te moe om te eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jeannet 123, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo

onze zoon is de laatste tijd te moe om te eten lijkt het wel.
    Hij is huilerig aan tafel en wrijft veel in zijn oogjes en dat is niet echt gezellie voor ons.

Hoe doen jullie het met de slaapjes?
    hij gaat meestal tegen 12.30 naar bed tot 15.00 uur
    maar soms ook al eerder wakker...
    Luisteren jullie alleen naar je kind en leg je hem op bed als hij aangeeft moe te zijn?
    Ik bepaal nu een beetje zijn slaapjes... Is anders ook wel lastig als je op visite bent toch?
    Hoe doen jullie dit?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, als mijn dochters echt moe zijn leg ik ze zeker wel even te slapen, ookal is dat niet zo gezellig. Met visite is het soms lastig ja, maar dan zorg ik er wel voor dat ik iets bij me heb om in te slapen (campingbedje o.i.d) Mijn oudste slaapt ook nog wel in de auto. Maar ik kijk inderdaad wel of mijn kinderen echt moe zijn en daar luister ik naar.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij toch dat het slaapje er is om je kindje uit te laten rusten, dus idd: je luistert daarin naar je kind... en dus geen hele vaste slaaptijden en OOK slapen als je op visite bent, (tenzij je echt even voor een uurtje ergens langs bent gegaan, maar als je een middag naar iemand toe gaat, lijkt me dat je gewoon het campingbedje mee kunt nemen).

En ze kunnen dus idd te moe zijn om te eten... Hoe laat eet je met je kindje? Een uur of 6 's avonds is al gauw te laat voor ze he? Hoe ongezellig ook, dan moet je kleintje toch maar eerder eten, als je niet met je man erbij vroeger kunt eten... (Het alternatief, namelijk een jengelig kind aan tafel, is ook niet echt gezellig, dus ja...)

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Misschien is het beter voor jouw kindje om twee slaapjes te hebben. Eentje eind vd ochtend en eentje in de middag, dan is hij misschien wat minder moe rond etenstijd.
    Probeer eens goed naar jouw kindje te kijken en op te letten wanneer hij moe wordt en dan hup, meteen naar bedje toe.

Ik laat mijn dochter helemaal zelf bepalen wanneer ze slaapt. En daar bedoel ik mee; wanneer ik zie dat ze moe is dan gaat ze naar bed toe. Ze heeft meestal 2 slaapjes per dag maar vaak ook nog 3 hoor.
    Ze is ook zo beweeglijk dus ja, soms heeft ze gewoon een extra slaapje nodig.

Succes

5. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hoe laat is je zoontje wakker 's morgens?
    Mijn dochter slaapt nu nog steeds wel twee keer hoor. Ook al is ze wel om 06.30 wakker.
    Dan gaat ze rond 09.00 weer op bed tot een uur of 11.00 en 's middags rond 15.30 tot 16.30. Zo komt het mooi uit met eten, is ze niet te moe. En ze gaat tussen 19.00 en 19.30 weer naar bed. Eén slaapje zou ze echt nog niet redden.
    Volgens mij sliep ze met 8 maanden zelfs nog drie keer op een dag! Ze kon toen echt nog niet langer dan twee uur wakker blijven.
    En ik hou trouwens wel altijd rekening met haar slaapjes hoor, ook al ga ik op visite. Meestal ben ik thuis rond die tijd, maar als ik op visite ben zorg ik dat ik het campingbedje meeheb of tussen 11.30 en 15.00 ga. Dan kan ze gewoon thuis op bed.
    Het is soms wel eens aanpassen, maarja, dat duurt ook geen jaren. Nu hebben ze 't gewoon echt nog nodig.
    Succes!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Maar het zou heel goed kunnen hoor dat jouw zoontje te moe is om te eten, dat kost namelijk ook veel energie en als hij dan al 3 uur wakker is, gespeeld heeft enz. dan kan ik me goed voorstellen dat ie niet gezellig meer wil eten.
    Mijn zoontje gaat echt naar bed als ie moe is. En dat is vaak nog 3 keer op een dag. Soms 2 keer, maar het kan ook zo maar nog 4 keer zijn als ie zich niet lekker voelt.
    Ik neem ook altijd een campingbedje mee of als ik heel even weg ga, ga ik meestal als hij net geslapen heeft.
    Ik weet hoe ik kan zijn als ik te weinig slaap heb, en volgens mij heeft ie dat van mij geerfd ;)
    Dus ja ik laat mijn dag dus bepalen door hoe hij wil slapen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind max 2,5 uur, en 1 slaapje niet eens zoveel op die leeftijd. Mijn zoontje deed toen nog 2, soms 3 slaapjes. en dan samen vak 3,5a4 uur.
    En zelfs nu slaapt hij standaard 2,5 overdag.

