets naar zolder.

    Op dit moment is weer erg veel doordat ik weer wat van zolder heb gehaald voor mijn oppaskindje van 5 maanden.

    Ik ben nu van plan de opberg box te vullen met speelgoed voor grotere kindjes en de la in de kast voor kleinere kindjes.

    Dus er moet weer wat naar boven......
     
  17. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb nu ook wat speelgoed in een tas gedaan en in de gangkast neer gezet en er ligt nu nog wat speelgoed in de mand op zijn speel kleed in de huiskamer.
    En ik zie dat hij heel erg tevreden is met het speelgoed waar hij nu mee speeld dus dat is mooi.

    Zo nu en dan pak ik wat speelgoed uit de tas en geef hem dat dan ik denk dat het goed gaat werken zo.
    Nogmaals iedereen bedankt voor de goede tip.

    Doei teddy.
     
  18. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik ken het, kyano kan bijna zwemmen in zijn speelgoed, en weet je waar hij het leukst mee speelt ? met de doos waar het kado in zat :) ... hihihih ...

    Ik heb 2 rieten manden staan beneden en een tafeltje en een stoeltje en in die manden zitten de auto's, knuffels, laptops, blokjes, lego etc etc in en af en toe dan haal ik er wat uit en leg ik er weer wat nieuws in ...
     

Deel Deze Pagina