Nu weer naar HA of niet???

Discussion in 'Zwanger worden' started by mriekjuh, Mar 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij zijn 1 september gestopt met de pil, en toen maar wachten op de duiveltjes... Maar helaas die kwamen niet, toen in november na de HA geweest, en die wilde nog eventjes wachten met het opwekken. Toen in Januari heb ik pilletjes gekregen die ik 10 dagen 's morgens en 's avonds moets slikken, toen kwam vier dagen later op vrijdag de 29 januari een ongesteldheid. En dat is nu alweer 6 weken geleden... :( Wat moet ik nu??? Weer naar de HA? (vorige x een inwendige echo gehad, en alleen linker eierstok te zien, en die zag er goed uit, de rechter lag verstopt achter mijn baarmoeder...) Dus herkennen mensen dit?? Of wat denk je wat ik moet doen?? Ik slikte ook van Etos de pillen zwanger worden, maar las op het forum dat je daar ook een langere cyclus van kon krijgen, dus ben ik daar mee gestopt, en slik ik nu helemaal geen foliumzuur of iets meer!!

Ik hoop op wat reactie, want wordt aardig gefrustreerd hier!!!!!
    X marieke

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Met die zwanger word pillen (neem aan vitamines????) heb ik geen ervaring, maar als het vitamines zijn moet dat toch geen invloed hebben?

Zelf heb ik geen ervaring met ontpillen, ik had vroeger een spiraaltje, maar mijn vriendin is een dik jaar bezig geweest om weer es een cylus te krijgen, en die was dan ook 7 a 8 weken lang.

Pas nu 7 jaar en 2 kinderen verder (das geluk hebben als je niet weet wanneer je ei is) heeft ze weer een nette cyclus.

Als je ongerust bent, kan je toch altijd even de assistente van de HA bellen en overleggen, ms zegt zij, kom maar weer even langs?

Heel veel sucse en niet moedeloos worden hoor:)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In Etos Zwanger Worden zit behalve vitamines en foliumzuur ook nog het kruid Vitex Agnus Castus (Monnikspeper). Dit kan helpen je cyclus te reguleren (waardoor je gemakkelijker zwanger zou kunnen worden), maar het kan je cyclus ook ontregelen. Ik heb het begin vorig jaar 2 maanden geslikt. Ik had opeens veel langere cyclussen. Dus ik slik ze nooit weer (ook mede omdat ze nogal groot zijn trouwens...).

Ik zou weer naar de huisarts gaan als ik jou was. Dit duurt te lang. Je kunt daar aangeven dat je graag zwanger wilt worden, maar dat je cyclus maar niet op gang komt. Dat je slechts 1x na pilstop met behulp van die medicijnen ongesteld bent geworden, maar dat het uit jezelf niet lukt.

4. Ik zou gewoon even bellen naar de huisarts, al is het maar voor advies... Je hebt niks te verliezen! Het zou ook nog kunnen zijn dat je maar 1 eierstok hebt, (heb ik ook). Dat wil niet zeggen dat dat ernstig is hoor, maar misschien verklaart dit het?

Succes meid!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    idd toch maar weer ff de huisarts bellen, lijkt me frustrerend zo lang erop te moeten wachten

6. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Als ik jou was zou ik de HA bellen, succes.

7. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik heb 2 jaar terug heel veel problemen gehad met mijn cyclus en ben het toen 9 maanden niet geworden.
    toen heeft de huisarts gezegt dat het een jaar kan duren totdat het weer terug komt en als er binnen een jaar geen bloeding uit zichzelf is dan pas mocht ik terug komen.
    maar ja dat is mijn huisarts en dat is een kreng.
    dus als ik jou was zou ik gewoon vragen het kan geen kwaad om te vragen.

8. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik ben in september 2008 gestopt met de pil, ben toen 2x ongie geworden en toen een maand of 8 zwaar onregelmatig!! 3 maanden niet dan weer wel, ben pas vanaf augustus 2009 regelmatig ongie. Precies 35 dagen.............. In december zwanger geworden alleen is dat fout gegaan jammer genoeg.

Als je jezelf er prettiger bij voelt om naar de dokter tegaan dan moet je dat doen, ik heb toen tegen mezelf gezegd ik wacht tot september en dan ga ik naar de dokter. Gelukkig kwam het daarvoor al op gang.

Nou ik hoop dat die duiveltjes snel komen voor je of niet, en dat je een positieve test in handen heb...:D

Groetjes

9. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Meide ff een vraagie

zou ik aleen een afspraak via de dokter kunne maken bij de gynecoloog om te kijken wanneer ik een eisprong heb en wanner ik hem heb?
    Zonder verder in de mmm te komen..?

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Euh, niet lullig bedoeld, maar je zit nu in ronde 4... Hebt een vrij regelmatige cyclus, en was in ronde 2 al even zwanger...