Wij deden het slapen ook op verzoek.. Oogjes wrijven, jengelen, huilen. Dan ging hij naar bed. En dan zat er vanzelf wel een soort ritme in. Bijvoorbeeld van 10 tot 12, en van 4 tot 6. Dan zijn ze bij die maaltijden het fitst. En dan kun je dus direct na de lunch ergens op visite.

En inderdaad het is wel eens onhandig met bezoek. Maar met een moe, huilend kind op bezoek gaan is ook niet fijn. Zolang ze nog zo klein zijn, moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles gaat zoals gepland ;)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Pjew, dat is toch zielig, als hij zolang op moet blijven dat hij zelfs niet meer kan eten!
    Bovendien is hij nog best jong om al tot half één wakker te moeten blijven. Jesse sliep op die leeftijd nog altijd 2 keer, en tja... dat is soms wat lastig met het plannen van visite, maar met een jengelig kind op visite gaan is toch ook niet gezellig...
    Het is maar een korte fase, hooguit 2 tot 4 maandjes, dan kan hij vast wel tot half 1 wakker blijven, maar nu lijkt het erop dat hij dat nog niet kan.
    Probeer zelf maar es een uur wakker te blijven als je doodmoe bent! En dan elke dag! :confused:
    Kindjes groeien van slapen. Chronisch tekort aan slaap kunnen ze ook nog ziek van worden ook. :(

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is soms idd ook wel te moe. Heeft dan ook echt geen geduld om te eten. gaat alleen maar huilen en ogen wrijven. Leg hem dan op bed en als hij wakker wordt gaan we verder met eten.

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter sliep met die leeftijd ook nog twee keer, zo'n 3,5 tot 4 uur in totaal. Nu begint ze in een overgansfase te raken, als ze 's ochtends lang slaapt, wil ze meestal 's middags niet meer slapen. Ik let idd ook op haar slaapsignalen. Overigens is jengelen en (veel) ogen wrijven hier al ruim een stadium te ver! Ik zit nu te denken wat de slaapsignalen dan zijn, die zijn best subtiel, wat drukker worden en een keer in de oogjes wrijven maar niet overdreven, en dan gaat ze naar bed!

11. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    we eten om 17.15 uur dus dat valt wel mee denk ik qwa late

12. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hij is smorgen rond half 8 8 uur wakker

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Wij lieten jesper altijd zelf bepalen wanner hij wilde slapen. Op die leeftijd sliep hij sowieso nog 1 keer in de ochtend 1,5 uur en 1 keer in de middag. Soms nog wel 3 keer. Hij lijkt me nog wel erg klein voor een middagslaapje en vind het dus niet zo raar dat hij te moe is om te eten 's avonds.

Kun je hem niet in de ochtend tegen 10.30 uur op bed doen en dan in de middag tegen 14.30 ofzo nog een keertje?

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou m 2 slaapjes laten doen; mijn dochter slaapt vaak nog van 10-12 en van 16-17.30u.
    Ik kijk wel echt naar haar; als ze moe is gaat ze gewoon naar bed. Ook als ik ergens op bezoek ben; dan ga ik gewoon naar huis. Lekker je kind volgen; is voor iedereen fijner.

15. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    heb ik vanmorgen geprobeerd om ahlf 11 en dat wilde meneer absoluut niet. dus van half 12 tot half 2 geslapen en nu om kwart voor 4 weer op bed gedaan, eens kijken hoe het straks gaat

16. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hai,

8 maanden is nog een beetje vroeg voor 1 slaapje lijkt me. Fleur sliep er toen ook 2. 1 korte sochtends en wat langer smiddags. Rond 1 jaar gaan ze vaak langzaam over naar 1 slaapje en komt er een tussenfase inderdaad van 11:30 tot 13:30 en dan eventueel om 16:00 nog even drie kwartier. Soms deed ik Fleur ook gewoon om 18:00 naar bed in plaats van dat slaapje laat in de middag.

Sowieso eet ze nog steeds niet met ons mee aan tafel maar om 17:15. Anders is ze idd te moe en heeft ze van die starende ogen en gebeurd er niets.

Groetjes, M

Deel Deze Pagina