Ik ben bijna 26 weken zwanger en na controle gisteren bij de huisarts kreeg ik te horen dat de huisarts het beter vind als ik per direct al stop met werken. Ik heb al een maand last van een redelijk hoge bloeddruk (gisteren 75 / 175) en veel rugklachten, harde buiken en slaapgebrek. Maar toch had ik dit niet verwacht. Ik werk normaal 40 uur per week, maar de laatste maand had ik daar al 30 uur van gemaakt, door mijn vrije uren op te nemen. Ik ben hier zo door teleurgesteld en durf het ook eigenlijk niet tegen mijn baas te zeggen. Ik heb de afgelopen toch mijn werk gewoon gedaan en me verder niet ziek gemeld. Wel zijn mijn klachten bekend bij hem. Dus het zal niet helemaal rauw op zijn dak vallen, maar toch! Zijn er anderen die hier ook wel problemen mee hebben en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hallo Macdee, Ik ben momenteel 11 weken in verwachting en ik zit ook sinds week 6 in de ziektewet. Ben eerst in het ziekenhuis opgenomen geweest ivm ondervoeding. Ik heb echt weken alleen maar overgegeven. Nu gaat het gelukkig wat beter. Maar ik voel me wel nog steeds heel erg zwak, en dit komt omdat ik niet veel voedingsstoffen binnenkrijg. Daarnaast heb ik ook sinds 2 weken last van mijn bekken en ook slaapgebrek. Ik vond het heel lastig om me ziek te melden bij mijn werkgever, gezien ik vorige jaar ook een maand of 2 in de ziektewet was ivm voetoperatie, en afgelopen mei was ik ook in de ziektewet omdat ik een mk heb gehad en nogal problemen had met de verwerking. Ik vond het ontzettend lullig om me ziek te melden, maar op een gegeven moment kon ik niet anders. Ik bedoel jouw gezondheid en van de kleine gaan uiteraard voor. En ik denk nu aan mezelf en aan de kleine. En als je echt te horen krijgt dat je beter thuis kan blijven dan zou ik het zeker doen. Denk ook aan je kleine! Succes meid.
Dank je voor je antwoord! Bij jou is het helemaal vroeg dat je in de ziektewet zit en als ik je verhaal lees, dan wil ik ook tegen jou zeggen: Denk aan jezelf en je kind! Het is toch raar dat je dat makkelijker tegen een ander zegt dan tegen jezelf...
ik zit ook al vanaf week 5 in ziektewet door aanhoudend misselijk en braken. Helaas hierdoor sta ik per 15 dec op straat omdat ze mijn contract niet verlengen.. maar ik heb zoiets van.. mijn gezondheid gaat nu echt voor. Afgelopen zomer een MK gehad op het werk en gewoon doorblijven werken.. omdat ik zon simpele ziel ben die denkt kan me niet ziekmelden voor mijn collega's.. maar zeker nu ik te horen heb gekregen geen verlenging te krijgen omdat ik nu wel ziek ben.. baan is leuk, maar mijn schuldgevoel om me ziek te melden is helemaal weg. eerst komen beeb en ik.. en dan heel stuk lager in de rij mijn werkgever.
Nou ik heb het gister tegen mijn baas gezegd en hij was heel begripvol, gelukkig! Nu moest ik daarna naar de bedrijfsarts en ik mag nu 2 weken thuisblijven en daarna proberen 4 uur per dag te werken. Ik vind het wel vreemd dat de bedrijfarts het advies van de huisarts (die hij ook gesproken heeft) zo snel naast zich neerlegt. Maar ik ga het gewoon proberen en werkt het niet, dan stop ik gewoon. Mijn baas vond het ook raar dat na 2 weken weer moet werken en als ik het niet zag zitten, zou hij wel regelen dat dit niet hoeft. Nou eigenlijk heb ik wel een hele fijne baas denk ik!
Hoi Macdee, Ik heb woensdag ook het advies gekregen minder te gaan werken. Mijn beebje blijkt namelijk achter te liggen qua groei. Ik voel me verder goed, dus het is een beetje tegenstrijdig voor mn gevoel (je wil zoveel, maar moet het laten). Ik werkte 4 volle dagen en ben nu terug gegaan naar 4 halve dagen. Ik moet veel rust nemen van de vk. Ik heb na dit advies gelijk mn werk gebeld en medegedeeld dat ik halve dagen ga werken, ze begrepen het gelukkig. Als ze moeilijk zouden doen, moesten ze de vk maar bellen zei mn vk al. Maar gelukkig was dat niet nodig. Ik zag er wel tegenop om het te zeggen, maar wat moet dat moet. Ik vind het ook erg vervelend om de ziektewet in te gaan, was van plan tot 4 wk van te voren door te werken, maar dat gaat nu dus niet. Maar ja, so be it. Ik heb me erbij neergelegd en mn beebje is natuurlijk het aller belangrijkste. Nu dus veel rust nemen en zorgen dat meneer goed groeit. Jouw baas klinkt idd heel prettig, doe rustig aan en als het niet gaat, gewoon stoppen (makkelijk gezegd, I know). Sterkte!
Ooh meid ik zit ook al een paar weken in de ziektewet. Ik heb t nog een tijd geprobeer met 3 ochtenden ipv 5 maar t ging gewoon niet. De arbo had toen ook aangeraden wat niet gaat dat gaat niet en dan stop je. Denk aan jezelf en je kleintje!
Hallo meiden, ik ben nu 17 weken zwanger en erg moe en ik heb ook het gevoel dat werken niet meer gaat, momenteel werk ik nog wel met als gevolg dat ik niet kan slapen door een tintelent lichaam, mijn werk heeft al gezegd dat ze op deze manier mijn contract niet gaan verlengen in september. Ik werk ongeveer 20 uur per week met soms halve dagen( op mijn contract 8 vaste uren en de rest invaluren), maar als ik alleen al iets doe ben ik uitgeput en ga ik het liefst slapen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen Liefs Jinky
nou ik ben met 20weken ofzo naar halve dagen gegaan en nu met 30 weken lukt het ivm bekken klachten helemaal niet meer... te veel pijn en te veel stress... nu ook maak ik me weer veel te druk om van alles... en de verloskundige zei ook echt dat ik moest denken aan die kleine hummel in mijn buik en me rustiger moet houden... dat advies ga ik nu proberen op te volgen
Meid ik zit al vanaf 16 weken in de ziektewet, in verband met bekkeninstabiliteit en harde buiken de hele dag door, de arts heeft direct gezegd STOPPEN! Je moet denken aan de kleine en aan je eigen gezondheid!
ik zit al vanaf ongeveer week 8 in de ziektwet vanwege bekkenklachten, kon bijna niet meer staan en lopen, en zeker niet tillen en zware mensen draaien die in bed lagen, werkte in de zorg, mijn contact loopt af in maart en ben bang dat ze me contract niet verlengen, maar dan zien we wel, ik werk 2 uurtjes therapeutsich per dag en moet zeggen dat ik naar die 2 uur het echt voor gezien hou ben dan gewoon totaall loss en heel moe en veel pijn, we zien wel hoe het gaat lopen liefs joa