Lijkt me niet dat je HA je doorstuurt naar de gyn om te kijken wanneer je je eisprong hebt! Begin es met tempen, of bestel ovulatietestjes.. Daarmee kun je kijken wanneer je je eisprong hebt! "Zomaar ff naar de gyn" om te kijken wanneer je je ei hebt.. Tss!! Als je nou echt een onwijs onregelmatige cyclus zou hebben, ok, maar 33/34 dagen is normaal!

Ik heb zelf MAAR een half jaar in de MMM gezeten.. Dan is het idd kijken of er een eisprong is (bij mij wisselde m'n cyclus tussen 27 en 85 dagen), en andere onderzoeken. Maar zoiets kost dus al kapitalen (met dank aan de verzekering). Vind het dus eigenlijk best idioot dat je na een 3 maanden bezig te zijn, al vraagt of het mogelijk is!

Er zijn zoveel meiden die in de MMM zitten, waarbij het niet lukt, en die jaren bezig zijn met onderzoeken en behandelingen.. Maar iedereen wacht een jaar voor ze naar de HA en daarna naar de gyn stappen.. Maak je dus alsjeblieft niet zo druk en probeer het zelf nog gewoon ff!

11. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meid,

Als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar de HA. Hij weet tenslotte het best wat je kunt doen.. en als hij het nodig vind stuurt hij je misschien wel door naar de Gyn...

Ik zou trouwens zoiezo wél foliumzuur blijven slikken, dit heeft niets met je menstruatie te maken..

Succes :)!

12. Ja, foliumzuur slikken is heeel belangrijk!!! Echt blijven doen hoor, kan echt geen kwaad! Laat je ons weten wat je doet??

13. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden!!!
    Ik denk dat ik deze week nog even aan kijk, maar dat ik volgende week gewoon ga bellen!! Ik weet niet wat hij er aan wil gaan doen, maar ik wil gewoon netjes elke maand ongi worden!!! :D Hebben jullie een idee wat hij gaat doen als ik nog steeds niet uitmezelf het wordt??

kuszzz marieke

O ja, ik ga gewoon alleen foliumzuur halen, en laat de etos zwanger worden pillen maar lekker in de kast staan!!!:p

14. MissT

MissT Niet meer actief

Ja ik denk dat hij jou dan door gaat sturen naar het ziekenhuis. Ik heb dat namelijk ook gehad. Ik heb toen ook een inwendig onderzoek gehad en bloedtesten en daar is toen uiteindelijk uitgekomen dat ik PCOS heb..
    Ik loop daar nu voor bij de Gyn.. dus ik ben wel blij dat mijn HA mij snel heeft doorgestuurd (wel na enig aandringen hoor, omdat ik zelf al in de gaten had dat het niet helemaal goed zat).
    Dus als je het niet vertrouwd, gewoon vragen of je een verwijskaartje mag!!

15. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    O o, wat zie ik op tegen bloedtesten, maar alles voor een klein beetje hoop!!!
    Merkte jij het ook op dat echt iedereen om je heen spontaan zwanger is!! (kreeg v/d week weer 1 te horen, ja het is wel een 'ongelukje' maar het is wel welkom!) Daar wordt ik ook echt gek van!!

kuszz

16. MissT

MissT Niet meer actief

Ja vervelend is dat hé?!
    Misschien kan je ook met ons meepraten in ons andere topic 'Ben je het ook weleens zat'
    Daar zijn allemaal van dit soort berichtjes op :). Is misschien wel leuk voor je om ook mee te kletsen :)

17. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    Ik kom er zometeen bij!! Dank je!!

18. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    midden nederland

even voor de duidelijkheid
    ik ben in 2008 gestopt met de prikpil...vanaf die tijd ook onveilig gedaan
    juni besloten voor een 2e kindje niet op vruchtbare dagen gelet...ook niet zw geworden

januari vmk gehad eerst posi test dag erna negatief en bloed ook negatief..ha begreep er niks van verloskundige ook niet
    heeft mijook gevraagd of ik niet naar de gynecoloog wil gaan maar vond dat destijds niet nodig (was toen 1jr vd prikpil af)maar aangezien we niet regelmatig klusde op vru bare dagen vond ik het dus niet nodig

vanwege mn vmk en kinderwens zou het mij wel lijken dat ik naar de gyn mag om mn ei te spotten en aangezien ze het me zelf gevraagd hebben maar destijds niet wou...

ik stelde de vraag hier aleen om te kijken wat jullie er van vinden..;)
    zit in ronde 4 idd omdat we nu5 rondes wel letten op vruchtbare dgn enzo

19. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    midden nederland
    ik wil ook niet in de mmm zoals ik al eerderrrrrrrrrrrr zei maar aleen kijken wanneer ik mn ei heb zodat ik gewoon zelf kan verder kan gaan!
    ik heb al 1 kind dus het zou me een 2e ook wel lukken

20. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    hoi marieke, mijn cyclus kwam ook niet op gang na pilgebruik... na 6 maanden ben ik naar de huisarts gegaan en (pas na aandringen) ben ik doorgestuurd naar de gyn. Wanneer je graag naar de gyn wilt, moet je je niet laten afschepen door je huisarts hoor!

Share This Page