wie weet dit ???????????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kim en maikel, 15 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi hoi .
    Ik heb een vraagje.
    Ik werk in een fabriek waar het nogal een herrie is.
    We staan heel de dag met oordopjes in.
    Wie weet of dit schadelijk is voor de baby.
    Of dat de baby er last van kan hebben.
    Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op men vraag.
    Alvast bedankt.
    Groetjes kim :)

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    het gehoor van je baby is nog niet volledig ontwikkelt en het geluid word gedempt door het vruchtwater dus je kindje heeft geen hinder van dat geluid. als je het echt zeker wilt weten kun je het ook aan de vk vragen.

3. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Of het nou echt schadelijk is weet ik niet, maar kijk eens op internet rond... ;)
    Als zwangere heb je een aantal rechten qua werk en ik geloof als je werkt met veel lawaai dat je werkgever dan verplicht is je iets passends aan te bieden.
    Hou ver dit op jou betrekking heeft, geen idee. Ik zelf doe werk binnen het transport en zit veel op de wagen (nu niet meer, ben met zwangerschapsverlof). Houd in veel bukken en een hoop gehobbel in de wagen. Mijn werk heeft me via de ARBO arts aangepast werk gegeven tot ik met verlof kon.

Greetz Ingrid

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ik geloof dat je niet boven een aantal decibel mag zitten. Hoeveel precies weet ik niet. Is geloof ik ook schadelijk voor de kleine!!! :( Maar dat moet je idd maar ff bij de verloskundige horen.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ga even naar www.arbo-advies.nl en dan naar het onderdeel zwangerschap. daar staat heel veel info over zwangerschap en werk. Over het geluid schrijven ze het volgende:

Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80dB maximaal gedurende acht uur per dag). Met name het ongeboren kind is gevoelig voor schadelijk geluid. Vanaf welke zwangerschapsmaand het gehoor van het ongeboren kind beschadigd kan worden, is niet precies bekend.

6. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi hoi
    bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik zal het toch allemaal is goed navragen.
    Groetjes kim

Deel Deze Pagina