WW, ziektewet en einde WW uitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door zohra, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zohra

zohra Niet meer actief

hallo,

wie kan me helpen met het volgende:

ik ontvang een WW uitkering en deze beeindigd op 27 maart 2009,
    nu heb ik mij v.a 16 febr 2009 ziekgemeld.

deze ziekmelding is ten gevolge van zwangerschap, nu kreeg ik v/d een brief dat sowieso de uitkering op 27 maart stop word gezet, betekent dit dan ook dat er geen ziektegeld meer word uitbetaald?

ook ben ik tijdens deze WW uitkering ziek geweest als gevolg van 2 operatie`s, en kreeg toen idd ziektegeld uitbetaald maar wat ik me afvraag schuift je WW uitkering dan niet op?

gr zohra

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.560
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja voorheen was het inderdaad zo dat je bij een langere ziekteperiode tijdens je WW dat dan je "laatste datum WW" opschoof naar achteren. Ik weet helaas niet of het nu nog zo is, er is de laatste jaren nogal wat gewijzigd in de WW-wetgeving.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou er even achteraan bellen... normaal schuift uitkering nl wel op.
    het kan zijn dat het niet volledig is doorgekomen dat je ziekte zwangerschapgerelateerd is en dat je dus per direct in ziektewet zit.... en dat ze er vanuit gaan dat je normaal ziek bent... en dan krijg je normaal gesproken 13 weken ww voordat het officieel ziektewet wordt... dan zou je ww dus aflopen voor die 13 weken om zijn.

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    De eerste drie maanden van je ziekte loopt je WW gewoon door en schuift dus niet meer op, voorheen was dat inderdaad wel zo. Je krijgt zometeen wel gewoon ziektegeld: je hebt nl geen WW meer, je hebt geen werkgever en geen baan...vangnetsituatie en dus ZW!

Deel Deze Pagina