Even een vraagje, ik ben 4,5 week zwanger en heb dindag mijn tweede gesprek voor nieuw werk, moet ik vertellen dat ik zwanger ben? volgens mijn schoonvader is dit verplicht????? maar dan nemen ze je toch nergens aan?
je bent dit zeker niet verplicht. Je heb tot 6 maanden de tijd om het te vertellen. Het zal wel lastig zijn i.v.m. een BT contract. Want als je eerst nog een proeftijd heb zullen ze je contract miss niet verlengen. Je bent nog zo pril zwanger ik zou het lekker voor me houden. Klik hier lees hier ook even succes en hoop dat je aangenomen wordt
Nee hoor, dat is helemaal niet verplicht! En de kans is groter dat je aangenomen wordt als je het niet vertelt, maar dat ligt natuurlijk ook aan het bedrijf. Ik zou het zelf nog niet vertellen.
ik zou het ook nog niet vertellen, wat als je nu zelf nog niet eens weet dat je zwanger bent, volgens mij ben je het pas verplicht te vertellen met 16 week ofzo. succes met je gesprek dinsdag, hoop dat je aangenomen word
Je bent het inderdaad niet verplicht het te vertellen, ze mogen er zelfs ook niet naar vragen. Maar als je na de proeftijd verteld dat je zwanger bent, weten ze wel dat je het al wist en dat kan ook tegen je werken natuurlijk.
Volgens mij is er een reden voor dat je nu nog niet verplicht bent om het te zeggen. Je zwangerschap is immers erg pril. Ik geloof dat je heel erg lang mag wachten met vertellen. hier staat wanneer je het uiterlijk moet vertellen. http://toptijd.editors.fastxs.net/topti ... e=222&p=60 Zelf zou ik het doen na ongeveer 3 maanden zwangerschap. Ik ben zelf wel blij dat ik het rond die tijd zelf ook heb verteld. Ik had nog geen vast contract dus ik vond het wel eng om te vertellen. Gelukkig zijn ze erg blij met me en stond mijn zwangerschap een contract niet in de weg. Bovendien kreeg ik complicaties (o.a. bekkeninstabiliteit) waardoor ik vanaf week 20 thuis zit. Dat was toch een vervelender manier geweest voor mijn werkgever om er achter te komen. suc6 in elk geval met je sollicitatie gesprek!
Ik zou het niet vertellen, het is nog zo pril. Ikzelf heb net een nieuwe baan gekregen via het uitzendbureau, daar zijn ze wel op de hoogte van mijn zwangerschap maar bij het bedrijf nog niet (tenminste ik heb ze niets gezegd tijdens het gesprek). Ik vertel ze het wel als de tijd daar rijp voor is, bv als het zichtbaarder word. Groetjes Petra
mocht je beslissen dat je het wel verteld het bedrijf mag je daarop niet afwijzen maar k zou het nog lekker voor me houden je bent nog aardig pril zwanger veel succes groetjes marline
Ik heb toevallig vrijdag een soll gesprek gehad... Sinds maart zit ik al in de WW en dit was mijn eerste gesprek dus daar was ik erg blij om! Ik heb niets gezegd en zij hebben niets gevraagd.. Het is allemaal nog zo pril, ik wacht nog wel even. Aankomende vrijdag hoor ik of ik voor een tweede gesprek mag komen, spannend!
Tijdens mijn eerste gesprek ben hierover eerlijk geweest, en dit werd zichtbaar op pprijs gesteld. Dus schat in hoe ze zijn, en kies ervoor om het wel of niet te vertellen. Ik vond dat ik niet veel te verliezen had. Het kindje komt toch wel, en de juiste baan ook. Ik heb de baan wel gekregen. Succes met je beslissing. Esje
zou het niet vertellen... pas 3 mnd vantevoren hoeven ze het te weten... dan ben je vast ook wel door je proeftijd heen.. heb je iig een contract
bedankt voor de reacties. ik ga het niet vertellen morgen, ik wacht wel tot mijn proeftijd voorbij is en mijn zwangerschap zeker is. hoop echt dat ik die baan krijg!! ik laat het wel weten morgen.
Ben aangenomen!!! ben wel blij hoor. vertel het pas of na mijn proeftijd of vlak voor die is afgelopen, ligt er ook aan of ik al een buikje krijg!!